tirsdag 31. august 2021

En liten oppdatering

Da får jeg ile til med et lite blogginnlegg på tampen av august.

Sommeren i år går nok over i historien som strålende når  det 

gjelder været, og her i sør ser det ut til å fortsette.

Men om jeg har strikka jevnt og trutt, 

har jeg ikke kommet så langt som til å blogge.



Nalu Mitts

Garn: Baby silk

Pinner: 3,5

Garnforbruk: ca 40 g


Nalu Mitts

Garn: Pt 5 fra Rauma

Pinner: 3,5

Garnforbruk: ca 45 g

Jeg er godt fornøyd med begge disse parene.



Babylue og sokker

Garn: Vikinggarn Bjørk

Pinner: 2,5 og 3

Garnforbruk: ca 60 g

Dette garnet fikk jeg av ei venninne. 

Hun hadde strikka en genser av det og orka ikke mer,

og jeg må medgi at det var utfordrende å strikke med,

men det ble da et fint lite sett.

Lua er Ruths babylue og sokkene Babysokk trinn for trinn.


Ellers har det vært en eventyrlig god bærsesong.

Molter på fjellet og blåbær og villbringebær i skogen.


Dette syltetøyet som jeg kaller blåbring smaker helt himmelsk!

Det har blitt mange dager i skogen,

men nå blir det vel en liten pause før tyttebæra modnes.


Marit og Kirsten i bærskogen.


Det ble tid til å gå fjellturen Imingfjell-Solheimstulen i år også,

og denne gangen var vi fem godt voksne damer som la i vei,

den eldste 80 år og de yngste 75.

Det ble en kjempefin dag langs Nordmannsslepa,

og vi spiste mye molter i løpet av turen......


Ønsker alle mine lesere ei fortsatt god uke

og fine septemberdager!


Klem fra Ingunn






 

10 kommentarer:

  1. Som vanlig mye fint fra din hånd! Og spreke damer! Ja, det har vært en deilig sommer. Fremdeles er det godt og varmt her i Bergen også. Og så tørr en august må vi tilbake til 70-tallet for å finne! Jeg har måttet vanne i hagen! :) Pulsvarmerne jeg fikk fra deg ligger klare. Før vi vet ordet av det får jeg bruk for dem! De kommer på bloggen etterhvert :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for hyggelig hilsen! Samme fine været i dag også. Ikke ei frostnatt så langt, og det er uvanlig her i fjellbygda. Men merker at høsten er i anmarsj. Plutselig er det bruk for både genser og lue (og pulsvarmere)!

      Ha en fortsatt fin dag!

      Klem

      Slett
  2. Så fin småstrikk du viser, og så godt syltetøy du lagar. Og så spreke damer :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for fine ord!

      Og riktig god helg fra Ingunn!

      Slett
  3. Så fint å høre fra deg igjen, både med dette innlegget og et innlegg hos meg.
    Takk for fine bilder både av vakre strikkeplagg og vakker natur - og ikke minst syltetøy!
    Vi har også plukket mye bær. Ca. 35 liter blåbær, mange liter bringebær, men dessverre - hos oss ble det bare en liter eller så med multer i år. En fortsatt flott og fargerik høst ønskes av Tove/fargeneforteller.

    SvarSlett
    Svar
    1. Som du ser går det sånn passelig med blogginga. Det er så mye annet som skal gjøres for en "travel" pensjonist. Jeg bruker vel mer tid på alle gjøremål antakelig. Men i dag er bærhøsten over tror jeg. Siste porsjon med rørt tyttebær er kommet i fryseren.

      Klem Ingunn

      Slett
  4. Så fantastisk - vakker fjelltur som deg ... og ja :-) Å plukke bær er fantastisk. Syltetøyet ser flott ut ... jeg liker det veldig godt.
    Ha det gøy, kjære Ingunn, strikking og løping i fjellet.
    Vi kom akkurat tilbake fra Sverige, alltid blå himmel :-) Det var veldig bra fordi vi hadde en grå, regnfull sommer med oss ​​her. Alt nordlig regn og vind har dukket opp hos oss... hele sommeren. Men nå alt grøn her.
    Kos deg. God helg.

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for koselig hilsen! I dag har det blitt kjøligere her etter en fin seinsommerdag i går. Var i skogen og plukka tyttebær, og i dag er syltetøyet kommet i fryseren.

      Sender gode tanker til deg!

      Klem Ingunn

      Slett
  5. Så herlige bilder - og for en "halvdruknet nordlending" er det spesielt deilig med solskinnsbilder. Her "druknet" blåbæra, men tyttebæra ser ut til å ha tålt alt regnet. Som alltid vakkert håndarbeid! Nyt høsten!

    SvarSlett
    Svar
    1. Solskinnsbilder er alltid greit! Men regn og blåst er også fint. Alt til sin tid. Her er det lite vind, men akkurat nå forsvant vaskebøtta bortover jordet. Høsten har vært utrolig fin her så langt, og nå må vi nok tåle at vinteren nærmer seg. Kjekt å få bruk for alle ullklærne i skapet også!

      Klem Ingunn

      Slett