fredag 28. desember 2018

Tilbehør for damer

Forrige gang lovte jeg å vise tilbehør for damer,
og nå har det gått lang tid siden det blogginnlegget.
Slike selbuvotter har jeg vist mange ganger før, 
men de blir veldig fine og forsvinner fort.
















Til disse vottene velger jeg garn med tykkelse 100 m / 50 g
og pinner nr 3,5.
Jeg foretrekker gjerne rent ullgarn som tover litt i bruk,
men det er jo en smaksak.
Oppskriftene finnes i Raumahefte design 4.



To Annie-luer fra Klompelompe med "pelsdusk".
Garn: Pickles merino tweed og Pickles silk mohair.
Garnforbruk: ca. 50 g




To OL-pannebånd, hekla.
Restegarn av ukjent opprinnelse.
Oppskrift: Gratis på Dalegarn.









Cloudburst pulsvarmere av Arienne Grey.
Det rosa paret som jeg strikka først ble noe store,
så på det røde paret la jeg opp 4 masker mindre,
og da passa de bedre til mine hender.
Garn: Rosa, ullgarn fra Kypros
Rødt: Sterk fra DSA
Pinner: 3.5








Disse sokkene heter Chicken Legs og er fra Drops design,
men med egna farger ble det til fine julesokker.
Garn: Viking sportsragg
Pinner: 3 og 3,5
Garnforbruk: ca 150 g pr par.




Silver star fra Drops design.
Garn: Viking sportsragg
Pinner: 3,5 
Garnforbruk: ca 145 g

Mesteparten av dette ble solgt nå før jul,
så da er det å starte på en ny runde med bestselgere på nyåret.


Det ble ingen god jul-hilsen fra meg i år,
men håper alle har ei fin romjul.


Jeg har strikka litt til barn også,
og det kommer neste gang.


Klem fra Ingunn

9 kommentarer:

  1. Vottane er berre SÅ lekre, alle saman.
    Flott alt det andre også. Ikkje rart salget går unna.
    Takk for fine ord. Ja, det har gått ganske bra i jula, sjølvsagt annleis enn før..
    Snart er kvardagen her igjen og ting må gå seg til så godt det går an.
    Takk for god kontakt gjennom året som snart er omme.
    Og godt nytt år.
    Helsing Anne-Mari

    SvarSlett
  2. For en fantastisk produksjon. Ble helt forelsket i alle de fine votteparene du har strikket. Jeg er helt i vottemodus for tiden og håper på å få strikket mange par neste år. Tusen takk for mange hyggelige kommentarer på bloggen min i året som har godt. Ønsker deg et godt nytt strikkeår og gleder meg til å følge deg i 2019 også.

    SvarSlett
  3. Hei! Takk for hyggelige kommentarer hos meg - det varmer! Og så mange fine votter og sokker - du er utrolig produktiv! Moro å se at du også har strikket Chicken Legs fra Drops, som jeg strikker til barnebarn akkurat nå! Jeg bruker visst samme garn også, men synes du at de virker store i størrelsen? Jeg skal strikke voksen str 39 og 45. Ønsker deg alt godt for det nye året, og takk for det gamle! Klem Cathrine 🤶🏻

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg følger oppskrifta bare på leggen. Når jeg strikker for salg, varierer jeg litt på lengden på lesten, vanligvis fra 48-52 omg. Maskeantall: 54. Dette er damestørrelse. Har ikke prøvd herrestørrelse. Godt nytt år! Gleder meg til å følge deg videre.

      Klem

      Slett
    2. Takk, da skal jeg strikke videre, og håper de blir passelig i størrelsen! Det er jo fint mønster! :-)

      Slett
  4. Så mange vakre votter! Og alt det andre er flott også. Jeg har vært helt fraværende både med egne blogginnlegg og besøk hos andre hele høsten. Det har vært en del annet å være opptatt med. Men håper å være tilbake i bloggverdenen i det nye året. Godt nyttår!

    SvarSlett
  5. Her var det mye fint! Du har jammen meg stått på :)
    Nå er det nytt år og nye muligheter, vi feirer det i Kragerø i år.
    Ønsker deg et riktig godt nytt år!!
    Nyttårsklem fra Berit

    SvarSlett
  6. Som vanlig, mye nydelig arbeid. Takk for fine kommentarer hos meg. Jeg vil ønske deg et fantastisk nytt år :-)

    SvarSlett
  7. Her var mykje fint.
    Eit godt nytt år til deg

    SvarSlett