søndag 29. januar 2012

Årets første skitur på fjellet

Etter å ha gått mye på ski nedi bygda, var lysten stor til å få litt mer utsikt på skituren. Januarfjellet var kaldt, 12 minus og en trekk da vi starta ved Vasstulan på Dagalifjellet.  Anorakkhetta kom på ganske fort, men gliden var utmerket og løypene fine. Matpausa ble også god da vi fant le ved Fjellbua.


Sola kom fram med varmende stråler mens vi rasta.



Jomfruelig landskap, bare skiløypa innover mot Prestdalsvatnet setter spor i nysnøen.


Det er alltid en utfordring å få tatt bilder uten å fryse fordervet på fingrene, så det er igrunnen bare flaks at noe blir brukbart. Det var 14 minusgrader da vi kom tilbake til bilen, men kuldegradene til tross: Ingenting er som fjellet!



7 kommentarer:

  1. Fantastiske Norge :-)))

    Og nydelige votter , mønster på lige netop dem er så yndigt , og manchetten er et kapitel for sig :-))

    God mandag

    SvarSlett
  2. Takk for komentaren :-) Hekle pulsvarmere er moro, det må du prøve. Jeg måtte jo titte på dine strikkede pulsvarmere og de med fletter og perler var rå-lekre.
    Nydelige votter du har strikket og herlige bilder fra vinterlandet Norge.
    Ha en riktig fin uke.
    Klem

    SvarSlett
  3. Vakkert lanskap å gå på ski i.
    Flotte votter du har laget. Nå skal jeg se meg rundt i bloggen din....gleder meg til å følge deg videre.

    SvarSlett
  4. Takk for oppmuntringen, jeg gir meg ikke så lett og skal nok få det til etterhvert dette også.
    Så flott terreng til skituren! Det høres fryktelig kaldt ut, men det kjennes godt etterpå tenker jeg.

    SvarSlett
  5. Her var det nydelig! men 14 grader høres kaldt ut. Men 14 grader hos deg oppleves kanskje annerledes enn 14 grader her hos oss helt nede ved kysten. Håper du får mange fine skiturer i vinter!

    SvarSlett
  6. Vinter-fjellet er bare nydelig! Du fikk jo til flotte bilder du, selv om det var grisekaldt!
    Ha en fin dag! Klem :)

    SvarSlett