søndag 4. februar 2024

Godt nytt år ønskes!

Her var det visst over 3 måneder siden siste blogginnlegg, 

og det er vel på tide å ta grep igjen. 

Det har vært krevende tider med mye sykdom, 

og i januar hadde vi to dødsfall i nærmeste familie. 

Nå håper vi på normale dager framover. 

Mye vær har vi også hatt, 

men ikke noe å klage over med tanke på dem som ble utsatt for "Ingunn" og påfølgende stormer. 

Dette er jo en tur- og strikkeblogg, 

og tur blir det hver dag, likeså strikking, 

og det er jo bare tull at jeg ikke har noe å skrive om og vise fram. 

Tror jeg starter med det siste først.









Lars Erik kom med uventa julegave, 
og mannen min lurte på om jeg hadde noen sokker i lageret, 
men nå var det tomt for herresokker. 
Noen par hadde blitt solgt, og resten hadde blitt julegaver.
 Så da ble det bare å sette i gang, og Lars Erik ble så fornøyd.
 Så ble det to par til i samme slengen. 
Gode sokker dette som jeg har strikka mange par av i årenes løp.
Oppskrift fra Raumagarn, og garnet er Viking sportsragg. Pinner nr 4.



To par Mariussokker i herrestørrelse.



Pannebånd med twist fra Hoem strikkedesign. 
Garn: Drops Alpaca boucle. Pinner nr. 3,5.



Ble fornøyd med disse, og begge ble julegaver. 
Men det er jo lov å prøve.....



Var heldig og solgte mye på julemarked i november,



Snø og vind på dagens tur.



Nydelig bukett fra gode naboer.



Jeg har prøvd skiene og sparken.
Gleder meg over lengre og lysere dager.


Klem Ingunn



18 kommentarer:

  1. I have missed you. Du strikker saa mye fint

    SvarSlett
  2. Riktig godt nytt år ja!!
    Jeg skal innrømme at jeg har lurt på hvor det ble av deg, så du har faktisk vært savnet.
    Det skjer ting i livene våre, og da må vi selvfølgelig prioritere det som er viktigst, - men kjekt at du er tilbake.
    Du er en "reser" på å strikke sokker med mønster, - dette klarer ikke jeg!
    Nå er jeg "sykmeldt" fra strikkepinnene noen dager, og da var det ei veninne som forslo at jeg kunne benytte tida til å lese strikkeoppskrifter!!! Hahaha.....
    Så kjekt at dere fikk solgt mye på julemarkedet, - da er det lettere å gå i gang med nye prosjekter igjen.
    Pannebåndene såg skikkelig gode og varme ut.
    Du er flink som kommer deg ut på tur hver dag, det må jeg si. I dag er det "snøkave" her hos oss, så jeg har vært ute og måket fram bilen....
    Som sagt, kjekt at du er tilbake, og så ser jeg fram til nye blogginnlegg snart.
    Klem fra meg på nordvestlandet

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk for gode ord! Når det røyner på er det viktig å ha noe å glede seg til. Strikking og den daglige turen er "medisin" for meg. I dag ble det oppholdsvær her, og jeg har også måka og vært ute med sparken. Et fabelaktig redskap som få bruker nå til dags. Jeg har virkelig tanker om å blogge oftere. Har mye "etterslep" å ta igjen. Pannebånd med twist på pinnene i dag. Ett-nøsteprosjekt.


      Klem tilbake....

      Slett
  3. Ja, da har vi hatt sykdom og dødsfall begge to. Da blir det ikke så mye blogging.
    Flott det du har strikket. De sokkene var deilige! Det samme med pannebåndet. Her er det så glatt at det nesten er umulig å komme seg ut. Gleder meg til våren! Alt godt ønskes deg av Tove/fargeneforteller.

    SvarSlett
    Svar
    1. Glatt er det her også, men fikk brøyta gardsvegen i dag etter å ha vært "innesnødd" i to dager. Bare framkommelig med spark og piggsko. Nå skal det gruses. Må jo komme fram med bil på en trygg måte. Blogging er veldig hyggelig når alt er på stell, men tungt når utfordringene står i kø. Sender deg gode tanker.

      Klem Ingunn

      Slett
  4. Kjære Ingunn, det er så hyggelig at du er her igjen.
    Jeg er virkelig veldig glad. Alt godt til deg også.
    Og jeg håper du kan ta med deg noen vakre ting fra vinteren... jeg hadde snø å gå på ski her i syv dager og likte å bruke den hver dag. Det er riktig å bevege seg ute og gjøre noe hyggelig innendørs, det gir oss glede, det samme gjør kontakt med familie og venner.
    Jeg er glad du solgte strikketøyet ditt så bra på julemarkedet.
    Tusen takk for vakre bildene.
    Viola sender deg en varm klem og en hyggelig hilsen
    Masse glede med strikke for deg.

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk for fin kommentar, Viola! Husker du da vi hadde "samstrikk" for mange år siden? Bildene derfra dukker opp av og til. Et kjært minne som jeg husker godt. Jeg har vært i Kongsberg i dag. Kaldt og fint vær.

      Stor klem til deg!

      Slett
  5. Så fantastisk flotte sokker! Og så mye fint du lager! :) Nå har vi vært innesnødd, regnet bort og nå blir vi visst innesnødd igjen! "Himmelsk korrekturlakk når himlen faller ned! " Det blir så lyst og vakkert ute :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk! Det er varierende vær om dagen. Det er kaldt her nå, gjerne 20 minus når jeg står opp, men så blir det bedre hvis det er klarvær og sola skinner. I alle tilfelle er det lengre og lysere dager, og det må vi glede oss over.

      Klem

      Slett
  6. Kondolerer! Iblant byr livet på mer enn nok av humper og motbakker... Håper dagene framover byr på noen lyspunkt, midt oppi alt.

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk! Det hjelper å ta en dag av gangen. Og det er noe som heter: Bekymringer har aldri fjernet sorgen fra morgendagen, de tapper bare styrken ut av dagen i dag. Og det er ingen som er blitt lovet bare gode dager.....

      Slett
  7. Takk for at du har hatt overskudd til nytt innlegg, og jeg er enig. du lager så mye fint! Håper du får en fin tid framover vinteren.

    SvarSlett
    Svar
    1. Det snør og det snør! Tror vinteren varer lenge i år. Har vært på ski i dag også. Og mye snømåking! Får nok tid til å blogge en av dagene også. Takk for fin kommentar!

      Slett
  8. Nå håper jeg snart på et nytt innlegg, trenger ikke så mange bilder, men vil gjerne høre om du har det bra! Gode dager ønskes av Tove/fargeneforteller.

    SvarSlett