lørdag 8. april 2017

Nok en traktorgenser med lue



Etter nyttår har jeg virkelig prøvd å strikke av garn fra lageret,
og slik ble dette settet til.
Rauma babygarn, det brune og gule,
var innkjøpt til et annet formål,
men det ble visst glemt.
Det grønne er Silja, noe jeg arva etter svigermor.


Genseren er i størrelse 4 år, og det gikk med ca 210 gram.
Oppskrift fra "Strikk i vei" av Gerd Auestad.



Nærbilde av traktorene.



Det ble nok garn til lue også,
og det gikk med ca 50 g til lua og ca 20 g til dusken.
Pinner: 3 og 3,5.

Settet er lagt ut for salg på Uvdalsstugu.


Ellers står påska for døra her også,
og for min del tror jeg det blir handarbeids-påske.
Lite snø, mildvær og vind frister ikke akkurat.
Hverdager skal vi ha åpent på Uvdalsstugu,
og det er alltid hyggelig å være der.
Så kommer Ingvild og Eirik etterhvert,
og da blir det nok mer liv rundt oss. Kjekt!


Ønsker alle mine lesere riktig god påske!
For oss som strikker er det trivelig uansett
samme hvordan vær og føre er.


Klem fra Ingunn

12 kommentarer:

  1. Et fint sæt du har strikket. Misunder dig din kunnen på pinde, men hygger mig nu alligevel med det strik jeg formår. Rigtig god påske til dig og dine kære

    SvarSlett
  2. God påske 😍 Fine genser med traktor

    SvarSlett
  3. Herlig genser, denne blir nok solgt fort.
    God påske til deg også. Vi er på veg hjem etter noen dager sammen med barnebarna i Steinkjer. Så er det jobb ett par dager før ferden går videre til Kragerø. Det blir deilig :)
    Klem fra Berit

    SvarSlett
  4. Det var herlige farger på en traktorgenser. Kos deg i påska :-)

    SvarSlett
  5. Fint sett :) Veldig kjekt å få brukt noe av alt garnet man har liggende, ja.

    SvarSlett
  6. Flott genser. Traktorgensere er kjekke plagg. Kjekt med ei lue som matcher. Du er flink å bruke garn fra lageret :D

    Nyt påska! :)

    SvarSlett
  7. Nydelig traktorgenser du har strikket. Og lua så deilig med
    fargerik dusk... jeg liker. Ønsker deg og dine riktig god påske,
    kjære Ingunn. Klem fra Viola

    SvarSlett
  8. Det sæt skal nok "få ben at gå på", så fint det er. God påske til dig og dine

    SvarSlett
  9. Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.

    SvarSlett
  10. Kjempefin gensar. Den blir nok fort solgt.
    Me er på hytta nesten heile flokken. Det blir mykje innesysler
    då veret mildt sagt er skiftande.
    Eg driv også og strikka litt, lestar på pinnane her.

    God påske.
    Klem frå Anne-Mari
    Ps. Takk for kommentar om fotarkivet mitt. Du har rett, det er stort
    og godt organisert og merka. Har eg god tid kan eg finne bilde til dei fleste
    utfordringar :)

    SvarSlett
  11. De traktorgenserne er så fine. Det blir visst mest innepåske her også, surt vær. Våre tre sønner er hjemme og vi koser oss sammen inne også, med både spill og quiz, og mor har jo strikketøyet. Riktig god påske til deg og dine! Klem Marit Johanne

    SvarSlett
  12. SÅ tøff! Flotte farger, som jeg regner med falt veldig i smak hos mottakeren! Elsker farger på barn, og ikke bare grått og brunt, jeg :)

    SvarSlett