lørdag 2. februar 2013

Mariuspute 2


Det ble ei Mariuspute til fortere enn svint. 
Da Hanne fikk se puta i dette innlegget
kom det et ønske om Mariuspute, 
og jeg var ikke tung å be. 
Det er kjempeartig å strikke disse putene, 
og fort går det også på pinner nr 4.

Hanne valgte andre farger, lys grå bunnfarge, naturhvitt og lys blå. 
Det grå og hvite er Vestlandsgarn, 
mens det blå er Silja strikka med dobbelt garn da vi ikke fant den blåfarga hun ville ha i Vestlandsgarn.
Puta er strikka etter samme mønster som den forrige, men denne gangen strikka jeg noen omganger med 1r og 1 vr nederst, 
og denne kanten krølla seg mindre enn glattstrikk, 
og det var også enklere å sy sammen puta til slutt. 
Satte i 3 store trykk-knapper i åpningen, 
og det ser greit ut, 
men neste gang blir det kanskje glidelås.
Her har jeg brukt ei dunpute på 50x45 cm til innerpute.




Både Hanne og jeg er fornøyde med resultatet, 
og over helga går den i posten til Kristiansund. 
Det kommer nok ei pute til på pinnene ganske raskt, 
men har noen prosjekter jeg må få ferdig først.


Jeg vil ønske alle som er innom ei riktig god helg!

Samtidig vil jeg takke for alle oppmuntrende og hyggelige kommentarer jeg får.


Stor klem fra Ingunn

18 kommentarer:

  1. Kjempefin Marius pute i nydelige farger!
    Puter er gøy å strikke, jeg kommer nok også til å strikke flere etterhvert :)
    Ha en deilig helg.
    Klem fra Berit

    SvarSlett
  2. Nydelig pute! Og så flott med blåfargen som kontrast på toppen, det likte jeg! :)

    Ha en fortsatt fin lørdag
    Klem

    SvarSlett
  3. Så fin den puta var! Forstår godt at den falt i smak;) Og jeg kan tenke meg at du har en bunding mellom hendene så snart du setter deg ned;) God helg;)

    SvarSlett
  4. Nok ei kjempefin pute fra deg :) Fint med litt farge på toppen :) Fin lørdagskveld til deg :)
    Klem fra Martine

    SvarSlett
  5. Flott pute igjen, veldig fint med den blåfargen! Fortsatt god helg! :) klem herfra

    SvarSlett
  6. Endå ei nydeleg pute. Kjekt når strikkating blir sett pris på :) God helg.

    SvarSlett
  7. Nydelig pute :)

    Har selv lyst å strikke et par marius puter til meg selv.
    Har anskaffet meg mariusboka, så blir nok mye som blir strikket der fra.
    Kjole og tennbrikett skjuler er allerede strikket :)

    Ønske deg en fortsatt fin helg :)

    Klem fra Carina

    SvarSlett
  8. Kjempeflotte puter:-) Mariusmønsteret er jo bare så fint:-) Ønsker deg en fin søndag! Klem Marianne

    SvarSlett
  9. Så nydelig pute! Skjønner godt at det kom bestilling på en til:-)
    Ønsker deg en fin søndag!
    Klem Vibeke

    SvarSlett
  10. Kjempefin! Nå fristet du meg til å strikke pute også! Har ikke gjort det ennå.... men har strikket mange andre varianter av Marius som du vet.
    Ha en fortsatt fin søndag! Klem :)

    SvarSlett
  11. aldeles nydelig pute :) du er så flink :D

    klem fra ChristineEmilie

    SvarSlett
  12. Nydelig pute ;o) Æ KJØPTE mæ nettopp nye pute, kjente æ trengte litt FARGA i huset ;o) Røde... Men nysofa e enda ikkje kommet, så.. Ha ei flott strikke uke, klem

    SvarSlett
  13. Kjempefin pute. Nydelige farger.Vanskelig å skjønne at marius skulle bli en slik farsott,et vell av produkter,men de blir fine da;-)

    SvarSlett
  14. Kjempe fin pute i flotte farger
    Jeg er imponert over hvor rask du er! Driver fortsatt på min første pute og synes aldri jeg blir ferdig:/

    SvarSlett
  15. Nydelig pute. Skjønner godt hun ønsket seg en sånn! =)
    Ha en fin strikkekveld. Klem Tone =D

    SvarSlett
  16. Flott pute! Kan tenke meg mottakeren blir glad for denne!
    Klem igjen...

    SvarSlett
  17. Herlige farver til det flotte mønsteret :) Flinke og flittige deg :)

    Klem nordfra

    SvarSlett
  18. Flott pute. For å unngå problemer med kant som ruller og sammensying kan du bruke "Judiths magic caston". Søk opp via Google f.eks. Samme som kan brukes ved strikkelin av sokker fra tåa.

    SvarSlett