tirsdag 30. juni 2020

Litt småstrikk

Tusen takk for gode tilbakemeldinger på teppet mitt!
Det er stor stas!
Denne gangen vil jeg vise dere ulike småprosjekter.
Som dere skjønner er det garnlageret som skal minke.




Pulsvarmere med fletter og perler.
Garn: Alpaca 
Pinner: 3,0
Heklekrok: 2,5
Perler fra DSA, bronse, 160 stk
Oppskrift: Min egen her
Garnforbruk: ca 50 g




Pulsvanter med falske fletter og blondekant
Garn: Rowan alpaca cotton, grønnmelert
Alpaca, hvitt
Pinner: 4,0 på det grønne, 3,5 på det hvite
Heklekrok: 3,5
Oppskrift fra Maritas håndarbeider
Garnforbruk: ca 35 g




Tova votter med oppbrett
Garn: Rauma vamsegarn
Pinner: 5,0
Garnforbruk: ca 90 g
Oppskrift: Tovede votter litt tilpassa




Tova votter, smal type
Garn: Vams fra Rauma
Pinner: 5,0
Garnforbruk: ca 70 g
Oppskrift: Strikka etter et par utslitte.
 Disse er mine. Det er akkurat slik jeg liker dem.




Silver star fra Drops design
Garn: Viking sportsragg, grå 530
Naturhvit, 502
Pinner: 3,5 (kunne med fordel brukt 4,0)
Garnforbruk: 140 g
Dette skal bli en presang.




Så ble det tre par av den ordinære sorten.
Øverst: Restegarnssokker til Klara Johanne
Garnforbruk: ca 45 g, str 4 år
I midten:  Viking sportsragg, str 31-35
Garnforbruk: 85 g
Nederst: Garn: Viking sportsragg, str 36-40
Garnforbruk: 110 g
Oppskrift til slike enkle sokker er det mange av.
Jeg bruker som oftest den jeg lærte på folkeskolen på 50-tallet.


Akkurat nå venter vi besøk av eldste datter med familie,
og til helga kommer den yngste med sine.
Jeg gleder meg masse......


Fortsatt god sommer til dere alle!


Sommerhilsen fra Ingunn












9 kommentarer:

  1. Her var det mye fint. Kjekt med slik småstrikk innimellom større ting. Riktig god sommer til deg og!

    SvarSlett
  2. Fine og nyttige småplagg du har strikka :) Du gledar mange med desse. God sommar :)

    SvarSlett
  3. Å, så vakker, kjære Ingunn. Mange små strikker blir raskt til flotte resultater :-) Silberstjern-sokkene er veldig vakre og hanskeren med falske fletter og blonder er veldig interessante og vakre. Ha en god sommertid. Mange hilsener til deg. Viola

    SvarSlett
  4. Det er kjekt med litt småstrikk om sommeren, og her var det mye fint. Det er koselig med sommerbesøk av familien. Vi kosa oss med besøk forrige uke. God sommer!

    SvarSlett
  5. Tenk at man kan få så mye fint ut av restegarn, flink er du :)
    Ønsker deg en riktig fin sommer, jeg ser frem mot ferie! Gleder meg.
    Klem fra Berit

    SvarSlett
  6. Skal jammen meg si du er effektiv! Imponerende produksjon av fine, nyttige småplagg.
    Det er litt morsomt: jeg trur jeg har lært den samme hælfellinga av min mor, som du lærte på skolen. Sverger til den, for den gir god passform!
    Ha en fin uke!

    SvarSlett
  7. Du er effektiv i varmen... mykje fint her
    God sommar!

    SvarSlett
  8. Utrolig hvor mye du strikker! og så fint du strikker med lekre mønstre og farger.
    Takk for kommentar hos meg. Heldigvis, nå ble den ikke borte.
    Det er en stund siden du skrev dette, så nå har du vel hatt, kanskje har du, besøk av familien. Det var sikkert veldig hyggelig.
    En fortsatt fin og fargerik sommer ønskes av Tove/fargeneforteller

    SvarSlett
  9. For noen lekre ting som kommer ut av dine hender! Jeg likte spesielt godt pulsvarmerne! Skikkelig lekre! Og før vi vet ordet av det har vi bruk for både ullvotter og ullsokker :) Før det ønsker jeg deg en god sensommer!

    SvarSlett