søndag 3. februar 2019

Lilla Marius med pannebånd


Da er jeg i mål med den lilla Marius-genseren,
og i samme slengen ble det et pannebånd.


Garn: Juvel, lilla, hvitt og grått
Pinner: 3,5 og 4
Oppskrift fra Marius Strikkebok
Størrelse: L
Garnforbruk: ca 585 g

Jeg fulgte oppskrifta, men felte ikke inn i sidene.
Videre strikka jeg vrangbord istedet for perlestrikk på kantene.


Marius pannebånd

Samme garn og pinnestørrelse som til genseren, 
og oppskrift fra Marius strikkebok.
Garnforbruk: ca 60 g
Størrelse: dame

Jeg ble veldig godt fornøyd både med genseren og pannebåndet. 
Neste genser er allerede på pinnene, 
og det blir nok pannebånd til den også.



Dette bildet er tatt ute.



Synes pannebåndet sitter så fint på hodet.


Det fungerer greit å strikke nå, 
men vridningen det blir når jeg strikker vrangmasker 
er ikke god.
Så derfor er det bra at det går fint å gå på ski.
I dag bestemte jeg meg for å gå opp skispor på jordet.
Det er mye løs nysnø, og jeg sakk godt nedi selv med fjellski.
Det var tungt, men nå er det gjort.
Det var jo slik vi gikk på ski i gamle dager.



Nå kommer det til å gå bedre dag for dag.



Sola har kommet over åsen,



og snart har vi den oppe ved husa også.
Alltid like kjærkomment.


Tusen takk for hyggelige tilbakemeldinger!
Ønsker dere alle ei riktig fin vinteruke!


Klem fra Ingunn

8 kommentarer:

  1. Mariusgenser. Så fin du har strikket, Ingunn. Flott med pannebånd og det
    sitter perfekt... det er vakkert bredt. Jeg liker mariusmønster.
    Jeg har også med den klassisk norsk farger. Glede for meg.
    Herlig med snø i februar... vinterværet. I dag vi fikk 30 cm og
    det var en tur med ski. Så fint at du kan også... igjen. Det er gøy,
    en litt tur. Skogen ser ut forhekset skog... bare fint :-))
    Så vakker at solen kommer tilbake til deg. God kveld for deg.
    Jeg ønsker deg en vakker uke. Viola

    SvarSlett
  2. Det er alltid så kjekt å sjå Mariusmønsteret i ulike fargar. Det blei ein flott gensar, og kjekt med pannebånd til.

    SvarSlett
  3. Se, der er du igang igjen med strikkinga! Nydelig strikk som alltid. Og så vakre snøbilder! Det har ikke vært så mye snø her, men nok til at jeg har kosa meg med flere skiturer. Nå er det meldt regn eller våt snø hele natta, og så skal det bli ned til -10 igjen. Så vet ikke hvordan det blir. Kos deg med skiturer og strikking!

    SvarSlett
  4. Nydelig Marius. Jeg blir aldri lei av dette mønsteret, og elsker å se forskjellige fargekombinasjoner.

    SvarSlett
  5. Kor flott at handa er blitt så bra at du strikkar igjen. Men du må ikkje overdrive no då så det blir irritasjon og smerter.
    Nydeleg farge på strikkaplagga.
    Du er flink til å nyte naturen. Her heim hos oss har det vore glatt lenge på
    sidevegane lenge. Men no er sola koma og eg håpe det smeltar fort.
    Men jøye meg som glasrutene ser ut !!
    Får ta meg ei ykt med dei.
    Ha fine februardagar.
    Klem

    SvarSlett
  6. Så bra du er i strikke form igjen! Nydelig genser og pannebånd i kjempefine farger. Her snør og snør det for tiden så vi nesten er snødd inne. Jeg jobber i eldreomsorgen og nå er det mange som sliter.
    Ønsker deg en god dag videre.
    Klem

    SvarSlett
  7. Så flott genser med fine farger - artig med andre valg enn blått eller grått. Så bra at det går bedre med hånda di, men vær nå forsiktig når du "vasser rundt" i snøen. Ha en fin uke!

    SvarSlett
  8. Det er rart med Marius, den går aldri av moten. Godt at du får strikke igjen, og ser du er klar for skigåing. Her regnet snøen bort , men i dag skinner sola igjen! Ha en fin fin dag videre!

    SvarSlett