fredag 15. februar 2013

Fanapute


Som dere ser,  
har jeg dilla på lilla og puter. 
Denne gangen valgte jeg å strikke ei Fanapute i grått (203) og  lilla (297) Vestlandsgarn. 
Mønsteret fant jeg her
Garnforbruk ca 240 gram, 
og jeg strikka på pinner nr 4.
Dette var ei grei pute å strikke,
for det er forunderlig hvor raskt arbeidet går framover når en strikker striper!


Puta fikk seg en tur ut i dagslyset, 
og her er fargene ganske godt gjengitt.


Denne gangen hadde jeg bestemt for å sette  glidelås i åpninga under, 
men det var ikke særlig vellykka. 
Bryr meg ikke om å vise dere det, 
men glidelåsen fungerer utmerket, 
og jeg har bestemt meg for at det er bra nok.
Hvis det blir flere puter,  
og det blir det sikkert, 
skal jeg prøve meg på knapper.



Som dere ser, 
strikka jeg denne puta noe høyere enn Mariusputa.
Jeg er fornøyd med Fanaputa, 
men sammen med Mariusputa blir den kanskje litt gild i fargene?
Muligens hadde det vært bedre med den mørkegrå farga som jeg brukte på Mariusputa?


Mange av dere har spurt meg om hvor jeg har fått tak sålene til tøflene i forrige innlegg.
Jeg kjøpte dem hos Gunns Vevprodukter sammen med garnet. 
Jeg har snakka med Gunn, 
og disse sålene hadde hun bestilt på Hillesvåg Ullvarefabrikk.
Hun mente at de fleste som selger garn hadde slikt "tilbehør".
Da er det bare å spørre.
Lykke til!



Riktig god helg til alle mine lesere! 


Klem fra Ingunn

22 kommentarer:

  1. Kjempeflotte puter...fargene var nydelige, og jeg er sikker på at glidelåsen hadde vært visbar!
    Ha ei god og koselig helg.
    Klem fra Kristin

    SvarSlett
  2. Så nydelig pute. De to passer kjempe godt sammen, to solide norske mønstre;)

    SvarSlett
  3. Fanaputa ble lekker med sine friske farger og passer godt til Mariusputa. Nei, du skulle ikke valgt andre farger. Du er jammen meg produktiv og det er kjekt å se hva du får til.
    Jeg har en fireåring på besøk i helga, tror ikke det blir så mye hobbyting på meg da. Men vi to skal på jazz-konsert i morgen ettermiddag, det gleder vi oss til begge to :)
    Ha en fin helg!
    Anette

    SvarSlett
  4. Flotte puter. Jeg synes de fargene passet godt sammen.

    SvarSlett
  5. Eg likar veldig godt begge putene dine.
    Du er berre så flink, og har så godt syn for fine fargar :)

    God helg.
    Anne-Mari

    SvarSlett
  6. Finfin pute! Lilla og puter er jo en god dille, når du får så fine resultater! Ønsker deg en god strikkehelg:)

    SvarSlett
  7. Kjempe fine puter. Lilla er en flott farge. Slike fikk jeg lyst på. Får øve litt mer på strikking først. aldrig strikket mønster. god helg!

    SvarSlett
  8. Lilla er lekkert,og den flotte puta da. Koselig i sofaen kan jeg tenke meg.
    Klem

    SvarSlett
  9. Syns puta di ble flott, jeg! Kjempefin fargekombinasjon :)
    God helg!

    SvarSlett
  10. Kjempefine putar :) God helg.

    SvarSlett
  11. Fine puter :-) Jeg har skinnsåler i butikken min. ;-)

    SvarSlett
  12. Å, så fin! Jeg synes nesten den var enda finere enn mariusputa, men så er jeg veldig glad i rosalilla ;) Veldig nostalgisk og koselig å ta bilde på sparkstøttingen ;) Kanskje jeg må hive meg på putelagingen jeg også? ;)

    SvarSlett
  13. Skjønn puter - begge to - deilig lilla.
    Kanskje himmelblå og natur eller bordeaux enda?
    Jeg ønsker deg mange glede med farger og strikke og
    ei riktig god helg. Hilsen Viola.

    SvarSlett
  14. Flott pute det også, fine farger:) God helg! Klem

    SvarSlett
  15. Flotte puter! Synes de står fint til hverandre. Ønsker deg en riktig god helg!

    SvarSlett
  16. gu bedre kor fine puter :) denne har havnet på strikkelista mi:) ha en kjempe flott søndag :))

    SvarSlett
  17. Nydelig, fanamønsteret gjorde seg godt som pute!
    Synes den passet godt sammen med mariusputa jeg :)

    Klem fra Berit

    SvarSlett
  18. Nydelige puter, og jeg synes også at de fremhevet hverandre! Kunne jammen meg tenke meg å strikke et par selv også når det blir så vellykket, likte at det var litt frisk farge med på dem ;)

    SvarSlett
  19. Kjempefine puter, fikk lyst til å strikke begge to:)

    SvarSlett
  20. Nå er det lenge siden du strikket denne flotte puta... Men husker du om du la opp samme antall masker som i oppskriften, eller tilpasset du det noe i og med at du brukte annet garn?

    SvarSlett