onsdag 15. januar 2020

Cortina-genser

Denne Cortina-genseren ble årets første,
og jeg antar det blir flere i andre farger.
Jeg liker dette mønsteret så godt
fra heftet DALEGULL-CORTINA anno 1956.



Garn: Pt5 fra Rauma ullvarefabrikk
Pinner: 3 og 3,5
Størrelse: L
Garnforbruk: ca 555 g
10 nøster av bunnfargen og 2 hvite



Jeg strikka en hullkant før belegget i halsen,
og synes det ble finere enn en vrangomgang.


Det har vært mildt og glatt i det nye året,
men i dag har vi litt nysnø og 5 kuldegrader.
Perfekt!



Takk til dere som har vært innom bloggen min siden sist,
og en ekstra takk til dere som har kommentert!
Det er så kjekt med tilbakemeldinger.


Ønsker dere alle en fortsatt fin onsdag!


Klem fra Ingunn

11 kommentarer:

  1. Nydelig, dette mønsteret er så fint. En gang skal jeg strikke en slik til meg selv. Du strikker så fint og fort.
    Ønsker deg en fin ukeslutt.
    Klem Berit

    SvarSlett
  2. Nydelig genser du har strikket.

    SvarSlett
  3. Så flott gensar i fine fargar, og fint belegg i halsen. Kos deg med strikkinga :)

    SvarSlett
  4. Enda en flott genser fra pinnene dine! Og jammen har dere litt snø også!

    SvarSlett
  5. Hvis du har lyst til å prøve en strikkepodcast på Youtube anbefaler jeg Brit fra bloggen Brit's små puslerier. Ser du har henne på bloglista. Podcasten heter Brit Strikkenerd.

    SvarSlett
  6. Et deilig klassisk mønsteret. Herlig du har strikket, kjære Ingunn.
    Jeg liker veldig mønsteret.
    Takk for bildet med snø... en drøm... håper den holder. Så herlig med blå himmelen og hvit. Kos deg. God helg. Hilsener fra Viola

    SvarSlett
  7. Jeg starter med å ønske godt nyttår til deg og dine. Det har vært totalt stillstand i blogginga her i gården. Nydelig genser i fine farger, Cortina var vel stedet for OL eller VM en gang i tiden. Jeg har strikket noen OL/VM gensere, men er på langt nær så flink og flittig som du. Akkurat nå er prosjektet en diger, sjøgrønn genser i alpakka og silke. Det er så lett det garnet, at det blir en fin genser å ha med på tur - varmer godt og veier "ingenting". Ha en flott uke, og takk for kommentarer underveis.

    SvarSlett
  8. Litt artig at du viser genser i en lys indigo-variant denne gang. Jeg skriver om indigo på bloggen min. En vakker farge. Og du strikker så fint! Og nydelig bilde av snø, som vi mangler.
    PS. Kan ikke vise bilde av de tøflene inne i disse innleggene, men som sagt, jeg kan sende det til deg. Hilsen Tove/fargeneforteller

    SvarSlett
  9. Hei, hvilken farge er brukt her?

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg har dessverre kasta banderolen, men jeg mener det er nr 561. Sjekk fargekartet!

      Mvh Ingunn

      Slett