mandag 30. oktober 2023

En liten oppdatering

 

At dette er sesongens lue har vel de fleste fått med seg nå, 
og da var det bare å kaste seg på "bølgen". 
Denne lua heter Huv og er designa av Une Cesilie Oksvold. 
Garnet er fra Færøyene og heter Navia Brushed Tradition. 
Med pinner nr 4,5 i størrelse M/L ble det nok med 40 gram. 
Ettersom jeg har fått garnet av Ingvild, var det bare rett og rimelig at hun fikk lua.




Ei lignende lue ble ferdig i går og tova i dag. 
Denne heter Lume lue og er designa av StrikkeUlla. 
Samme garn og pinnestørrelse, men denne er videre og noe lenger. 
Tror det var et lurt valg å tove lua. Den ble 3 cm kortere etter toving og noe tettere.




Her er Eirik i lua som ble hans. 

Her er det brukt Rowan cocoon og pinner nr 5. 

Denne lua ble tykkere og med mindre oppbrett. 




Med tanke på julemarkedet om en måneds tid, 
er jeg i gang med små sokker og votter. 
Her har jeg strikka mønster på leggen og ensfarga lest.



Dette er Barnehagevotter etter mønster fra Hjemmelaget, 
strikka i Finull på pinner nr 4 og 3,5 og tova. 
Er i gang med et blått par. 
Lange kvelder og mye strikketid nå utover.





Noen barnesokker i str 10 år. Viking Sportsragg og pinner nr 3,5. 
Vottene på øverste bildet er en bestselger, og disse har jeg strikka i mange farger. 
Vottene liker jeg best å strikke av ren, ny ull 
slik at de tover litt i bruk og blir tettere og varmere.


Hvor tida blir av kan en jammen lure på etterhvert som en blir eldre. 
Det ser i hvert fall ut som om bloggen blir nedprioritert. 
Gode intensjoner hjelper dessverre ikke.....

Men jeg går tur hver dag, og turbilder har jeg mange av. 
Trenger kanskje ikke vise bilder fra i dag. 
Litt subbete å gå i snøen som er kommet, men det er ikke nok til at det blir brøyta.



Alltid kjekt på tur med barnebarna.




Noen dager grått, og andre dager med mer farge på tilværelsen.


Kjære følgere av bloggen min!
Håper det står bra til med dere alle!


Stor klem fra Ingunn


 

11 kommentarer:

  1. Fine luer, og litt av hvert til julemarkedet. Naturen er vakker på så mange måter, med forskjellig vær og lys. Nei, hvor blir tida av.... vi får nyte dagene og glede oss over det vi rekker ! God november!

    SvarSlett
    Svar
    1. Så sant. Og været er alltid bedre ute enn inne. Vi får like snøen eller ikke, men det ble lysere, og lys trenger vi i november. God november til deg også!

      Slett
  2. Så fine luer + alt det andre. Du bruker tiden godt!
    Det er mange av oss som ikke legger ut blogginnlegg like ofte som før, men jeg håper at vi fortsetter uansett. Vi er jo liksom blitt venner!
    Her kom det 30 cm snø på mandag. Overraskende at det kom så mye, og mer kan vi vente oss. Jeg ønsker deg gode dager fremover. Det blir nok mange strikkeplagg etter hvert. Klem fra Tove/fargeneforteller

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for hyggelig kommentar! Ja, jeg håper å kunne holde liv i bloggen. Koselig å ha blitt litt kjent med hverandre. Her snør det også i øyeblikket, og snøfreseren er tatt i bruk. Det blir muligens en lang vinter, men været får vi gjort fint lite med. Jeg kan jo glede meg til skisesongen. Det blir mye strikking, og nå håper jeg å få solgt en del på julemarked, og så regner jeg med å ha nok julegaver.

      Ønsker deg en fin dag i snøværet!

      Klem Ingunn

      Slett
  3. Sååå kjekke luer! Ja det andre du strikker også.... Du må være veldig effektiv i det du gjør, - masse produkter på kort tid!
    Nydelige naturbilder du viser oss. Alltid kjekt å komme seg ut, og du er flink som får til å gå tur hver dag.
    Her har vi et nydelig vær f.t. Har så vidt hatt noen kuldegrader om natta, ellers sol og flott vær på dagen. Vi har hatt de fineste solnedganger dag etter dag, og i dag blir det 7 plussgrader.
    Ønsker deg en fortsatt fin høst!
    Inger G.

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk for hyggelig kommentar! Ja, jeg har fulgt med på finværet og solnedgangene oppe hos dere. Her er det nesten full vinter, snart skiføre på jordet og kuldegrader. Jeg er avhengig av å komme meg ut hver dag. Det holder blodsukkeret i sjakk og psyken i balanse. Diabetes type 1 er en krevende sykdom, og selv om jeg har fått det aller beste av hjelpemidler, er det mye å passe på hver dag året rundt. Jeg synes det er kjempeartig å strikke, og akkurat nå går det i luer og små votter og sokker.

      God tur til Kypros!

      Klem Ingunn

      Slett
  4. Det færøyske garnet så spennende ut, tror jeg må surfe litt og se om et hespe tilfeldigvis kan se min vei :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Den lua som jeg tova ble solgt her om dagen og ble bursdagspresang til en 70-åring. Stor suksess! Artig med "nytt" garn. Lykke til med surfinga!

      Slett
  5. Du har strikket noe vakkert, kjære Ingunn, og du vet jeg elsker disse tofargede hanskene med det fantastiske mønsteret
    Takk for de vakre bildene av barnebarna og naturbildene... fantastisk. Fin tid for deg og dine.
    p.s. Tenker du allerede på SKI?
    A klem for deg from Viola

    SvarSlett
    Svar
    1. Kjære Viola! Ja, jeg tenker på ski. Det har snødd i dag også. Men det er mye annet å gjøre før jul så i får se hva det blir til. Jeg strikker mye som skal bli med på julemarked 25. november!

      Ønsker deg ei fin førjulstid!

      Klem Ingunn

      Slett
  6. Hei! Du er så flink og ivrig til å strikke! Liker du å brodere? Du inviteres til å være med å brodere et Strandamaleri og bli med på utstilling. Les mer på bloggen min! Det siste, vakre bildet ditt er jo et typisk strandamotiv. Broderiet er enklere enn det kan høres ut. Velkommen til å delta :)

    SvarSlett