søndag 27. juli 2014

Juli-strikking


Det har vært liten aktivitet på bloggen i det siste. 
Sommeren er gjerne den tida en foretrekker andre aktiviteter, 
og med den fine sommeren vi har hatt i år, 
er det blitt mye uteliv.
Jeg strikker litt hele tida, 
og denne gangen er det "intet nytt under solen", 
bare repriser.



Selbuvotter i herrestørrelse. 
Lima fra Drops og pinner nr 4.




Dette paret er i grått og hvitt.
Mønsteret er i heftet på bildet.




Det tredje paret ble i svart/hvitt som det første.



Så ble det tre par pulsvarmere med fletter og perler.
Garn: Alpaca fra Drops
Pinner: 2,5
Mønster: her










Til slutt et par russesokker i herrestørrelse.
Garn: Viking sportsragg
Pinner: 3,5
Oppskrift fra et gammelt Familien



Alt dette er levert på Uvdalsstugu for salg.


Ved nærmere ettersyn viser det seg at jeg har vist det ene pulsvarmerparet og russe-sokkene i et tidligere innlegg.
Kanskje jeg begynner å bli litt "rørin"
som det heter her?


Akkurat nå er Sigurd på ferie hos mormor og bestefar,
og vi har travle, men kjempefine dager sammen.
At tante Ingvild og onkel Eirik også kom samtidig,
ble ekstra fint for oss alle.


 Fortsatt god sommer!


Klem fra Ingunn

16 kommentarer:

  1. Her var det kjempemykje fint. Du er goé. Knallfint med "mønstervottar". Likt godt pulsvarmarane og. Forsatt goé sommer.

    SvarSlett
  2. Du har neimen ikke ligget på latsiden! Så mye fint du har strikket.
    Koselig med barnebarn på besøk, blir noe helt eget når mor og far ikke er der.
    Vi får besøk av hele gjengen i dag, så da blir det litt spansk mat og masse kos ;)
    Ha en fin søndag.
    Klem

    SvarSlett
  3. De vottene har jeg strikket en gang også - syns det er et veldig fint mønster! Og hver gang jeg ser de fine russesokkene dine, tenker jeg at DE må jeg strikke! Vet du hvorfor de kalles russesokker??

    SvarSlett
  4. Så mye flott du har strikket! :)

    SvarSlett
  5. Så deilige turer dere hadde... og du hadde strikkt også :-))) Jeg var ute veldig ofte også, men med strikke var ikke så mye... men ett fin par...
    Herlig med barnebarn - kos dere og fin været jeg ønsker. Så fantastisk med sommeren.
    Min barnebarn kommer midte august til oss. Glad. Hilsen til deg Ingunn.
    Klem fra Viola

    SvarSlett
  6. Så fint det hele er. Må vist snart p jagt efter perler der stemmer i str., for at prøve af dit mønster på pulsvarmerne. Skønt, at i får tid med barnebarnet og familien.
    God aften hilsen herfra DK

    SvarSlett
  7. Så produktiv du er i varmen, flotte ting du har laget. Kjempekos med barnebarn og sommerferie. Kos dere masse!
    Ønsker deg en flott uke!

    SvarSlett
  8. Så mye vakkert du har tryllet fram - til tross for julivarme :)

    Kos deg masse med Sigurd - og øvrige familiemedlemmer i sommervarmen :) :)

    Masse sommervarme klemma, Lene Sofie

    SvarSlett
  9. Du har jammen strikket mye i varmen, skulle nesten tro du gikk å strikka på fjellet :)
    Kos deg med familien!

    SvarSlett
  10. Eg er imponert over alt du får i frå hendene.
    Det er nok koseleg å ha besøk av barnebarnet.
    Kjekt for små og store i sommarvarmen, men det kan til tider bli for mykje.
    Me er i Oslo og Norway Cup.
    Klem frå Anne-Mari

    SvarSlett
  11. Hei Ingunn.
    Ja en må bruke tiden på det som frister mest for sommeren går så altfor fort, og bloggen går jo ingen steder.
    Du lager så mye fint, pulsvantene dine er så søte.

    Ha en fin sommerkveld, klem fra Marit.

    SvarSlett
  12. Gode repriser er alltid fint å få med seg! Selbuvotter er så fine, jeg har også strikket slike og fikk jammen lyst til å strikke flere slike. Flott, klassisk mønster. Men jeg orker ikke strikke votter og lester enda....må vente til nærmere høsten:-)
    Kos deg masse med barnebarnet og familien og fortsatt riktig god sommer! :-)
    Her hos oss er det visst mer go'vær i vente og jeg aner at den blir en liten fjelltur etter jobb i morra ;-)

    SvarSlett
  13. Synes du har vært svært så produktiv jeg, i denne varmen! Flott strikk alt sammen!
    Jeg har et spørsmål til deg: har du lyst til å teststrikke en oppskrift på barnegenser for meg? Du får oppskriften og holder garnet selv. Jeg vil bare ha bilder av det ferdige produktet. Det gjelder en barnegenser med oppskrift opp til 10 år.
    Kos deg videre i varmen! Klem :)

    SvarSlett
  14. Nydelige strikkeplagg! Før vi vet ordet av det, er disse gode å ha igjen.
    God augusthelg til deg :)

    SvarSlett
  15. Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.

    SvarSlett
  16. Det er alltid så flotte strikkeplagg å finna her hos deg :)

    SvarSlett