lørdag 16. februar 2019

En Marius i rødt, hvitt og grått

Tusen takk for besøk på siste blogginnlegget mitt,
og en ekstra takk til dere som har lagt igjen en hilsen!
Det er like hyggelig hver gang!



Da er jeg ferdig med nok en Marius.
Garn: Juvel, rødt, hvitt og grått.
Pinner: 3,5 og 4
Garnforbruk: ca 550 g
Str: M




Jeg ble godt fornøyd med den, 
og håper det kommer noen innom som synes det samme.
Denne går for salg på Uvdalsstugu.
Jeg hadde planlagt å strikke pannebånd til, 
men så var det ikke nok rødt garn igjen.
Juvel skal ikke produseres lenger,
men jeg kan jo være heldig å finne et nøste til 
der jeg kjøpte garnet.


Så har mildværet kommet hit også, 
og det er lite vi får gjort med det, dessverre.
Nå på starten av den første vinterferieuka skulle vi jo hatt
kuldegrader og tørrsnøføre å tilby turistene.
Klister allerede i februar er ikke helt min greie.


Det går heldigvis fint å strikke,
og det er kjekt til all sporten på TV nå utover.


Ønsker dere alle en fin lørdagskveld!


Klem fra Ingunn



8 kommentarer:

  1. Den rødfargen var nydelig til Marius. Jeg er akuratt ferdig med en hvit en. Det er et fint mønster og tidløst. Mildværet er her også, men noen vinterferie blir det nok ikke :) Men skal kose meg med strikketøyet (som vanlig)
    God søndag til deg.
    Klesdrakt Berit

    SvarSlett
    Svar
    1. Ha ha morsomt. Klem fra ble til klesdrakt i autokorekturen :)

      Slett
  2. Marius slår aldri feil, og dette var nok et flott eksemplar fra deg.

    SvarSlett
  3. Endå ein flott Marius, og jammen var den fin i raud :) Lukke til med salget.

    SvarSlett
  4. Marius blir aldri feil!
    Flott genser.

    SvarSlett
  5. Nydelege Mariusgensere du strikkar. Den blir nok fort utsolgt tenkje eg.
    Mildver ja, det er tosifra gradetal kvar dag. Veit ikkje heilt om eg lika det,
    kanskje blir det vinter når me vil ha vår.. men heldigvis har me ingen styring med dette.
    I dag har eg baka litt for frysaren, snart vinterferie her.
    Ha fine dagar.
    Klem

    SvarSlett
  6. En veldig fin genser. Jeg tenker den vil ikke vente lenge på en kjøper.
    Jeg har også strikket nøyaktig samme mønster for meg selv... fra
    hefte SandnesGarn - Tema 15 - modell 11. Garnet Sandnes alpakka... og
    jeg elsker genseren :-))
    God uke videre. Klem fra Viola

    SvarSlett
  7. Rød Marius tror jeg ikke jeg har sett før, men den var skikkelig lekker!

    SvarSlett