lørdag 28. februar 2015

God helg

Mange av oss som blogger liker å ha en oversikt over garnlageret, 
hvor mye vi kjøper 
og hvor mye vi bruker i løpet av en periode.
Artig kan det også være å summere antall vottepar og luer ved årets slutt.
I denne strikketørka vil jeg slå et slag for skritt-telleren.



Denne  skritt-telleren fra Silva koster et par hundre kroner 
og er svært enkel å bruke.
Det er bare å sette i batteriet, 
og så er den klar til bruk 
Telleren nullstilles om morgenen, 
og så festes den i bukselinninga.
Det blir anbefalt å komme opp i 10000 skritt om dagen.
Det oppnås greit med en times tur 
og det en går ellers om dagen.
Jeg synes det er morsomt å følge med på hvor mye jeg beveger meg i løpet av dagen,
og med skritt-telleren til hjelp går det som en lek.
 Vanligvis går jeg tur hver dag,
og jeg kjenner at det gjør meg godt.



Det ble litt baking igjen i dag.



Jeg har brukt Ingrid Espelid Hovigs oppskrift 
på fletteloff med helmelk og egg, 
og det kommer garantert til å smake til rekene i kveld.


Jeg skal til ny røntgen igjen på tirsdag.
Synes det er bra at jeg blir fulgt så godt opp,
og en bytur har jeg god tid til.



Takk for mange og oppmuntrende hilsener!

Riktig god helg!


Klem fra Ingunn


15 kommentarer:

  1. Ja, det er veldig viktig å ikke gro fast i go-stolen..De loffene så veeldig gode ut !
    Ha en fin helg, klem fra Beth

    SvarSlett
  2. Håper det går bra på røntgen! Og at du snart er å se med pinner i hånda igjen:)
    Bloggingen min går trått om dagen, men jeg strikker da. Legger ut bilder når ting er ferdig:)
    Håper du får fortsatt en fin helg Ingunn, så helt fantastisk ut de loffene. Jeg er sulten:)
    Kos dere med reker! Klem

    SvarSlett
  3. Skritteller er nok motiverende, men jeg har ikke kommet så langt at jeg har prøvd enda. Kjekt at du kan bruke tiden til turen. Håper røntgenbildene har gode meldinger. Jeg skulle begynne på et nytt Ruth-sjal i går,men bare etter få omganger fikk jeg senebetennelse. Håper det går fort over.

    SvarSlett
  4. Skritteller er en smart ting. Jeg har en jeg også, men den har visst blitt litt bortglemt i vinter. Skal jammen grave den frem i morgen!
    Fortsatt god bedring!

    SvarSlett
  5. Eg har slik aktivitetsband på armen. Den tel skritt og, men den tel også skritt når eg strikkar med litt tjukkare garn og pinnar. Så eg kan glatt strikke 10000 på ein dag:)
    Ser du har brote armen din. Lite kjekt i ski og strikkesesongen. God betring.

    SvarSlett
  6. Håpe rtg viser perfekt groing !
    Men du er i farta likevel, ikkje uventa vil eg seie ;)
    Skritteller har eg liggande ein plass, kanskje eg skal leite den fram.
    På telefonen ligg ein app som viser kor mange km eg har gått når eg er på tur,
    det rare er at den er unøyaktig når eg går på ski. Den synest det er ein lettvint
    måte å kome fram på antakeleg hehe..

    God søndagsklem frå Anne-Mari

    SvarSlett
  7. Lurt med skritt teller. Jeg har en, men er ikke flink til å bruke den.
    Og til min store frustrasjon får jeg ikke gått så mye som før, sliter fortsatt med benet etter bruddet...............
    De loffene så virkelig gode ut :)
    Fortsatt god bedring med armen din.
    Søndagsklem fra Berit

    SvarSlett
  8. Jeg trodde først du skulle bruke skrittelleren for å se hvor mye du strikka :) Men med bruddet ditt ville jo ikke det blitt mye nå. Jeg prøvde med skritteller for noen år siden, men istedenfor å bli motivert ble jeg stressa. Men vet at mange har glede og nytte av det. Ihvertfall er det viktig å gå! Nam...de loffene så gode ut :) Fortsatt god bedring!

    SvarSlett
  9. Veldig hyggelig med skrit telleren. Jeg har også og det er morsomt.
    Det er en lille motivasjon og veldig hyggelig - dessuten klokka er inne.
    Og herlige glede hvis tallen er over 10.000 veldig mye.
    Mhhh lettloff ser veldig god. Ha en riktig fin byendag tisdag. God bedring.
    God kveld - hilsen og klem fra Viola.

    SvarSlett
  10. Godt du klarer å finne ting å gjøre.
    Lykke til på ny røntgen

    SvarSlett
  11. Jeg har også en skritt teller, bruker den hver dag. Ulempen er at den er rundt håndleddet mitt, så den teller strikkinga mi også :) Men om jeg later som om jeg ikke vet det, så går jeg utrolig mye i løpet av en dag ;) Lykke til med røntgen - håper gipsen snart kan av :)

    SvarSlett
  12. Takk for at du minner om skrittelleren igjen! Jeg hadde en for noen år siden, nå har den havnet i en skuff. På tide å ta den fram igjen.
    Håper røntgen viser at ting er på rett vei. Lykke til! :)

    SvarSlett
  13. Uff a meg, så kjedelig det må være å gå med armen i gips! Håper du snart kan ta den av nå.

    Baksten din ser herlig ut! Frister til å ta fra bakerbollen nå :)

    Klem fra meg, med ønske om god bedring!

    SvarSlett
  14. Du er jammen flink altså. Man er ganske hjelpeløs med bare en arm, men du er tålmodig og får til litt forskjellig likevel. Ser kjempegode ut de der!! :D

    En skritt-teller er nok veldig kjekk ja. Jeg har oppdaget at "alle" rundt meg nå går med pulsklokke med alt inkludert. Jeg har også en skritt-teller liggende... Lurer på om jeg burde børste litt støv og skifte ut batteriet på den. Får litt ekstra giv av å se at tallene ligger over det anbefalte ^_^

    Håper formen din er er bra. Armen tar vel sin tid, men tvi tvi!
    Kos deg!

    SvarSlett
  15. Huff, har ikke fått med meg at du har brukket armen. God bedring-klem herfra! Her telles det også minst 10000 skritt om dagen. ;-)

    SvarSlett