fredag 10. mars 2023

KOSEBAMSER og BESØK AV BARNEBARN


Forrige helg hadde vi besøk av datter Ingvild med familie. 

Noen dager før de skulle komme fant jeg oppskrift på kosebamser på bloggen "Cathrines kreative hjørne". 

Og da var det bare å ta pinnene fatt med tanke på Klara Johanne (5) og Ellinor (2). 

Bamsene ble ferdige en halv time før de kom torsdag kveld, og jeg rakk akkurat å pakke dem inn i siste liten. 




Og bamsene ble en suksess og fikk selvsagt bli med i senga.




Og hjem da helga var over sammen med noen kattepuser fra da jentene våre var små.


 Kosebamser her


Så har jeg fått ferdig de tøflene jeg skrev om sist.



Det er litt arbeid med disse. Strikke ei og ei rute, sy dem sammen og hekle kant rundt. Det er kjappere å strikke et par sokker. Men gode tøfler da.

Vinteren holder stand med kalde dager og netter. Det er normalt her, og det blir ikke vår med det første.




Avslutter med bilde av en akebrett-tur med pappa og bestefar, men det ble også skigåing på jordet i den kalde vinden forrige helg. Det har vært roligere vindforhold denne uka heldigvis.

Det fine med tida nå er lengre og lysere dager. Det er bare å nyte.


Ta vare på hverandre!



Riktig god helg til alle som ser innom!


Og en ekstra takk til deg, Cathrine, for oppskrifta på bamsene!


Klem Ingunn



11 kommentarer:

  1. Hei Ingunn! Så hyggelig at du brukte oppskriften min på kosebamse! Det er herlig å se hvor stas bamsene var for jentene, og så bra at du rakk å bli ferdig før de kom på besøk! Ha en herlig søndag! Klem Cathrine :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, bamsene ble en suksess, og de var morsomme å strikke også. Tusen takk nok en gang for den fine og forseggjorte oppskrifta! En fryd å arbeide etter. Merkelig at jeg ikke har lagt merke den før.
      Sportssøndag på TV her, og så har jeg gått tur mens sola var framme. Nå ha det skya over, og det er meldt litt påfyll av snø.

      Klem

      Slett
    2. Så fint du synes oppskriften var fin - det setter jeg veldig pris på å få høre fra ei håndarbeidslærer! Ha en fin uke, Ingunn! Nå laver sneen ned her i Oslo-området, og vi kan vel vente oss noen koasdager på veiene!

      Slett
  2. Så søte bamser, og så tydelig at de ble godt mottatt av to herlige jenter! Det ser ut til å ha vært koselig besøk. Ha en fin nyuke!

    SvarSlett
    Svar
    1. Alltid kjekt med besøk av barnebarn med foreldre. Full fart fra tidlig morgen, men disse jentene legger seg i sju-tida, og slik blir det "voksentid" om kvelden. Kjekt det også.
      Takk for hyggelig kommentar, og god uke til deg også!

      Klem Ingunn

      Slett
  3. Så koselig med besøk av barnebarn! Og så fine bamser du strikket til dem :) Koselig med bloggvenner som kan inspirere :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for hyggelig hilsen! Jeg finner mye glede og inspirasjon på bloggene jeg følger, men jeg føler at "glanstida" for blogging er på nedadgående. Det er blitt mange andre plattformer som er kjappere å bruke. Men jeg "klorer" meg fast ei stund til.

      Fortsatt god uke til deg!

      Klem

      Slett
  4. Du strikket kjempesøte bamser Ingunn.
    Takk for flotte bilder av barnebarna dine. Det er så hyggelig å være sammen med dem.
    Jeg deltok på min siste helg, det var skoleball og konkurranse på bymesterskapet...i turn...stor glede for meg.
    klem til deg. Viola

    SvarSlett
    Svar
    1. Så koselig å høre, Viola! Kjekt å være sammen med familien. De kommer en tur i helga før påske også. Vi har fått mer snø. I gå rgikk jeg på ski på jordet, runde på runde. I dag kom mildværet, og snøen er kram. Skal gå en tur på beina med ei venninne nå. Må trimme litt hver dag.

      Riktig god helg fra Ingunn

      Slett
  5. Så koselege kosebamsar, og kjekt besøk. God påske til deg og :)

    SvarSlett
  6. Så nydelige barnebarn! Og det er ikke vanskelig å se at de ble glade over å få kosebamser. De stråler! Veldig hyggelig med barnebarn på besøk! Hilsen fra Tove/fargeneforteller

    SvarSlett