onsdag 8. august 2018

Mer strikk til baby


Her har det gått både"vinter og vår" siden siste blogginnlgg, men i dag dukka det opp en regnværsdag.
Det er kjærkomment med regn etter denne fine sommeren,
men merkelig nok passer det ikke helt  likevel.
Men ripsbæra får vente til en annen dag.
Som jeg nevnte sist, hadde jeg begynt på et grått babysett
maken til det blå jeg viste her.



Underveis syntes jeg dette ble veldig grått
og valgte derfor å strikke kanter av en rest med grønt garn
av ukjent opprinnelse.
Jakken fikk også grønne knapper.
Vips så ble det et sett som kan gå i arv fra jente til gutt eller omvendt.
Dette er strikka som settet i forrige innlegg.
Garn; Silja, gråmelert, 303
Pinner: 3 og 3,5
Størrelse: 3 mnd, men det ble nok litt større
Garnforbruk: ca 290 g


Jeg kjøpte et nøste med lysegrønt babyull mens jeg holdt på, 
men det syntes jeg ble i lyseste laget,
så derfor ble det et lue/sokker-sett.



Dette ble riktig søtt og forsvant fort.
Det ble en liten rest igjen etter 50 gram.
Pinner nr 3.


Det ble et prima molte-år til tross for tørken.
Har aldri vært på moltemyra i joggesko før, men se her:






Svigerinne Kirsten utøver ny sport av året:
Moltespann-holding!


Så ble det en reprise av denne turen for fire år siden sist onsdag.

Vi hadde prima vær, og antrekket var lett.



Arne kjørte oss til Imingfjell,
og Hans henta på Solheimsstulen.



Ved Mjågesjøen






Det er lett å gå langs Nordmannsslepa i fint vær.
Denne turen lever vi lenge på,
men nå må det ikke bli fire år til neste gang.


Jeg har så vidt kommet i gang med å lese blogger igjen,
men det tar nok litt tid før jeg er ajour.


Med ønske om gode augustdager til dere alle!


Klem fra Ingunn





10 kommentarer:

  1. Sprek dame du. Ser godt ut med molter. Ikke plukket det i år. Veldig koselig med babystrikk da. Du er nå så flink med alt du.
    Klem

    SvarSlett
  2. fine baby klær du har strikka...
    Norge har mykje fint å by på. Dette langstrakte harstore forskjeller i landskap og natur. Ser flott ut der du vandrer
    Ha ein fin dag

    SvarSlett
  3. Kjempefint baby klær du har strikka. Såg godt ut med molte:). Ha ei fin august helg. klem

    SvarSlett
  4. Endå fleire fine babyklær :) Og så gode molter og flott tur de har hatt.

    SvarSlett
  5. Nydeleg strikk igjen !!
    Kor kjekt at du fekk så fin tur.
    Det har vore så fint ver heile sommaren at
    ein har kunne gå tørrskodd i skog og mark. Men etter siste dagane med styrtregn
    trur eg nok det er vått i terrenget.
    Herleg å finne så mykje fin molte, laga du syltetøy av den ?
    Siste dagane har det blitt mykje TV-titting på Karsten. Me er umåteleg stolte av han.
    Fantastisk fyr som ikkje gløyme kvar han kjem i frå..
    God helg og klem !

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk for gode ord! Jeg rører moltene med sukker og fryser ned. Vi spiser dem med fløte på til dessert i jula, som sylte på brødskiva eller til moltekrem. Det var et godt molteår, og jeg kunne nok ha plukka mye mer, men de var modne midt i ferietida med huset fullt av gjester. Men det er da rikelig til Hans og meg. Knappe ti kilo.
      Synes Karsten tok kaka i går, like blid etter sisteplassen. Ja, han kan dere være stolte av. Jeg er på farten til Stugu. Har sistevakt i dag.

      Riktig god helg og klem!

      Slett
  6. Søde babyset har du strikket Ingunn, nydelig med grønn kanten og knapper.
    Og... herlig... så deilig tur dere alle sammen. Fantastisk med moldebærer, veldig god, naturlig jeg liker også :-)))
    I dag jeg så mange EM på TV ... 5000 m brødrene Ingebrigtsen, Jakov og Henrik, var herlig. Gratulere mye - super... og med høydehopp (hoppe over polen) jeg hadde stor glede og spenning :-)))
    God kveld, kjære Ingunn. God søndag. Hilsen til deg.

    SvarSlett
  7. Nydelig babysett, lurt med en nøytral farge!
    Jeg har også hatt en lang bloggpause i sommer, men er tilbake nå.
    Vi har kost oss i Kragerø denne herlige sommeren, det har vært varmt å godt og ikke så mye strikking :)
    Ønsker deg en fin søndag.
    Klem fra Berit

    SvarSlett
  8. Takk for hyggelig kommentar hos meg. Jeg synes det er litt artig at Vesterålen har blitt "satt på kartet" denne sommeren. Vi er Lofotens lillesøster, og tilfreds med det.
    Forøvrig, nydelig strikk til baby. Jeg er av dem som er glad i nøytrale farger på klær. Det kan fort bli en "overdose" rosa og lyseblått til de små...
    Herlige turbilder også. Her går vi ikke på myra i joggesko. I dag tror jeg faktisk at vadebukse er å anbefale, det høljer ned der ute!
    Ha en fin sensommeruke.

    SvarSlett
  9. Takk for trivelige kommentarer på bloggen min!
    Så flotte babysett du har strikket! Grått er fint det også, men det gjorde seg med de grønne detaljene likevel, syns jeg :)

    SvarSlett