onsdag 3. juli 2019

Sokke-ras

Det går dårlig med blogginga for tiden,
men i dag er det såpass kaldt at jeg kan vise dere sokkene jeg har strikka siden sist.
Tok en sjekk her om dagen,
og da kom jeg til 25 par dette året.
Mange par er nye,
men det er også par jeg har gitt nytt liv ved å strikke ny lest.
Har gjort ende på en del garnrester også,
og ingen ting kan glede meg mer.


Olas russesokker har fått lest og ser nesten nye ut!






Av 2 nøster  a 150 g Viking Aurora 6-tråds fikk jeg 3 par
sokker i damestørrelse.



Alle disse har fått ny lest av restegarn
og kan brukes en vinter til.



Restegarns-sokker i str 5-6 år.






Jeg hadde flere rester av flerfarga Big Fabel liggende,
men jeg fikk ikke tak i lignende nøster
så jeg endte opp med et hvitt og laga striper på to av parene.



Damesokker av Ola raggegarn fra Gjestal.



Herresokker i Ola raggegarn fra Gjestal.



Lykkelig ny eier av Islandstrøjan "Afmæli".



Flott ung jente i lekker Marius!


Disse to genserne som jeg har vist på bloggen før,
ble solgt den siste uka.
Veldig kjekt å se hvor fine og fornøyde de unge jentene ble.


Jeg har vært en tur på Nordmøre siden sist,
og her er en selfie av niese Britt Helen og meg. 
Vi gikk tur på Klubba der hennes far og min bror pleide å gå.






Daglige turer til gravstedet gjorde meg også godt.



Fortsatt god sommer til dere alle!
Vi får være optimistiske 
selv om vi har hatt kjølige dager den siste tida.
Sommervarmen dukker nok opp igjen.


Strikkehilsen fra Ingunn



8 kommentarer:

  1. Det er imponerande å sjå alt du strikkar.
    Du er ei flittig dame det er sikkert.
    Så kjekt det må vere å sjå dei glade og fornøgde kundane.
    Så veret er dårleg hos dokke også ?
    I dag føremiddag såg det så lyst ut med flik av blå himmel så me tok ein rask tur, men jammen vart me gjennomvåte før me kom heimatt.
    Ein må gjere det beste ut av det. Eg redigerer masse bilder for å lage fotobok til barnebarnet som skal konfirmerast i september. Det er ein stor jobb som treng masse energi, men det er veldig kjekt !!!!
    God juli.
    Klem frå Anne-Mari

    SvarSlett
  2. Du er virkelig en strikke-kunstner. Så lekkert alt du strikker, og så flotte farger!
    Ja, været kan vi ikke gjøre noe med, så da blir det litt bloggarbeide.
    Det var null grader og rim på terrassen på hytta på fjellet i går morges. Her i Oslo ligger det nå på 15. Men for en time siden kom det flere fryktelige haglskurer. Haglene var som store erter. Nesten litt skremmende. Men vi håper på noe bedre. Så god sommer ønskes av Tove/fargeneforteller.

    SvarSlett
  3. For en imponerende produksjon av sokker. Du er helt rå på strikking altså. Det går virkelig unna.

    SvarSlett
  4. Så mange lekre ullsokker, du må ha flittige fingre så det holder. Jeg må si at de med glade, fargerike striper fikk frem smilet her; regnbuesokker på en regnværsdag: kan noen være sure med slikt på beina? Nydelige gensere også, og artig med fornøyde, unge mennesker.
    Jeg har lite godvær å sende sørover, men er som det væroptimist. Det ordner seg nok på ett eller annet tidspunkt...

    SvarSlett
  5. Så mange flotte og gode sokkar du har strikka. Og så fornøgde jenter i flotte strikkeplagg :)

    SvarSlett
  6. Herlige sokker har du strikket Ingunn. Ja vi trenger nå... her er kald
    også. Siste søndag vi hadde 38 grader, vi var med sykkel hele helgen på tur. Vi har hatt festivalen langs elven Elbe. Mange moro, mange interessante mennensker, kunst, kultur og dans... ja, jeg danset :-))
    Takk for vakre bilder. Så vakre genser og lykkelige jenter. Og jeg liker fargerik sokker :-)) Hilsen til deg. Jer håper været blir vakrere. Klem fra Viola

    SvarSlett
  7. ... mennesker :-)) folk unge og gamle

    SvarSlett
  8. Hei! For en jobb du gjør! Så mye fint! Og smart å strikke nye lester og bruke opp restegarn :)
    Sommervarme innbyr ikke til strikking, men det har ikke vært for varmt i sommer. Vi har vært en tur på Østlandet, og lufta er helt annerledes der, selv om det kom ei kraftig tordenbyge. Men vi gleder oss over hagen her i Bergen, Vi trenger ikke vanne :)Det har forresten vært oppholdsvær i mange dager nå :)
    God sommer videre!

    SvarSlett