tirsdag 30. mars 2021

GOD PÅSKE 2021


Årets gule påskestrikk!

Sokkene er Chicken Legs fra Drops design.

Garn: Viking sportsragg.

Vottene har et velkjent mønster som mange liker.

Garn: Det gule er Lettlopi, og det hvite er ullgarn fra Hillesvåg.

Nå er jo alt nedstengt her, og vi kan ikke ha åpent på Uvdalsstugu,

men vottene ble lagt i en postkasse i dag til glede for ny eier.



Tre par restegarnssokker har det også blitt siden sist.

Her har jeg valgt en hovedfarge og stripa med flerfarga restegarn.



Så har jeg funnet fram kyllingene jeg hekla i fjor,

supplert med egg jentene malte da de var små,

og to strikka høner fra de siste elevene jeg hadde på skolen.


Påskeferien har starta med mildvær og mye vind,

men vi har hatt mer sol enn det som var meldt.

Det tiner rundt oss, og det er ikke så fint her akkurat nå.






Det er meldt kaldere vær i påskedagene,

og da håper jeg at vinden roer seg 

slik at det blir triveligere på fjellet.

Våren er nok langt unna her,

men jeg har begynt å strikke på en lysegrønn Karanteneklut.

Det er da noe.



Gode ønsker for påska til hver især!

Ikke trodde jeg at vi skulle slite med dette viruset over ett år.

Nå satser jeg på at vaksina er like rundt hjørnet,

slik at livet kan normaliseres igjen.

Vi får holde avstand og holde ut.


Klem fra Ingunn 😊😎💝






 

17 kommentarer:

  1. Jeg liker dine påskesokker og votter :-)) kjære Ingunn.
    Ha riktig fin påske alle sammen.
    Hilsen og klem fra Viola

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, jeg er også fornøyd med det gule til påske. Vottene er solgt allerede. Vi kan ikke ha åpent på Uvdalsstugu nå, men onsdag etter påske skal jeg få første vaksinen. Gleder meg! Nå ser det ut til at det fine påskeværet kommer her. Skitur i morgen.

      Riktig god påske! Nyt våren og varme dager!

      Klem Ingunn

      Slett
  2. God påske ). Så fine sokka du har strikka.

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk! Påska ble bra den, men det har vært utrolig mye vind, og det fortsetter i dag også.

      Klem

      Slett
  3. Nydelige strikketing hos deg som alltid! Og koselig påskepynt! Her i Bergen har været vært nokså begredelig i påsken. To dager med litt sol, ellers regn. Og påsken ble avsluttet med snøstorm! Stigende smitt og ingen vaksiner! Håper på bedre tider! :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk for gode ord! Været får vi gjort fint lite med. Mye vind, men lite nedbør her. Jeg er vokst opp på Nordvestlandet, og der er det mye vær så jeg kjenner den følesen du har. Jeg skal få første vaksinen i morgen. Hurra! Vi får være optimistiske selv om det ser trasig ut i øyeblikket.

      Klem fra meg til deg

      Slett
  4. Fine påskeplagg, og gode sokkar :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for gode ord! Det er kjekt å ha strikkinga i disse tider.

      Klem

      Slett
  5. Fine påskegule sokker og votter! Og restegarnsokker blir også fint, det burde visst jeg også strikke. Jeg har mange rester av Viking sportsragg. Håper det ble noen fine dager på fjellet i påska. Hørtes ut som det har vært mye uvær. Heldigvis var det fint den dagen yngste sønn flytta fra Voss til Trondheim og kjørte over fjellet. Fint med frisk vårgrønn ny klut. Jeg har begynt på sokker i pastellfarger, normalt ikke min farge, men nå så det garnet så vårlig ut :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk! Fint å ha strikking i denne tida vi lever i. Og restegarnet hoper seg opp. Blir ikke arbeidsløs. Påskeværet ble variert. Mye sol og mye vind, men også gråværsdager med vind. Den kan godt løye litt nå. Får første vaksinedose i morgen. Hurra!

      Nyhetene melder om mye smitte, og det er lett å bli motløs. Beste medisinen er å komme seg ut og bruke kroppen.

      Ønsker deg en fin tirsdag!

      Klem

      Slett
  6. Nydelig arbeid - og jeg kom til å tenke over at jeg tror ikke at jeg noensinne har sett gule lester (ullsokker) før. Første tanken var PÅSKE, så sterkt er fargen gul forbundet med denne høytiden.

    Jeg sa i fjor vår da barnehagen åpnet igjen at vi kunne snakkes i oktober 2021 om smittevern og strategier. Da så folk rart på meg og trodde at det hadde rablet totalt. Men noe som smitter så lett, vaksiner som skal utvikles og distribueres, mutasjoner (noe som er vanlig for virus) og det faktum at verden som helhet har store utfordringer, gjorde at jeg tenkte at dette vil ta tid. Jeg er grunnleggende optimistisk, men også en nøktern realist - så derfor... Men: det kommer til å bli bra, sånn etterhvert. Ha en flott uke!

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg trodde ikke det skulle ta så lang tid, men nå har jeg fått første vaksinedose og gleder meg over det. Eneste gangen jeg har opplevd at det er en fordel å være gammel. Ha-ha! Men jeg har stort sett fortsatt med det jeg alltid har gjort. Vært ute på tur, på ski eller på beina, strikka og tatt mine huslige sysler. MEN gleder meg til at vi kan møtes flere til strikkekafe, møter i foreninger etc og ha besøk av venner.

      Ha en fin uke du også!

      Slett
  7. Hei Ingunn! Nå går det mot vår og sommer her hos oss, og det gjør godt både for kropp og sjel! Her vi bor er alt stengt ned, og har vært det en lang stund, og vi håper at det snart blir en endring til det bedre! Tenk at dette skule vare så lenge! Vi er som alltid mye ute i skog og mark, og det er godt å slippe og sitte inne! Og så har man jo strikketøyet! Ha en fin søndag, og en fortsatt fin april måned! Klem Cathrine :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Her snudde været i dag, og det var snøbyger på formiddag. Sola skinner nå, men det er kald vind. Helt normalt på denne tida. Jeg har stekt flatbrød i dag. Kjekt arbeid på en gråværsdag. Her har butikkene åpnet igjen. Kjekt å handle litt igjen i går. Så godt vi har naturen å ferdes i. Så har jeg hatt årets første sykkeltur. Mye å glede seg over også!

      Klem fra Ingunn

      Slett
  8. Håper dere hadde en god påske. Strikker gjør du - og fint blir det. Det siste strikketøyet på bildet er lekkert. Delikat farge!
    Jeg har vært lite på blogger nå, og først i går la jeg ut et nytt innlegg. Har vært mer opptatt med fargekurset jeg skulle ha på ZOOM, og etterpå har jeg vært litt lat. Det var gøy å ha kurs igjen, lenge siden sist. Fine dager ønskes av Tove/fargeneforteller

    SvarSlett
    Svar
    1. Påska ble fin, men det var mye vind så det ble flere turer på beina enn på ski. Etter påske tok vi det igjen, for da stilna vinden. Jeg har vært sløv med blogginga jeg også. Av og til skjønner jeg ikke hvor det blir av tida.

      Takk for hyggelig kommentar fra Ingunn

      Slett
  9. Hva, har jeg glemt å skrive? 🤔🙈 jeg har kikket på disse nydelige strømper og votter tidligere 😉 jaja, sånn er det, soser og titter på blogger - så er glemsle innom 😄 uansett, du lager altså så mye fint du i de lekreste farver og mønstre 😊 håper sola titter innom deg også 🌿🌷🧶

    SvarSlett