søndag 9. februar 2020

Cortina-genser 2

Årets andre Cortina-genser ble grønn.



Oppskrift: Dalegull Cortina anno 1956
Oppskrift nr 10
Garn: Pt 5 fra Rauma, grønn 586, hvit 502
Pinner: 3 og 3,5
Str: M
Garnforbruk: ca 510 g, 9 nøster grønt og 2 hvite


Jeg synes de klassiske mønstrene er så fine,
og akkurat nå er jeg hekta på Cortina-genseren.
En gul er allerede på pinnene,
og jeg har garn til ytterligere en.



Denne blir lagt ut til salg på Uvdalsstugu.
Kanskje det blir en til meg selv også etterhvert?


I skrivende stund regner det her. 
Ikke optimalt akkurat,
men vi får ta det vi får. 
For to dager siden var vi på fjellet på ski
og hadde glimrende forhold.



 Sol, vindstille, nykjørte løyper og prima føre.






Og fjellet hadde vi omtrent for oss selv.


Takk for fine kommentarer på siste innlegg!

Ønsker dere alle en fortsatt fin morsdag!


Klem fra Ingunn







11 kommentarer:

  1. Nydelig grønnfarge! Jeg som tidligere ikke eide ett grønt plagg og egentlig ikke likte grønt annet enn i naturen, har endret meg totalt. Mye grønt i mitt liv nå.
    Og så fine vinterbilder. Jeg er ingen skigåer, men ser jo absolutt skjønnheten og roen i slike flotte omgivelser. Her har det meste regnet bort, for "fuglene må vite" hvilken gang denne såkalte vinteren.
    Kos deg, klem

    SvarSlett
  2. Den ble bare så nydelig. Jeg har noe Cascade220 dk, tror du det blir for tykt? Jeg er av de som aldri går på ski, var ikke mye skiføre i Ålesund da jeg vokste opp. Jeg skylder i hvert fall på et!!

    SvarSlett
  3. Veldig fin grønnfarge! Cortinagenseren er veldig fin. Det var godt du ihvertfall har fått deg en skitur. Men det pleier jo å være skiføre lenge hos deg. Får håpe det kommer litt mer snø og skiføre.

    SvarSlett
  4. Så fin! Du er hekta på Cortina-mønsteret, og jeg er hekte på Marius-mønsteret :)

    SvarSlett
  5. Så flott gensar, og for ein nydeleg grønfarge :) Og Cortina-mønsteret er velig fint.

    SvarSlett
  6. Kjempefin genser og flott farge!

    SvarSlett
  7. Kjempefin genser! Cortina genseren er så fin og din var lekker i den grønnfargen :) Her er det bart og i dag skinner solen, får heller følelsen av april enn februar. Ha en fin onsdag.
    Klem fra Berit

    SvarSlett
  8. Den var flott, jeg elsker grønt! Har akkurat den samme på pinnene selv, skal begynne på mønsteret idag om jeg bare blir ferdig med Riddari og får den i posten... travelt! :-) Happy Knitting!

    SvarSlett
  9. Fin genser i fin grønfarge
    Det er ikkje så mykje snø å vise til her... ei og anna haglbyge, innimellom regnbygene... ville nok heller hatt skikkelig vinter, og snø som legg seg..
    ha ein fin kveld

    SvarSlett
  10. Deilig mønster... jeg elsker genseren :-))
    Super ski-turen du har hatt... fantastisk med solen og
    vet du jeg har også... endelig :-) Jeg nyter vinteren og
    etterpå kan komme vår. Klem til deg Ingunnn. Takk for herlige bilder.
    God tid for deg. Viola

    SvarSlett
  11. Enda flere fine strikkeprosjekter fra deg! :) Og så fine vinterbilder! Herlig å se! :)

    SvarSlett