søndag 8. juli 2018

Blått sett til baby

Å strikke baby-klær er alltid hyggelig,
enten det er til gaver eller for salg.
Denne gangen har jeg satt sammen et sett
der jeg har plukka oppskrifter fra ulike steder.



Settet er strikka i baby merino fra Drops.




Davidjakke fra Klompelompes sommerbarn.
Str: 3 mnd
Garnforbruk: 85 g
Pinner: 3 og 3,5



Bukse fra Babystrik på pinde 3
av Lene Holme Samsøe.
Str:  0-3 mnd
Garnforbruk: 95 g
Pinner: 3 og 3,5



Str: 1-3 mnd
Garnforbruk: ca 25 g
Pinner: 3 og 3,5



Str: 1-3 mnd
Garnforbruk: ca 25 g
Pinner: 3,5



                        Oppskrift fra HjerteGO`H design. 
Garnforbruk: ca 30 g
Pinner: 3,4 og 4
Vottene strikkes med dobbel tråd
og har fått snor i ryggen.
                                     

Jakken, buksa, lua og sokkene ble strikka på et halvt nr tykkere pinner enn anbefalt.
Tror dette settet kan brukes lenger enn 3 mnd.
Jeg synes dette ble fint,
og jeg er i gang med et sett til i grått.


Ellers har vi hatt så mye fint og varmt vær
at nå higer vi etter regn.
Skogbrannfaren er ekstrem.
Med så mye uteliv blir det heller ikke prioritert å lese blogger.
MEN jeg kommer sterkere tilbake.


Ønsker alle fortsatt god sommer!
Så er ønsket mitt at været kan bli mer rettferdig fordelt,
både på den ene og den andre måten.


Klem fra Ingunn

6 kommentarer:

  1. Lekkert sett du har strikka.
    Dette blir nok ikkje vanskeleg å få avhenda.
    Ja, veret er til undring, akkurat no regna det og det er sårt trengande for jorda.
    Det er skummelt å høyre kor tørt det er i sør-Noreg.
    Skulle ønske at dei som bur i nord også kan få sol og varme.
    Denne veka skal me ha minstejenta som skal begynne på skule i år, på "SFO hos farmor og farfar" som storesøstra seier (ho veit kva ho snakka om...)
    Me planlegg tur til Hakallegarden ein av dagane, der er eit yrande dyreliv og ein populær besøksgard. Då håpe me å få med søstrene også.

    Ynskjer deg ei fin ny veke.
    Klem frå Anne-Mari

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk, Anne-Mari! Her venter vi barnebarna med foreldre denne uka. Ellers er jeg mye på Uvdalsstugu. Det bor nok en liten kremmer i meg. Artig! Fortsatt god sommer! Klem

      Slett
  2. Så fine plagg du har strikka :) Dei blir gode å ha.

    SvarSlett
  3. Kjempelurt og plukke litt her og det, kjempefint ble det. Nå er ferien i full gang og vi nyter varme dager i Kragerø. Nå er det meldt regn til onsdag og krysser fingrene for det :)
    God sommer videre.
    Klem fra Berit

    SvarSlett
  4. Babystrikke er så fint. Deilig har du laget kjære Ingunn.
    Godt forberedt på høst og vinter ... jeg har også en vinterjakke i gang :-)) Jul-gave :-))) herlig jeg har masse tid :-)))
    SommerKLEM fra Viola

    SvarSlett
  5. Fint og praktisk sett! Moro å se at du strikker babyvottene "mine" nok en gang ;)
    Og jeg må si jeg er imponert over alt det flotte du har strikket i sommer! Vi har hatt så varm og fin sommer, at jeg har ikke hatt ork til noen ting, jeg. Men det tar seg vel opp når høsten kommer ;)
    Ha en fin dag!

    Klem fra Guri

    SvarSlett