fredag 28. april 2017

Helt alminnelige sokker


Nå har jeg strikka to par sokker i str. 43-44,
helt alminnelige og ikke spesielt spennende å strikke,
men de er gull verdt for de "riktige" føttene.



Garn: Viking sportsragg, blåmelert 583
Striper i lys grått
Pinner: 3,5
Garnforbruk: 130 g
Lengde vrangbord: 18,5 cm
Lengde lest: 28 cm



Garn: Viking sportsragg: Mørk grå  530, lys grå  513
Pinner: 3,5
Garnforbruk: 130 g


I øyeblikket snør det,
og det kan muligens sees på bildene.
Velger å tro at det gir gjødsel til marka
og væte til jorda.
Onsdag denne uka ble det en skitur igjen.
Nysnø, nattefrost og sol gjorde dagen perfekt.




Nypreparerte skispor på Dagalifjell.




Det glei godt med blå extra under skiene.




Lykke er en skitur i slutten av april.



Takk for hyggelige kommentarer på russesokkene!
Kontakten med dere som sender en hilsen
er inspirerende og givende.
Koselig å bli litt kjent med andre via bloggen.

I kveld blir det nok TV og strikking med meg.
Ser for meg at det gjelder mange av dere.....


Riktig god helg!

Klem

9 kommentarer:

  1. Herlige sokker, gode og varme og det trengs nå. Vi er på veg til Kragerø i øs Pls regnevær. Nå nærmer vi oss målet og her snør det. Så det spørs hvordan det går med vårdugmaden som er planlagt :)
    Ønsker deg en riktig god helg.
    Klem fra Berit

    SvarSlett
  2. Sokker bliver man aldrig træt af og jeg har næsten altid et par på pindene. Dine sokker ser lune og gode ud og vejret tyder på, at der er brugfor dem hos er. Her er stadig nattefrost, men dagtimerne er nu ved at blive lune. God weekend

    SvarSlett
  3. Gode lestar.
    Eg strikkar også på eit nytt par til eldstesonen, han
    jobbar om natta og går i dei eg strikka sist heile tida....
    Her var så varmt og fint i går at eg sat ute i sola og strikka
    til kl 20.00.. utruleg, men sant.
    Håpe me får ein god vår både du og eg.
    klem frå Anne-Mari

    SvarSlett
  4. Enkle sokker skal man ikke kimse av. Det er hverdagssokker av beste slag, og helt uunnværlige!
    Flotte vinterbilder!
    Ønsker deg en fin søndag!

    SvarSlett
  5. Selv om snøen som kom her hos oss for noen dager siden ikke var velkommen så ser det jo herlig ut med snø, sol og skitur! Nå er det blitt litt mer vårlig igjen her og godt og varmt i sola. Hverdagssokker er bra, og særlig når en skal strikke store størrelser er det greit med litt enkelt. Ønsker deg en fin mai-måned!

    SvarSlett
  6. Tjukkragga trengs til både store og små føtter. Nå skin det sol her, og jeg har fått vasket i hagestua. Satt ute og broderte i dag. Fin tid fremover.

    SvarSlett
  7. Det er vel vanlege sokkar vi brukar mest, så dei får nok bein å gå på :) Ha ein fin dag.

    SvarSlett
  8. Sokka er alltid populært 👍 Sjølv om det ikkje er det eg strikka mest. No er våren kommet for fullt på Jæren

    SvarSlett
  9. Solen, snø, blå himmel og ski... kjære Ingunn, du har vært i paradiset... jeg ville også umiddelbart :-)) Men været bli fint
    i dag og jeg tar tur i skogen, blomster kommer mer og mer
    og så deilig grønn overalt.
    Selvstrikkt sokker er best, ja gull verdt for føttene.
    Ha riktig god dag Ingunn. Klem fra meg

    SvarSlett