mandag 7. november 2011

To luer

Vigdis ønska seg ei varm lue som passa til kåpa hennes, og valget falt på ei lue i kontstrikking i fargene grønt og grått. Lua er strikket i Falk på pinner nr. 3,5, og det gikk med ett nøste i hver farge.




Her er Vigdis i den nye lua, og jeg synes hun ble kjempefin.





Slik ser lua ut bakfra.



Jeg har også strikka ei rød lue med havskummønster på oppbrettskanten. Jeg har strikka mange slike før, men alle er forsvunnet ut av huset. Lua veier 70 gram, og jeg har brukt  Baby Ull Superwash fra Gjestal og pinner nr.3. Mønsteret har jeg fra Hjemmet nr.8/07.




Det er hekla blomster med perler i midten på kanten. I mangel på modell har lua fått litt fyll her.



Slik ser den ut uten fyll.

Dette er ei morsom lue å strikke, og jeg synes den er fin både i rødt og hvitt. Denne havner nok på Uvdalsstugu for salg.


2 kommentarer:

  1. Nydelege huer du har strikka :) Kontstrikking ser spennande ut. Eg har ikkje prøvd det enno. Og havskummønsteret var jo veldig flott til ei hue. Ha ei fin veke :)

    SvarSlett
  2. Så nydelige luer, og så mye fint du hr strikket siden sist jeg var her. Likte pulsvantene også

    SvarSlett