onsdag 20. februar 2013

Rosa hals i hullstrikk


Så ble det en hals til i samme mønster
og de to rosa nøstene i Fin er det bare en knapp halvmeter igjen av.


På bildet har halsen fått følge av ei velbrukt, 
men god Kari Traa-lue.



Her er begge halsene ute på sparken. 
Jeg har brukt den hvite nesten daglig siden den ble ferdig, 
og i dag la jeg merke til at den har blitt en del lengre. 
Begge er strikka på pinner nr 5.


Her ble det kjempefint vær i dag selv om det var grått fra morgenen av.
God vinterferie til dere som kan glede dere over det!
Den eneste ulempen med å være pensjonist er at den gode feriefølelsen uteblir....


Klem fra Ingunn

18 kommentarer:

  1. Flotte halser!Jeg har også erfart at de blir lengre og smalere etter litt bruk. Pleier og strekke den tilbake til utgangspunktet når jeg har vasket den, jeg :)
    Ha en fin dag! Klem :)

    SvarSlett
  2. Nydelige halser, og fin lue. Synd det derre med at de blir lengre når man bruker de, men en tur i vasken fikser vel biffen. Her er ikke vinterferie før neste uk, men feriefølelsen er ikke helt her heller, som student er man litt i sløvemodus uansett ;) Ha en fortsatt fin uke :)

    SvarSlett
  3. Ser at det er mange som strikker Kari Traa-lue
    Har lagret mønsteret i tilfelle ånden kommer over meg også:)

    Jeg ser at du var fornøyd med Drømmehjerte av Cecilia Samartin og må si meg helt enig med deg.
    Jeg har lest alle bøkene hennes og ikke blitt skuffet en eneste gang.

    Ha en fin ettermiddag:)

    SvarSlett
  4. Fin hals igjen! :-) Nevnte du hvor du fant mønsteret? Kunne godt tenke meg å strikke en slik...en gang.
    Ønsker deg ei fortsatt fin uke! :-)

    SvarSlett
  5. Flotte halser. Fikk lyst til å strikke en hullhals. Ser det er flere som ønsker mønster/oppskrift.
    God vinterferie tilmdeg også. Godt å få strikkeinspirasjon.

    SvarSlett
  6. Her var det fristelsar i fleng. For nokre nydelige halsar du har strikka...ein slik vart eg frista til å lage. Likte godt Traa-hua di også....fargekombinasjonen var super.
    Om den gode feriefølelsen ikkje kjem hos deg, er eg sikker på at du har mange andre gode følelsar i pensjonisttilværelsen.
    God ettermiddag, frå marJE.

    SvarSlett
  7. Herlige halser, i flotte og duse farger!
    Sikkert gode og varme og fine å bruke nå :)
    Ha en fin kveld.
    Klem fra Berit

    SvarSlett
  8. Du er simpelthen så sej med de pinde! :)

    SvarSlett
  9. Så fine halser! Deilige farger etter min smak :) Har ikke fått prøvd garnet Fin enda, men det står på min lange liste. Er jo så mange flotte garn der ute, blir helt matt ;)

    Fin kveld til deg!
    Klem

    SvarSlett
  10. Flotte halser i nydleige farger :-)

    SvarSlett
  11. Kor nydelege dei er halsane du har strikka.
    Eg trur ikkje eg får til slikt mønsterstrikk..
    Og hua er super. Kanskje eg må finne mønster til ei slik.
    Einige med deg om vinterferie,
    det er liksom ikkje same stasen som før.
    Men eg får anledning til å vere ilag med borneborna som
    har ferie, Det er stas !!
    Ha ein fin veke vidare.
    Klem frå Anne-Mari

    SvarSlett
  12. Fine halsar i nydeleg mønster :)

    SvarSlett
  13. De er så flotte, og de ser virkelig luftige og deilig ut til å ha rundt halsen :-) Jeg kan ikke ha slike halser fordi en gang over hodet så ser jeg ut som et kråkerede når håret blir så elektrisk! Irriterende for det finnes så mange fine halser jeg kunne tenke meg å strikke.. Men dette mønsteret kunne jeg jo ha brukt til et skjerf også :-)

    I morgen er det fredag, så ha en strålende helg :-)

    SvarSlett
  14. Halsene du har strikket er helt nydelig, kan godt tenke meg at du har brukt det daglig, og det er nok derfor det er blitt litt lenger...men det skjønte du nok, flink strikker som du er.
    Ja, feriefølelsen er spesiell, det er så godt å ha fri så lenge.
    Ønsker deg ei veldig god helg, så får jeg håpe du får noen fine skituren.
    Klem fra Kristin

    SvarSlett
  15. Hilsen til deg Ingunn. Prektig halsene du har strikket
    med fin mønster. Jeg strikker også med hull - hullmønster -
    God kveld jeg ønsker og en hyggelig helg Klem fra Viola.

    SvarSlett
  16. Så flotte halser. Nydelig mønster du strikker på dem.God helg til deg,
    Klem

    SvarSlett
  17. Oi, de var veldig fine. Skjønner godt at du har brukt de mye. Den lyse kan jo brukes til alt. Kjempefine:-)

    SvarSlett
  18. Du strikker så mye fint og ikke minst mye, jeg er helt imponert:-) God helg til deg! Klem Marinne

    SvarSlett