mandag 4. februar 2013

Senor Peregrino


I dag har jeg baka flatbrød og strikka 
og har samtidig hørt ferdig boka 
Senor Peregrino av Cecilia Samartin. 
Boka er lest av Gisken Armand. 
Selv om romanen er noe usannsynlig til tider, er den absolutt verdt å lese/høre på. 
I morgen er biblioteket åpent her, 
og da er det bare å glede seg til ny lydbok.


Omtale fra Den Norske Bokdatabasen:

Jamilet er usedvanlig vakker, 
men under klærne skjuler hun et grotesk fødselsmerke. 
Med håp om å bli som alle andre flykter hun fra Mexico til USA. 
Hun får som jobb å ta seg av gamle Señor Peregrino, 
og når han forteller om sin pilegrimsvandring til Santiago de Compostella, 
forandres alt. 
Historien om Jamilet fortsetter i La Peregrina.




Jeg vil absolutt slå et slag for lydboka. 
Ikke noe galt med TV og radio, 
men ofte surrer det bare i bakgrunnen mens vi holder på med noe annet. 
At lydboka krever konsentrasjon fra lytteren er absolutt et pluss. 
Det er fint å lese bøker selv, 
men det er kjekt med lydbok som følge til 
handarbeid etc.



Ønsker alle mine lesere en fin mandagskveld!

Klem fra Ingunn

12 kommentarer:

  1. Jeg hører ikke ofte på lydbøker. Noen ganger under lengre bilturer bare.
    Det er koselig å høre på noen som leser for seg, det er jeg enig i. Kanskje det blir en tur på biblioteket på meg også i morgen.

    SvarSlett
  2. Lydbøger hører jeg ikke, men i denne tid, hvor jeg med mellemrum er på besøg hos min tante, får jeg en historie læst højt.
    Det nyder jeg i fulde drag, da det desværre er ved at være for sjældent, at der læses højt i mange sammenhænge.
    Min tante er ikke ny mere, men stadig aktiv på rigtig mange områder.
    Især gør hun meget på et ældrehjem, hvor mange er ensomme og ikke får besøg ret tit.
    Der læser hun historier, så ofte, som hendes kræfter og tid rækker.

    God aften ønskes herfra, hvor der nu er tændt op i brændeovnen,
    rokken sat i ro og hæklenålen igang.

    SvarSlett
  3. Så flink du har vært i dag :) Og takk for omtale av lydboka, kjekt med noen tips!
    Ønsker deg en fin mandagskveld, klem fra Berit

    SvarSlett
  4. Flinke du, baka flatbrød ! Nam seier eg :)
    Trur eg skal prøve lydbok igjen. Har prøvt for mange år sidan, men det kom for nær liksom.
    Den boka har eg lese, syns den var bra, og sidan har eg lese dei andre bøkene hennar. Likte best Salvadoren(j)a.

    Ynskjer deg ein fin kveld.
    Klem frå Anne-Mari

    SvarSlett
  5. Boka har jeg lest, og syntes den var rørende! Er ikke flink med lydbøker, men kanskje man kunne begynne med det!
    Du er vel bra flink som driver med flatbrødbakst...og strikker selvfølgelig mellom slagene!
    Ha ei fin ny uke.
    Klem fra Kristin

    SvarSlett
  6. Flinke driftige deg :)

    Jeg er også veldig glad i forfatteren - og elsker å høre lydbok når jeg gjør huslige greier :)

    Klem, Lene Sofie

    SvarSlett
  7. Det har blitt lite lesing på meg i det siste, men det er gjort noen innkjøp på bok fronten (papirbøker)...har nok ikke helt vennet meg til dette med lydbøker, men kanskje jeg skulle prøve..det høres jo flott ut å ha ei bok på øret mens man gjør håndarbeid! :-)
    Ha en fin-fin tirsdag!

    SvarSlett
  8. Så enig med deg! Lydbøker er supert! Man får jo den samme litteraturopplevelsen, bare at man blir lest for istedet for å lese selv. Jeg kjenner et par dyslektikere bl.a. som nyter god litteratur på den måten. Det kan jo ikke bli bedre, det! Og så koselig å høre på mens man strikker :)
    Ha en fin dag! Klem :)

    SvarSlett
  9. Takk for tips om få uker gjenåpner biblioteket her i bygda i nytt lokale.

    SvarSlett
  10. Flatbrød ja, det hadde vært morsomt å prøve seg på. De pleier jo bli så gode de hjemlage flatbrødene.

    Lydbøker vet jeg ikke om jeg har konsentrasjon nok til å få med meg hihi..

    Ha en fin kveld da.

    SvarSlett
  11. Senor Peregrino er nok den boka av Cecilia Samartin jeg likte minst. Alle de andre bøkene er veldig bra synes jeg, favoritten er Salvadorena :) Den anbefales på det varmeste :) Samme med Drømmehjerte egentlig :)

    SvarSlett
  12. Såååå dyktig du er som baker flatbrød. Har prøvd det en gang men fikk ikkedreisen med kjevlet. Jeg elsker lydbøker, for da kan jeg strikke samtidig som jeg får litteraturopplevelsen. Flott at du tipset om den boka, den fikk jeg jammen lyst til å høre. Må nok en tur innom biblioteket i morra. :))

    SvarSlett