mandag 18. februar 2013

Bøker


Drømmehjerte av Cecilia Samartin (Heftet)


Jeg har nettopp hørt Drømmehjerte av Cecilia Samartin lest av Gisken Armand, 
og det ble en god leseopplevelse.
Vi er på Cuba i 1956 der to kusiner, 
Nora og Alicia, 
er hjertevenner inntil revolusjonen skiller dem.
Nora flykter til USA sammen med familien sin, 
mens Alicia opplever at det lykkelige livet i Havana blir snudd til nød og fattigdom under Castros regime.

Dette er en dramatisk og vakker roman om håp, 
håpløshet og evig vennskap. 
Jeg nøler ikke med å anbefale denne på det varmeste.


Romaner er en ting og strikkebøker noe annet. 
Jeg har vært heldig og vunnet denne flotte strikkeboka hos VarmeMasker.

.



I tillegg til mange fine oppskrifter, 
alle strikka i rødt garn,
 fokuserer den også på kvinners hjertehelse, 
og det må jeg si er et stort pluss. 
Tusen takk, Vibeke! 
Når jeg går løs på oppskrifter i denne, 
må jeg nok lære meg noen flere engelske "strikkeord", 
men det skulle vel la seg gjøre.


Ønsker alle som er innom en fin mandag!

Tusen takk for alle kommentarene på Fanaputa!

PS: Hvis noen fremdeles er på leit etter skinnsåler til tøfler, 
kan de kjøpes hos Strikk Innom.


Klem fra Ingunn

10 kommentarer:

  1. Takk for boktips! Har ikke lest noe av henne, men dette fristet!
    Så hos Varme Masker at du hadde vunnet - Gratulerer!!! SÅ moro å vinne da gitt! Den boka så kjempefin ut!
    Ønsker deg en fin uke! Klem :)

    SvarSlett
  2. Drømmehjerte var den første boka jeg leste av Cecilia Samartin. En fantastisk bok, som du også beskriver. Det er sjeldent jeg blir rørt til tårer av en bok, men det ble jeg av denne. På slutten leste jeg bare litt om gangen for å drøye den lengst mulig. Siste sidene leste jeg på en strand på Gran Canaria husker jeg. Jeg gråt og gråt..... Og etterpå leste jeg tre bøker til av henne. Men denne synes jeg var den beste :)
    Ha en fin dag!
    Anette

    SvarSlett
  3. Takker for flotte tips, den røde strikkeboka så interessant ut heldige deg som har vinnerlykke :-) Ønsker deg en flott uke!

    SvarSlett
  4. Først, Gratulerer med gevinst! Den boka ser så fin ut.
    Alltid gøy å vinne en give away :)
    Og takk igjen for et bra tips til lydbok!
    Ha en strålende kveld.
    Klem fra Berit

    SvarSlett
  5. Så moro at du vant Knit red, den har jeg litt lyst å kjøpe meg :)
    Drømmehjerte er bra, en veldig fin bok! Jeg elsker å lese, så jeg har plenty med boktips til deg; Jenta på klippen og Potensgiverne får være dagens tips fra meg :) (jeg jobber i bokhandel, så jeg elsker å anbefale, hihi) ;)

    SvarSlett
  6. Gratulerer med den fine premien...den står på ønskelisten her og!
    Boka har jeg ikke lest, men den ligger på vent!
    Ønsker deg ei fortsatt god uke.
    Klem fra Kristin

    SvarSlett
  7. Grattis med strikkebok og vinnerlykke. Jeg har selv hatt vinnerlykke og venter nå spent på den siste boka til Cath Kidston, sy mer.
    Englske oppskriftstermer er lette å lære seg. Jeg skrev ut en liten oversettelse og brukte den til å begynne med, men rart så fort det festet seg. Lykke til. Håper vi snart får se noe som kommer fra boka via pinnene dine.
    Ha en fin kveld. Klem Tone

    SvarSlett
  8. Takk for boktips- og gratulerer med flott premie! :-)

    SvarSlett
  9. Hei:) Jeg har nå strikket en lue til deg eller den du ville gi den til. Bare send meg adressen på mail så poster jeg den:)
    martine_engebakken @ hotmail.com

    SvarSlett
  10. Takk for tips, kanskje trenges det lesestoff til påsken :)
    Ha en hærlig dag :)

    SvarSlett