fredag 15. mars 2019

Tova votter til små hender 2


Jeg har et innlegg som heter "Tova votter til små hender" 
fra før, og det finner du her.
Derfor har dette innlegget fått et 2-tall i tillegg.



De fire parene til høyre er strikka i Finull på pinner nr 4.
Barnehage-vottene fikk noen ekstra omganger.
Tova en gang på 40 grader.
Det oransje paret er strikka i et tykkere ullgarn på pinner nr 5,
og de ble naturlig nok noe større.











Samme oppskrift, men forskjell i størrelse pga 
  garn og pinnestørrelse.




Disse 3 parene er strikka i Rauma 3-tråds på pinner nr 5
og tova 2 ganger på 40 grader.
De ble noe større enn vottene av Finull.






Jeg har brukt samme mønster som i innlegget fra 2016,
og jeg anbefaler å sjekke det om du vil strikke slike
og vil benytte deg av mine erfaringer.
Minner om at maskinene tover forskjellig
så det er bare å prøve seg fram.
Toving er og blir en risikosport.




Så er fjellet på sitt vakreste akkurat nå,
og det er milevis av skiløyper i alle retninger.
I øyeblikket snør det,
men håper på litt sol i morgen.
Jeg har kjøpt felle-ski,
og så langt er jeg veldig fornøyd.


Tusen takk for koselige kommentarer på siste innlegg!
God helg til dere alle!


Klem fra Ingunn

8 kommentarer:

  1. Her var det mange fine votter, nydelig! Jeg har faktisk akkurat strikket et par barnehagevotter til Noah, etter ønske fra hans mor. Kos deg videre, krysser fingrene for sol og fint vær fremover :)

    Klem fra Berit

    SvarSlett
  2. Så mange fine barnevotter! De vil sikkert varme godt på kalde barnehender! Ja, toving er en risikosport, og man må prøve seg forsiktig frem. Nå er jeg snart ferdig med mannens Fanalue, og så blir det mere Amanda-strikk! Ha en fin søndag! Klem Cathrine :-)

    SvarSlett
  3. Så mange gode og fine vottar du har strikka :) Dei vil varma godt.

    SvarSlett
  4. Hei, kjære Ingunn, siste bildet med solen, snø og skiloipe jeg kan tenker
    for veldig god... jipp, jipp, jeg komme med ski og vi løpe :-))) Ønsker deg solen og masse glede.
    Her er våren i gang og vi tok tur med fot og sko :-)) I går var deilig sol og blå himmelen. Drømmen.
    Veldig søte votter du har strikket. Fantastiske farger og mønster.
    Det vil glede mange barn og mors.
    God uke. Klem fra Viola

    SvarSlett
  5. Så fine votter. Har planer om å strikke noen tovavotter etter hvert jeg også.

    SvarSlett
  6. Det var mange deilige varme barnevotter i fine farger! Så vakkert snøbilde - vakkert med snø, selv om jeg er glad det er vårvær her nå. Sola skinner og krokusen blomstrer. Håper du får noen fine solskinnsturer på ski! Klem fra Marit Johanne

    SvarSlett
  7. Så fine! Her blir det mange gode og varme, små hender :)
    Og tusen takk for kjempekoselig hilsen på bloggen min!

    SvarSlett
  8. Herlege barnevotter i fine fargar.
    Barnhagevottane er god fasong på, eg har strikka til minstejenta av dei.
    Det er nok meir skiforhold hos deg enn her, fortsatt eindel der me har hytte, men heime er snøfritt no. Våren er i anmarsj.

    SvarSlett