onsdag 13. november 2013

Luer i fleng


Det er tid for luer, 
og her et et helt knippe som har blitt til utover høsten. 
Jeg starter med dem som ble ferdige sist, 
og disse har jeg lyst til å kalle Stjernehimmel 
selv om det er helt alminnelige rulleluer. 
Her er det garnet som utgjør forskjellen. 
Jeg har brukt en tråd naturhvit Drops Alpaca nr 0100 
og en tråd Marks & Kattens Fame trend paljett nr 689. 
Her var det mye paljetter som skinner i flere farger ettersom lyset faller på dem. 
Jeg kjøpte et nøste på 100 g, og det ble nok til alle tre luene. Sammen med det andre synes jeg dette ble kjempefint. 
Jeg la opp 100 masker på ermepinne nr 3,5, 
men ellers fulgte jeg oppskrifta til Sidsel som så ofte før. Ettersom paljettgarnet har nyanser i naturhvitt, grått og blått, ble alle luene forskjellige.


 










Det er kjempeartig å strikke fletteluer. 
Disse nikker nok mange gjenkjennende til, 
men en suksess kan godt gjentas. 
Link til mønsteret og de tilpasningene jeg gjorde er her
Luene er strikka i Lima fra Drops.




Det er blitt tre herreluer også.
Jeg vender stadig  tilbake til Tripp trapp-lua fra Garnlunden.


Denne er strikka i svart Drops Lima.



Her har jeg brukt Alpaca Soft kjøpt på Nille.
Dette garnet er mykt og godt, 
og jeg har kjøpt mer som jeg har tenkt til votter.



Her er  lua til Uvdalsgenseren strikka i Finull fra Rauma. 
Luene strikker jeg, 
mens genseren er maskinstrikka.
Begge kan kjøpes på Uvdalsstugu.

Nå før jul blir det nok bare små prosjekter på pinnene.
Både sokker og votter står for tur,
men akkurat nå er det kopptuer på gang.

Jeg kan ønske velkommen en ny følger siden sist.
Alltid kjekt at flere vil lese bloggen min.


Ønsker dere alle en fin onsdagskveld!



Klem fra Ingunn



.

25 kommentarer:

  1. Det går unna hos deg ser eg :)
    Mange fine varianter.

    Her stormar og regnar det, utruleg godt å vere
    innandørs :)
    Klem frå Anne-Mari

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei, takk for fin kommentar om fotoklubbaktiviteten min, men eg er SLETT IKKJE aktiv der, har berre vore på to-tre møter. Burde vore der oftare for der er mykje å lære. Problemet er at eg gløymer det før eg kjem heimatt...

      Ha ein fin søndag.
      Her har veret roa seg og det er berre vanleg regn, med små gløtt av blå himmel innimellom.
      Klem frå Anne-Mari

      Slett
  2. Så mange og fine luer du har strikket! Rullelua med paljetttråd må jeg prøve meg på. Jenta mi er glad i alt som har paljetter på seg, så denne vil nok falle i smak:-)
    Ha en fin strikkekveld!
    Klem Prjona.

    SvarSlett
  3. Duverden så mange og flotte luer du har laget, jeg falt helt for strjernehimmelen - kjempefine. Takker for opplysninger om garn osv. Her går det også i luer for tiden. :-)

    SvarSlett
  4. Wow, her var det mange fine luer, ble ikke enig med meg selv om hvem som var finest. Så rett og slett nydelige alle sammen :) Du er kjempeflink.
    Ha en fin dag i morgen.
    Klem fra Berit

    SvarSlett
  5. For en produksjon! Mange flotte luer :)

    SvarSlett
  6. Kjære vene! Du står på:D
    Kjempe fine luer, lyst på selv:D

    SvarSlett
  7. Tusen takk kjære Ingunn for Link:-) Masse herlige luer du har strikket... deilig alle sammen. Så fint å se... og det gjør riktig lyst av hjertenlyst å prøve. Ha en herlig ønsdagskveld. Klem fra Viola.

    SvarSlett
  8. Mange fine luer i storproduksjonen din!

    SvarSlett
  9. Det var virkelig ,mange flotte luer. Ønsker å strikke flere av luene dine. Takk for inspirasjon ;-)

    Klem Ingun

    SvarSlett
  10. Tenk at dere har tatt sesongens første skitur allerede, det er da helt utrolig! Det ser ut som dere koser dere sånn når dere er på tur.

    Flotte luer! Liker spesielt fletteluene dine. Fletter er så praktisk - og elastisk.
    Ha en fin dag!

    SvarSlett
  11. Oj, så mange luer du har strikka! Kjempefine alle sammen!
    Luer har jeg strikket lite av, men har planer om å komme i gang med det etter hvert. Kjøpte noe refleksgarn som kanskje kan være praktisk å bruke nå i denne mørke årstida. Takk for tips til oppskrifter! :-)
    Ha en fin ettermiddag!

    SvarSlett
  12. Herlige luer du har strikket.
    Likte godt paljettgarnet.Vi trenger å glitre litt i hverdagen:-)

    SvarSlett
  13. Så mange flotte luer du har strikket, likte veldig godt paljett-luene....... Jeg strikket mange i fjor i julegaver, så det blir nok ganske få i år..... bare noen reveluer og Mfk-luer

    SvarSlett
  14. Ååå så mange fine luer! Jeg holder på med sokkegaloppen+litt hekling, men lysta til å strikke luer kom når jeg så lueproduksjonen din! Tror dattera mi hadde likt og trengt ei rullelue så jeg aner en avsporing ..hihi -Her er det stadig surt og rått, men ok temperaturer så vi kan ikke klage :) Ha en riktig fin helg! klem herfra

    SvarSlett
  15. Disse lettstrikkede luene er perfekte gaver.
    Har selv ei lignende lue på pinnene.
    God helg fra nord!

    SvarSlett
  16. Skal si du er produktiv, flotte luer alle sammen, klem fra Beth

    SvarSlett
  17. Her var det mykje fine luer. Fantastisk masse fint. klem

    SvarSlett
  18. ÅÅÅÅÅÅÅÅ paljettluer - så fine - det hadde prinsessa likt :)

    SvarSlett
  19. Storproduksjon?! Du e dyktig ;o)

    SvarSlett
  20. Hvor er det bare nogle skønne huer du har strikket. Tror da jeg må igang med en rullehue. Har lige garnet til sådan en. :)

    SvarSlett
  21. Så mange fine luevarianter! Her er det vanskelig å velge en favoritt....

    SvarSlett
  22. Utrooolig mange flotte luer! Luer ER GØY!!! EG blir fort lei av sokker og votter siden man MÅ strikke 2 like hehe Men luer kan man bare strikke og strikke så mange man vil av :) Eg må bare skynte meg med votter/sokker nå meg eg er i siget :)

    Tusen takk for koselig kommentar inne hos meg :)

    KOS deg masse og ha ei herlige helg

    Go`klem Vibbedille :)

    SvarSlett
  23. Så mange flotte luer du har strikket:-) God lørdagskveld! Klem Marianne

    SvarSlett
  24. Supre luer i alle slags varianter!
    Du må da snart bli fri for garn?

    SvarSlett