søndag 25. april 2021

ANKERS TRØYE av Petite Knit

 


Garn: Adore Alpakka

Pinner: 3,5 og 4

Str: M

Garnforbruk: ca 285 g

Denne genseren var ment til meg selv, 

og jeg er veldig godt fornøyd med den.

Men så ble den litt knapp etter min smak.

 Så derfor har jeg kjøpt garn til ny genser,

for denne modellen står virkelig på ønskelista.

Veldig fin oppskrift, og genseren strikkes ovenfra og ned.



Denne går til salg på Uvdalsstugu.



Våren lar vente på seg her i Uvdal.

Det har vært kjølige dager med mye vind.

Vi har fortsatt noe snø rundt omkring her vi bor,

men det er jo ikke så unormalt på denne tida.

Da vi gikk tur i dag, kunne jeg skimte noen hvitveis i ei

 veiskråning, ikke så mange hestehov heller, men rikelig med

 vårpengeurt da.


Ønsker alle som kikker innom ei god ny uke! 💖


Hilsen Ingunn

22 kommentarer:

  1. Hei Ingunn!
    Veldig fin genser du har strikket.
    Behagelig å strikke ovenfra, har ikke gjort det mange ganger, men alt er ferdig når du kommer ned til vrangborden.Litt morsomt å se du har brukt Adore Alpakka, jeg er snart ferdig med en jakke til meg selv av det garnet. Litt lang, lys grå jakke, men strikker uten mønster, så da somler jeg litt når jeg lurer på hva jeg gjøre videre.
    Så godt at det dukker opp noen vårtegn hos deg.
    Ha en fin uke - kanskje med flere vårtegn!
    Hilsen fra Turid

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, genseren ble fin, men som sagt for knapp til meg. Gleder meg til å se jakken din. Ser stadig etter nye vårtegn, og de dukker nok opp, etterhvert.

      Ønsker deg ei fin uke!

      Ingunn

      Slett
  2. Hei igjen! Veldig fin genser som helt sikkert blir solgt!
    Jeg strikker også grått f.t. Var nesten ferdig med en genser til 15 åringen, - så viste det seg at bolen ble for kort...og jeg måtte rekke opp igjen helt ned til raglanfellingen, og strikke den lengre. Surt, men slik er det når en ikke får målt den en strikker til. Dessuten har han vokst så enormt den siste tiden at han er snart to meter lang!!!! hihihi....
    Skikkelig søte "tjukklabber" og votter du strikket til påske!
    Ha en riktig fin tid framover!
    Inger G.

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for fine ord! Å rekke opp hører med til strikkinga det også. Kjedelig, men av og til må vi bare.

      Med ønske om fine vårdager til deg!

      Ingunn

      Slett
  3. Veldig fin genser, men jeg ville gjerne sett den i en farge. Grått er ikke en "farge" jeg er glad i. Men du strikker veldig pent og jevnt.
    Jeg slo opp på kartet for å se hvor Uvdal ligger. Hvilken by er nærmest dere? Det er jeg ikke helt sikker på.
    Kaldt er det over store deler nå, også her i Oslo. 0 grader når vi legger oss, og en kald nordavind når vi våkner. Men jeg håper på bedre dager for både deg og meg. Hilsen Tove/fargeneforteller

    SvarSlett
    Svar
    1. Farge kommer! Den neste blir indigo. Nærmeste by er Kongsberg, og dit er det 11 mil. Lang vei til sykehus med andre ord. Men det er vi vant til og tenker ikke så mye over det. Vi har heldigvis egen legevakt i kommunen.

      Ja, vi satser på varmere vær utover....

      Hilsen Ingunn

      Slett
    2. Ja da er dere virkelig langt ute i fin natur. 11 mil til nærmeste by er langt.
      Gleder meg til å se den genseren i indigo! Nå vil vi ha det litt varmere, så vi satser på fine mai-dager! Hilsen Tove

      Slett
    3. Vi får leve i håpet. Foreløpig er det kjølig her, fint turvær, men ikke "sitte-på -verandaen- og- strikke-vær".

      Ingunn

      Slett
  4. Et fantastisk mønster ... Jeg ønsker deg lykke til med salget ditt.
    Vi har regn i dag, det er bra for naturen. I går blomstret min første tulipan - rød - i morgensolen, og det blir mye mer tulper :-)
    Mange hilsen fra Viola ... og jeg ønsker deg masse glede med å strikke genseren til deg. Jeg er nysgjerrig på hvilken farge du valgte :-)))
    Klem.

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg valgte indigo! Tror den blir fin til meg. Er kommet langt på bærestykket allerede. Ellers lå det snø på marka i dag, men nå er det bart og mange varmegrader.

      Våren kommer nok til oss alle, men vi bor nær fjellet og må nok vente litt til.

      Gode ønsker til deg fra meg!

      Klem

      Slett
  5. Den var flott! Ser deilig ut! Jeg var på marked i helgen og sikret meg et par hjemmestrikkede sokker! :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Takker! Synd den ble for ettersittende til meg, men nå er jeg i gang med en til og håper den vil passe. Evig optimist! Gratulerer med nye sokker! Vi selger også mye sokker. Nå har vi hatt stengt lenge på utsalget vårt. Satser på en fin sommersesong i år også.

      Fine vårdager ønakes fra Ingunn

      Slett
  6. Svar
    1. Tusen takk! Fin modell, men denne passer nok til de lange og slanke som så mye annet vi ser. Men jeg prøver igjen med et annet garn og håper det går veien denne gangen.

      Ønsker deg fine vårdager!

      Ingunn

      Slett
  7. Hei Ingunn! Ja, det våres, sakte men sikkert, og i hvertfall i vinduskarmen! Jeg fikk plukket hvitveis for en par dager siden, og det var stort! Anker-genseren er så fin, og synd denne ikke passet til deg da! Jeg tenker på å strikke en med kort erm, nå som det går mot sommer. Ha en flott 1. mai helg! Klem Cathrine :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk for hilsen! Helga har starta bra med tur i skogen i nærheten av her vi bor. En del snø og is på skyggesida, men med fjellsko gikk det greit. Mye tømmerhogst i vinter, og artig å se at det blir mer utsikt og et annet landskap enn før. Men fremdeles er det kjølig....

      Lykke til med sommergenser! Jeg er ferdig med bærestykket på min, og denne gangen håper jeg størrelsen stemmer.

      Med ønske om fine mai-dager!

      Klem Ingunn

      Slett
  8. Heia 🙂 så flott en jumper, skikkelig godjumper ser det ut som, utrolig populær er den blitt. Står på listen min også 😉 endelig kom sola til oss, 2mai. Ligger an til en fin dag - blir nok ute i en krok med pinner og garn 🍃🌱🌼 ønsker deg en riktig fin dag og god uke som kommer 🙂

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk! Synd den ble i minste laget til meg, men slik blir det gjerne når en bruker et annet garn enn i oppskrifta. Er godt i gang med nr 2. Fint vær her også, men det er kjølig, så strikkinga foregår innendørs. Men har gått lang tur i dag også i variert terreng i nærmiljøet. Greit å holde varmen da.

      Ønskerdeg fine mai-dager også!

      Klem Ingunn

      Slett
  9. Sikke en fin Ankers trøje du har strikket.
    Det er en pæn farve du har valgt

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk! Ankers trøye er nydelig, og nå er jeg spent på om nr 2 blir fin til meg.

      Ønsker deg fine maidager!

      Slett
  10. Så flott genser. Jeg har ikke mindre enn to gensere på pinner, men rett før påske forsvant all motivasjon for å strikke. Nå kan det være at jeg må ta i bruk viljen og rett og slett bestemme meg for å fullføre.
    Jeg venter også på våren. Det er lyst døgnet rundt, om 10 dager har vi midnattsol, men ennå ligger det mye snø også på flat mark. Så: våren skal være hjertelig velkommen.

    SvarSlett
    Svar
    1. Vi kan ikke være like ivrige hele tida. Strikkelysten kommer nok igjen. Nå er Ankers trøye nr 2 ferdig, og den blir min. Det har vært kjølig her også, men i dag ble det bedre. Litt kaldere i morgen og regn. Ja, ja. Lite vi får gjort noe med.
      Men vi ønsker våren velkommen både i nord og sør.

      Ønsker deg fine maidager!

      Slett