torsdag 26. september 2024

SEPTEMBERMINNER

 

Høsten er her. Bildet er fra sist søndag da jeg avslutta tyttebærplukkinga i 19-tida.





Har blitt hekta på sokkestrikking i det siste. Denne heter Setesdalsokken eller Silver Dream Socks. Oppskrift fra Drops. Det har blitt to blå par, to grønne, ett par koksgrå og ett par mørk lilla foreløpig.




Jeg har også 13 kopptuer / oppvaskkluter klare. Ideen er fra Babyteppe fra Strikk til Nøstebarn, og har brukt rester av bomullsgarn i ulike tykkelser. Her var det bare åtte igjen. Kjekt å ha noe å gi bort.




I min alder hender det ofte at jeg er leiter etter forskjellige ting og finner noe helt annet. Slik var det også med dette broderiet som jeg ikke husker. Med et rødt "oppheng"kan det få en plass på veggen i jula.




Dette broderiet var  egentlig ovalt, men ei slik ramme fantes ikke i handelen nå, så dette ble løsninga etter litt plunder. Så fint å kunne ferdigstille noe og være fornøyd.




Slik kan september også være......


Håper det står bra til der ute! Nå venter vi høstferiegjester og gleder oss til det. Er glad jeg kan kjenne på gleden over å blogge igjen. For det skal kjennes godt. Forhåpentligvis blir det ikke lenge til neste gang.


Klem Ingunn

6 kommentarer:

  1. Kjære Ingunn, jeg er veldig glad for å lese fra deg, du har strikket hardt igjen... disse små oppvaskklutene fra restegarnet er spesielt søte i fargene.
    Flott broderi... vi hadde fortsatt fantastisk vær til i går, godt og varmt, det føltes som sommer...
    Men nå kommer høsten, i dag er det bare 15 grader.
    Vi hadde en fin ferietur, så jeg tok en liten pause fra bloggingen. Nå ser jeg på hva som har skjedd overalt... og jeg vil også sy og selvfølgelig gå en tur ute... lage mat... :-)))) Masse kjærlighet til deg fra Viola

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk for fine ord, Viola! Det blir mest strikking nå, men jeg har brodert mye opp gjennom livet. Vi har hatt nattefrost, og i natt var det 4 minusgrader så sommeren er definitivt over. 15 grader er jo ganske varmt her da. Vi bor nær fjellet med Hardangervidda som nærmeste nabo så kuldegrader er normalt på denne tida av året. Håper snøen holder seg unna noen uker til.

      Klem fra Ingunn

      Slett
  2. Saa nydelig fint alt er, jeg elsker bloggen din

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk! Velkommen som følger så slipper du å være anonym.

      Slett
  3. Veldig fint sokkemønster! Og kluter er alltid kjekt å ha, både til bruk og til å gi bort. Fikk tips i sommer fra yngste sønn at klutene deres var utslitt nå og de ønsket seg gjerne nye. Så det må nok bli litt klutestrikk på meg også. Nå er det snart oktober og det blir mer høstlig. Hørtes bra ut med tyttebærplukking. Jeg gjør det litt lettvint og "plukker" med meg en stor pose tyttebær på misjonsmessa i november :) Rørte tyttebær synes jeg er godt. Ønsker deg en fin høst! Klem fra Marit Johanne

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk for fin tilbakemelding! En av grunnene til at jeg liker dette sokkemønsteret er at vrangborden øverst er ganske vid. Jeg plukker tyttebær på egen eiendom. Det er enorme mengder i år, og det er så artig å plukke bær. Koselig at sønnen ønsker seg nye kluter. Jeg synes klutestrikk er et greit håndarbeid å ha i veska. Drar jo ingen steder uten strikking.

      Riktig god helg!

      Klem fra Ingunn

      Slett