lørdag 8. juni 2019

6 par pulsvarmere

Vottesesongen er vel over de fleste steder nå, 
men et par pulsvarmere som luner kan det være bruk for.
Så derfor har jeg strikka flere par etter ulike mønster.
Til pulsvarmere trengs det bare ett nøste pr par,
og de fleste har vel noen enslige nøster liggende.



Pulsvarmere med fletter og perler
Oppskrift: Min egen
Garn: Drops alpaca, naturhvit
Pinner: 3
Heklekrok: 2
Garnforbruk: ca 40 g



Ingunns hverdagspuls
Oppskrift: Min egen 
Garn: Nagano, blå
Pinner: 3
Garnforbruk: ca 40 g



Nalu Mitts
Oppskrift: her
Garn: Babysilk fra DSA, lys grå
Pinner: 3,5
Str: S
Garnforbruk: ca 40 g






Ingunns flettepuls med tommelkile
Oppskrift: Min egen
Garn; Babysilk fra DSA, beige og mørk rød
Pinner: 3 og 3,5
Garnforbruk: ca 45 g



Pulsvarmere med bølgekanter
Oppskrift: Ikke publisert på bloggen
Pinner: 3,5
Garnforbruk: ca 45 g


Disse pulsvarmerne er til salgs på Uvdalsstugu.
Turistsesongen står for døra,  
og da kommer det forhåpentligvis en del kjøpelystne, 
både norske og utenlandske.


Da er det straks klart for fotballkamp her.
Riktig god pinse til dere alle!
Så får vi heie på de norske jentene!


Ingunn



10 kommentarer:

  1. Oij, kor mange sortar pulsvarmar. Den eine finare enn den andre.
    Du er så kreativ og flittig med pinnane,
    Det er ei kjøleg pinsehelg, i går ettermiddag laga eg brennsnut til
    heile familien og laga til på altanen. Men det vart for kaldt og skoddevinden
    trua ut i Runde. Så det vart ved stovebordet denne gongen også.
    Eg håpe sommaren kjem snart.
    God pinsehelg frå Anne-Mari

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for besøk i bloggen min.
      Håpe du har det bra. Godt å ha vore gjennom den
      første milepælen etter bror din gjekk bort.
      Eg greier ikkje å ta inn kor fælt det må vere å miste søsken.
      Men med åra må me nok innstille oss på at det er livets gang.
      Hos meg svirrar tankane dagleg omkring barnborna våre og mor deira
      som døydde så altfor tidleg. Det ser ut til å gå bra med gutane, men dei
      slit nok meir enn me ser.
      No håpe me på ein fin sommar, i dag er det 14 grader så det er
      framgong :)
      Klem frå Anne-Mari

      Slett
  2. Jeg så din kommentar på bloggen Tankespinn, og ble nysgjerrig. Ser at du bor i Numedal, og er et fjellmenneske. Jeg bor i Oslo, men elsker å være på vår lille hytte på Ringebu i Gudbrandsdalen. Å gå i fjellet er herlig!
    Og da vi så Monsen på tur i fjor da han kom helt til Nyksund, der Oddi holder til, bestemte jeg meg for å se stedet før jeg dør. Derfor drar min mann og jeg dit om noen dager. Gleder meg til den vakre naturen og forhåpentligvis få se midnattsolen. Men med dette ustadige været kan alt skje. Så flotte pulsvotter du har strikket. Virkelig nydelige mønstre!
    Ser at amo/Anne-Mari også har kommentert. Vi kommenterer også hos hverandre. Velkommen til meg. Du vil elske det stedet jeg har lagt ut bilder fra i dag. Fortsatt god pinse. Hilsen Tove/fargeneforteller

    SvarSlett
  3. Så mange fine pulsvanter, disse kommer til å gå unna!
    Nå står sommerferien for døren snart og det skal bli deilig med noen rolige dager i Kragerø.
    Ønsker deg en fin sommer sammen med dine!
    Klem fra Berit

    SvarSlett
  4. Så mange flotte pulsvantar :) Vil tru dei går unna. Ynskjer deg fine dagar :)

    SvarSlett
  5. Pulsvanter er alltid kjekt å ha: Det er kjølige dager selv om sommeren her til lands!

    SvarSlett
  6. For noen herlige pulsvarmere! Sånne lange som går godt ned over fingrene og langt oppover armen. Deilig å ha på kjølige sommerkvelder også :)

    SvarSlett
  7. Her var det mye fint! Sånne pulsvarmere kan være gode å finne på litt kjøligere dager.

    SvarSlett
  8. Så mange fine pulsvarmere, du har vært produktiv. Håper det kommer noen turister som fryser litt på henda:) Ellers er det nok mange som kan tenke seg å kjøpe dem for senere bruk også. God sommer!

    SvarSlett
  9. Ja, her var det mange fine pulsvarmere! Det har jeg faktisk aldri strikket, så det hadde vært på tide å prøve det, etter at jeg er ferdig med tingene til Amanda prosjektet. Det er fint med små håndarbeider i sommervarmen, som skal være på vei nordover! Kanskje vi bør trekke til fjells? Ha en fortsatt fin sommer! Klem Cathrine :-)

    SvarSlett