torsdag 8. september 2011

Toppturlykke

Hva lykke er? Å bli vekket av en ektemann som melder om fint vær og som vil ta seg en fridag for å gå topptur med meg. Jeg var ikke sein om å foreslå Eidsfjell, majesteten blant toppturene. Utsikten fra toppen er flott, og på klare høstdager kan en få øye på Tryvannstårnet ved Oslo. Jeg skal ikke påstå at jeg så tårnet i dag, men jeg skimta noe som kunne ligne.



Turstien mot toppen er nymerka i år med tydelige skilt og blåmaling.



En pust i bakken i første stigningen.




De tradisjonelle høstfargene har uteblitt i år, og fjellet er brunt.




Vi nærmer oss toppen. Blåmerka sti og varden som skimtes øverst på bildet.




Hans skriver seg inn i toppturboka. Utsikt nordover dalen.



Utsikt sørover fra Eidsfjell, 1333 moh.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar