søndag 13. januar 2019

Lite snø og strikking

Tusen takk for gode ord etter siste innlegg!
Her kommet et nytt,
og jeg hadde egentlig tenkt det skulle inneholde en ferdig Marius-genser, men slik ble det ikke.
Det viste seg at det var et brudd i håndleddet mitt,
men bruddflatene lå fint inntil hverandre
og jeg fikk ikke gips, men skulle gå med støttebandasje og belaste håndleddet opp mot smertegrensen.
Derfor har jeg latt strikketøyet hvile inntil videre.




Er ferdig med bolen og begynt på et erme.




Det er sparsomt med snø nedi bygda,
men desto mer glatt.
Nå hadde jeg fått problemer uten piggsko, tror jeg.




Gikk ut godt påkledd i 10 minusgrader i dag,
og da vi var hjemme igjen,
var temperaturen steget til minus 2.
I skrivende stund er det 2 pluss og vind.


Det ser ut til at håndleddet leger seg fint,
og jeg gleder meg veldig til å kunne strikke igjen.
Heldigvis er det flust med håndballkamper på TV for tida.
Lest bøker har jeg også fått tid til.....
Kjekt er det også å være ajour med å lese blogger.


Ønsker alle mine lesere en fortsatt fin søndag!


Optimistisk hilsen fra Ingunn



10 kommentarer:

  1. Huff, så synd med brudd i (håndarbeids) armen/håndleddet da! Men, når du klarer enkel strikking igjen, et et rettstrikket babyteppe til Amanda prosjektet kanskje noe du kunne fått til? De skal jo ikke være så store til de for tidlig fødte. Hos Tove Fevang ligger oppskrift på et såkalt diamant teppe, og det er lettstrikket. Ja, masker med mening gir meg lyst til å strikke mere, så jeg håper jeg lykkes med det fremover! God bedring til deg, og ha en riktig god søndagskveld! Klem Cathrine :-)

    SvarSlett
  2. God bedring. Håper bruddet gror raskt og fint. Blir fin Mariusen i de fargene så den som venter på noe godt venter ikke forgjeves.

    SvarSlett
  3. God bedring! Ikke morsomt med strikkepause på den måten. Men er jo godt å få ekstra tid til å lese! Jeg tror jeg må begynne å høre på lydbøker igjen, for da kan jeg både strikke og høre bok :)

    SvarSlett
  4. Det var trasig. Håper det går bra og at du snart er klar for strikking igjen. Det er alltid så kjekt å sjå alt det fine du strikkar :) God bedring :)

    SvarSlett
  5. Først til forrige innlegg, det er alltid trist når man mister nære og kjære. Livet byr på det meste for de fleste av oss, og i faser med sorg og savn er det godt også å kunne se de gode stundene. Varme tanker til deg og dine.
    Som alltid viser du mye vakkert håndarbeid. Så ergelig med ufrivillig strikkepause. Får håpe at det gror fint og blir godt som nytt. God bedring!
    Her strikkes Finnmarksgenser nr. 3 for vinteren, den som skal bli min. Målet er å bli ferdig til skreifestivalen i neste måned. Det mener jeg er realistisk å klare.
    Takk for koselige kommentarer hos meg. Jeg har så langt ikke vurdert salg eller utstilling. Til det har jeg for stor respekt for dem som faktisk kan faget fotografering. Jeg kan det ikke, men har nok interessen og et "ønske" om å formidle. Jeg har alltid hatt stor respekt for dem som ytrer seg kreativt, om det er via musikk, maling, forfatterskap eller andre kreative uttrykksformer. Men så var det det med evner, da... Så kameraet ble min venn og min måte, men faget har jeg aldri lært. Varm hilsen fra nord.

    SvarSlett
  6. Så leit at det var brot i handleddet, men bra det er i betring. Ofte betre med gips, då er ein nokså sikker på at ein ikkje skader den ved eit nytt uhell.
    Det er fornuftig at du ikkje utfordrer skjebnen med strikking iallfall.
    Eg tenkje på deg og samanliknar deg med gutane eg har mykje buande her, dei er så fyskisk slitne etter gymtimar og trening i tillegg til skule, særleg der det blir fleire slike dagar på rad.
    Faktisk så sa presten det til dei i gravferda til mora, at den fysiske utmattinga ofte er uventa og ukjend. Sjølv opplevde eg det også tydeleg etter mor mi døydde, bakken eg brukte å springe i vart plutseleg så lang og tung.
    Men tida lækjer både kropp og sjel, men ein må ta tida til hjelp.

    God betringsklem frå Anne-Mari

    SvarSlett
  7. Jeg ønsker deg en rask gjenopprettning med armen, kjære Ingunn.
    Det er fokusere på andre ding - fordi du kan ikke strikke nå.
    Spasere i naturen og fremfor alt lese :-))) og ja jeg liker også
    se på TV sport. Jeg liker å se litt langrenn og spesielt skiskyting...
    og jeg elsker å lage mat. I dag var Markedsdag og jeg kjøpte fisk,
    kylling for suppe og litt kanin... det var lekker middagen :-)))
    Snøen er smeltet her, regn kom... snoen var så fint.
    Kos deg Ingunn.
    Klem fra Viola

    SvarSlett
  8. gildt å høyra at håndleddet kjem seg
    du har heilt rett i at kalendere ligg under treet, både i inn og utland... gildt å gje noko ein har "laga" sjølv
    God helg!

    SvarSlett
  9. Litt kjedelig å ikke få strikke da, men det er nok lurt å følge legens råd :) Du må ha riktig god bedring og kose deg med bøker, herlig det også.
    Klem fra Berit

    SvarSlett
  10. Da er jeg igang med blogging igjen, og skal bli en flittigere gjest hos andre bloggere. God bedring, og så er det jo fint med andre sysler mens du venter på å ta pinnene fatt!

    SvarSlett