onsdag 11. januar 2012

Januarsysler

Januar er en god måned, synes jeg.
Vi lever godt på alt vi forberedte til jul med velfylte lagere i frysere og kakebokser, og dagene blir lysere og lysere.
Første uka koser vi oss gjerne i et julepynta hus, mens vi den neste kan fryde oss over å rydde jula bort og få det romslig i huset igjen. Ellers er det god tid til strikking og skigåing.




Det eneste som er ferdig i 2012, er dette votteparet i Sterk.
Jeg har nok strikka maken før, men det ble solgt før jul. Disse er greie å strikke da jeg kan prate og se på TV samtidig.
Jeg holder nemlig på med et babyteppe som krever hele min konsentrasjon. Mer om det og lydboka jeg hører til når teppet blir ferdig.


Vi har ikke mye snø, men det har blitt mange skiturer i det nye året. Her er bilder fra dagens tur med Marit.


Fornøyde pensjonister på skitur.


Det blåste godt i dag, men lysløypa ved Nordstjerna ligger lunt til inni skogen, og der merka vi ikke vinden.

Da dette er det første innlegget mitt i 2012, er det på sin plass å ønske  
GODT NYTT ÅR!
Vi får prøve å gjøre det lyst og godt for oss selv og dem vi møter på vår vei.

11 kommentarer:

  1. Vottene dine var kjempefine! Og Sterk er jo et nydelig garn og strikke av, jeg har bare ikke tenkt over at det kan brukes til votter :)

    SvarSlett
  2. Hei! Takk for hyggelig kommentar hos meg:) Flotte votter du har strikket. Ser deilig ut med en tur på ski. Ser du bor i Numedal et sted. Vi har hytte i nærheten av Øygaardsgrend og der var det dårlig skiføre i juleferien.
    Ønsker deg en fin dag!
    Hilsen fra Marianne

    SvarSlett
  3. Hei! Takk for koselig kommentar hos meg også :-))
    Kunne ikke vært mere enig med deg, januar er en herlig måned! Det er godt å nyte siste uka i julepyntet hus, rydde alt unna, senke skuldrene etter desember (som til tross alle gode forsetter alltid blir litt hektisk!!) og ikke minst kunne starte på nye prosjekter og finne ny inspirasjon :-)) Ønsker deg en fortsatt flott januar :-))

    SvarSlett
  4. Så fine votter. Greit å kunne variere med ulik strikk

    SvarSlett
  5. Godt nytt år! Takk for alle kommentarer i 2011. :) Ble veldig nysgjerrig på dette babyteppet. Har hørt et rykte om at kjønnet er kjent, og om det stemmer, så har jeg allerde ei lita jakke på lur. ;-)

    SvarSlett
  6. Trivelig blogg med et passende navn:)
    Navnet Bundingen brukes også her nord.
    I Tromsø har vi faktisk en håndarbeidsbutikk med navnet "Bundingen":)

    Ha ei trivelig helg:)

    SvarSlett
  7. Kjempefine votter, likte mønsteret veldig godt :)
    Ha en riktig god helg!

    SvarSlett
  8. Nydelige votter og fint bilde av to SPREKINGER :-)

    SvarSlett
  9. Det var noen koselige skibilder.
    Jeg har ikke gått på ski på 30 år.
    Nå må jeg nok kjøpe både nye ski og sko dersom jeg skal utøve sporten.
    Er nok litt misunnelig på deg, ja. :-)

    Ha en riktig god ny uke!

    Klem fra Torunn

    SvarSlett
  10. Disse vottene er jo helt skjønne. Så herlig det ser ut med skitur! Gleder meg til å se teppet og høre hvilken lydbok du hører på. Jeg har planer om å få tak i meg headset nå, så jeg kan høre lydbok mens jeg syr. =)
    Ha en fin januardag. Klem ToneB

    SvarSlett
  11. Hi dear! I loved your photos..I'm a crocheter from Brazil and I met your blog siurfing though norwegian blogs...I am already follwoing you, here in Brazil we have few snow, and only in extrem south:-((( I wish we had "real" winter...I hope I can have the pleasure of your visit at my blog too!I wish you all the best...Greetings from Brazil:-)))

    SvarSlett