lørdag 4. mars 2017

Genser med gravemaskiner

Etterat jeg var ferdig med traktorgenseren til Martinus,
var det fremdeles mye garn igjen,
og tanken var å strikke en maken genser,
men slik gikk det ikke.
Underveis fant jeg dette gravemaskinmønsteret på nettet,
og da ble planene endret,
og slik ble resultatet:


Garn: Nagano, brunt  
Silja: grønt, gult og grått
Pinner: 3 og 3,5
Mønster: Traktorgenser fra "Strikk i vei" av Gerd Auestad
Gravemaskinmønster: her
Størrelse: 4 år
Garnforbruk: 235 g

Jeg måtte legge inn noen fellinger i mønsteret,
og jeg fikk nok en gang erfart at det er mye matematikk i strikking.
Da gravemaskinene var ferdigstrikka,
gikk det greit å tilpasse maskeantallet til det opprinnelige mønsteret igjen.




Jeg er veldig godt fornøyd med resultatet,
og sender en vennlig tanke til Ida Amalie som har lagt ut link.
Tusen takk for at du deler!


Det er fremdeles garn igjen av alle farger,
men i skrivende stund er det uvisst om det blir en liten genser til
eller luer, votter og sokker.



Det har blitt en god skitur denne uka også,
og til tross for lite snø, 
var det fine løyper på Dagalifjell.
Sola forsvant over til Hallingdal, 
men den tok ikke med seg det gode skiføret .....



God lørdagskveld fra Ingunn



11 kommentarer:

  1. Det ble en fantastisk flott genser. Kjekke farger. Ønsker deg en super helg.

    SvarSlett
  2. Skikkelig tøff genser, denne faller nok i smak hos en liten mottager :)
    Her går det i restegarn strikk for tiden og garn fra lageret, men til uken må jeg ut å kjøpe garn til to nye prosjekter. Det blir stas.
    God lørdagskveld videre!
    Klem fra Berit

    SvarSlett
  3. Traktorer og gravemaskiner, så morsomt! Hvad mon bliver det näste? Jeg er imponeret.

    SvarSlett
  4. Stor glede for små gutten :-)) Fantastisk strikkt kjære Ingunn.
    Herlig med skitur. Her er snø over, men jeg kan ikke klage, hadde vi syv uker. God søndag og klem fra meg.

    SvarSlett
  5. Så flott gensar, og så kule fargar. Og gravemaskin blir jo aldri feil :)

    SvarSlett
  6. Tøff genser! Og det er tydelig at du kan din matematikk! Mønsteret ser jo perfekt ut!
    Ønsker deg ei flott uke! Ser du har lite snø. I min verden er deg ganske mye..... Her snør det litt og så regner det bort, og så snør det litt igjen. Nå er det ingenting. Litt vårfølelse nå, med sol fra skyfri himmel :)

    SvarSlett
  7. Kjempeflott gensar i fine fargar.
    Du har visst eit stort lager av tråd forstår eg.
    Ser for meg glade små gutar som får så spennande mønster på gensarane sine.
    Det er nydelege dagar no, så eg skal ut på tur etter å ha
    blogga litt. Det er ikkje kvar dag eg er innom.
    Her heime er ingen snø, men fint å gå likevel.

    Ha ein fin tysdag.
    Klem frå Anne-Mari

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for gode ord og gratulasjon for den flotte gåva eg fekk. Eg vart virkeleg glad for det flotte teppet.
      Du skriv at du har plager med krystallsjuka og har gode øvingar som hjelpe, dei skulle eg gjerne lært eg også. Eg har hatt slike plager siste par vekene og fått fleire behandlingar av mi gode trimvenninne som er pensjonert fysioterapeut. Men det er hardnakka å gi seg. Jammen er det slitsamt å vere så svimmel. Har hatt slike episoder eit par gongar før og komt gjennom det, og det gir seg vel denne gongen også.
      I alle fall har eg god nytte av eit varmt teppe :)
      Klem frå Anne-Mari

      Slett
  8. Kjempefin genser, herlige farger!

    SvarSlett
  9. Så flott genser du har strikket :)

    SvarSlett