lørdag 21. februar 2015

Litt oppdatering


Siden det blir fint lite strikking og skiturer å dokumentere på bloggen de nærmeste ukene, 
kan jeg oppdatere dere på bruddene i armen. 
Kontroll og ny røntgen på Kongsberg sykehus i går med gode resultater. 
Beina holder seg i den stillinga de skal, 
og jeg fikk ny og lettere gips i fin rosa-farge.


Så nå blir det å ta tida til hjelp
 og finne på en-hånds-aktiviteter som gir mening i tilværelsen.
I dag har jeg bakt brød. 
Hans hjalp meg med å tømme deigen ut av kjøkkenmaskinen, men resten gikk fint.




Prøvde meg på å stryke klær også, 
og skjortene ble ikke perfekte, 
men bedre enn ustrøkne. 
Vaffelrøre gikk også noenlunde bra, 
og steikinga var ingen sak. 
Alt jeg gjør tar omtrent dobbelt så lang tid som vanlig, 
så dagene går fort unna.


Da jeg kom fra byen i går, 
hadde jeg fått denne fine ugla i posten fra Vibbedille.
Har du ikke vært innom bloggen hennes,
anbefaler jeg å ta et besøk der.
Du vil garantert bli imponert over hennes kreativitet,
 livsmot, humør og garnlager!
Hun har mange utfordringer med helsa,
men deler gode ord og bilder med oss omtrent daglig.
Det er det jeg kaller å by på seg selv.




Jeg vant en tippekonkurranse hos henne, 
og premien ble min. 
Den er hekla med tynn tråd og pynta både foran og bak.




Denne skal få plass sammen med nøkkelen til Stugu, 
perfekt for dette lille kunstverket.



Så må jeg få takke hver og en av dere som har sendt meg hyggelige og oppmuntrende hilsener.
Det føles veldig godt i denne strikketørka.


Jeg leser bloggene deres,
men er ikke så iherdig til å kommentere.
Håper det skal bli bedre etterhvert. 
Blir fort sliten i bruddene 
bare av å trykke på tasten for  stor bokstav.


Da ønsker jeg alle en fin lørdagskved og en god søndag!


Klem fra Ingunn

20 kommentarer:

  1. Her syter og klager jeg over en forkjølelse som ikke vil slippe taket. Mens du kommer med positiv blogging om alt du kan gjøre med en hånd!
    Stå på! Veldig oppmuntrende lesing :)
    Og så fin ugle du vant! :)
    Ønsker deg ei god helg!

    SvarSlett
  2. Så godt å høre at det ser fint ut med bruddet. Det er utrolig hvor mye man kan få til bare en prøver og vil, selv om ikke alt fungerer som det skal. Den ugla var utrolig søt, og så fortjent at du fikk den nå! Vibbedille, eller tante er fortsatt GAL, som hun så morsomt kaller seg, har utrolig mye å dele med andre. Imponerende! Og så må du komme i håndarbeidsform igjen! Først hekle og så strikke;)

    SvarSlett
  3. Så fin gips da - når man nå først er nødt til å ha en sånn en. God bedring videre - du er nok snart like fin igjen :)

    SvarSlett
  4. Oisann, stakkars deg, hvordan fikk du det til?! Men brødproduksjonen går unna allikevel! Håper det ikke er så lenge du må ha gipsen på, ha en koselig lørdags kveld!

    SvarSlett
  5. Fortsatt god bedring og fortsatt god helg!!

    SvarSlett
  6. Eg tvila kje på at du finn ting du kan greie å gjere.
    Du er nok ei dame som står på og ikkje gir deg så lett, Men bake brød var i overkant vel, bra mannen din var der.
    Artig med farga gips,
    Og fin premie du har fått. Det er så mange kreative bloggarar der ute.
    Her er hytteliv, i dag har det snøa tett så skituren vart avlyst, men i morgå har eg planer om ein lengre tur.

    God laurdagskveld.
    Klem frå Anne-Mari

    SvarSlett
  7. Se der ja, skikkelig snaisen flott gips! det er der er gips for de freshe og spreke iallefall noe eg har fått inntrykk av at du er ;) Nabojenta på 6 år brakk BEGGE beina i fjor sommer og hadde rosa gips altså på BEGGE beina helt til hoftene! Jepp hun og MIN Jr hoppet på trampolinen og hun traff FEIL slik at begge leggene brakk! Fort gjort!

    Men men, KOS deg det beste du kan, og som eg skrev i mailen; Du får samle opp ideer og prosjekter, store og små og virkelig kose deg når gipsen er eg saga blott ;) Det går nok fort, VIPS så er du i gamet igjen ;)

    Ha en koselig kwell sammen med din kjære ;)
    Go`klem Vibbedille ;)

    SvarSlett
  8. Søndagsklem til deg kjære Ingunn.
    Så veldig søt ugla du fikk... fargerik og gledelig... rett til å tar med en god stemning!
    Hyggelig arbeid fra Vibbedilla.
    Mitten i blinken :-)) Kos deg.
    Ha en fin søndag. Klem Viola

    SvarSlett
  9. God bedring :)! Om ikkje lenge er du nok go'e igjen :)! Lykke til. Klem

    SvarSlett
  10. Stakkars....ingen kan vente den store strikkingen eller skrivingen, når man sitter med gips, uff, får ondt av deg - masse god bedring :) vibbedille ja, hun er kjempeflink, og med denne søte uglen så har du jo et fint minne om henne også - åh wow, så tynt et garn da gitt!! Utrolig til prikkel - tålmodig dame dette :) kos deg så godt du kan, kanskje med vm-titting? :) ha en fin søndag

    SvarSlett
  11. Så bra at bruddet er fint, og så stilig gips du har fått :) Du er jammen flink som får til så mykje med ein arm. Ynskjer deg fortsatt god bedring :)

    SvarSlett
  12. Du er tøff som gjør så mye med en hånd! men kjedelig ikke å få strikket da.......
    Kul gips og bra bruddene var pene, skal se du er tilbake fortere en du tror :)
    Sender mange gode tanker om god bedring!
    Klem fra Berit

    SvarSlett
  13. Ønsker deg en herlig uke, kos deg med en god bok :)

    SvarSlett
  14. Hei og takk for hyggelig kommentar. Morro med de små. Ikke godt å brekke armen. Kjedelig. Du blir nok bra igjen.
    Fin gave. Må inn å titte på den bloggen.
    Klem Ingun

    SvarSlett
  15. Fortsatt god bedring Ingunn, godt å høre bruddet gror fint. Her er det sørpeføre både inne og ute idag. Jeg koser meg som best jeg kan med pc, tekopp og paracet.
    Klemmer herfra

    SvarSlett
  16. Så fint med lyserød forbinding, det kan nok live lidt op i vintermørket. God bedring

    SvarSlett
  17. Huff og huff, stakkars deg! Det verste med å skade seg i hendene/armene må vel være at man ikke får strikket... Ser ut som du holder deg litt i aktivitet likevel da. Du får kose deg med gode bøker og filmer istedenfor, og kanskje søke etter nye strikkebøker og mønster på nettet? Ønsker deg i alle fall god bedring, og sender en klem :)

    SvarSlett
  18. Du har ståpåhumør,det er sikkert . Ugla er kjempefin,en pryd for enhver nøkkelhank.
    Du får krølle deg sammen,og lese masse i tiden fremover:-)

    God bedring,nyt den flotte februarsola. Klem fra Orkdal

    SvarSlett
  19. Du får gjort litt av hvert allikevel du. Stilig farge på hånden da.
    Klem

    SvarSlett