fredag 21. april 2017

Russesokker

Årets påskestrikk ble tre par russesokker.
Dette er en evig gjenganger her hos meg,
men merkelig nok blir jeg ikke lei av å strikke dem.
At det er mange som gjerne vil kjøpe dem, er selvfølgelig morsomt.
Dette første paret her ble solgt i påskeuka.



Mønster: Pt design Nr 1016
Garn: Viking sportsragg, svart 550 og naturhvitt 502
Pinner: 3,5
Garnforbruk: ca 160 g



Det rød/hvite paret er i damestørrelse, samme sort garn, rødt 565.




Ser at dette paret er i største laget til mine 37/38 - føtter,
men det er bare å velge et tynnere garn for å få dem mindre, f.eks. PT5 sport.
Garnforbruk i dette paret : ca 145 g


Det ble mye strikketid i påska,
men 3. påskedag fikk vi lurt oss til en tur på ski ved Torsetlia.



Takka være nysnøen fikk vi gått ei rundløypa på vel 5 km.
Som dere ser er det bare akkurat med snø,
men det var herlig med en liten skitur,
og vi gikk ikke så mye på lyngen.
Dette er for entusiaster.

I øyeblikket blåser det iskald vind her,
og en og annen snøbyge farer forbi.
Helt greit å være inne og fyre i ovnen.


God helg til alle mine lesere!


Klem fra Ingunn




12 kommentarer:

  1. De er bare så fine, dine Russesokker. Det par jeg fik af dig, giver stadig glæde til et par fødder. De var desværre for store til mig, men svigerdatter nyder dem meget.
    God weekend

    SvarSlett
  2. Kjempeflotte! Jeg har aldri prøvd meg på slike, men har kjøpt et par, de tør jeg nesten ikke bruke, er redd for å slite dem ut! Herlig strikke helg til deg!

    SvarSlett
  3. Skjønner godt at disse sokkene blir solgt fort, de er kjempefine.
    Her blir det strikke helg med litt jobb i morgen. Nytt prosjekt på pinnene så dette blir bra!
    God helg og klem fra Berit

    SvarSlett
  4. Disse sokkene vil alltid være like vakre. I dag snødde det igjen hos oss, og jeg fikk sommerdekk på bilen i går kveld...

    SvarSlett
  5. Ikke rart disse får bein å gå på, skikkelig fine er de ! Klem fra beth

    SvarSlett
  6. Nydelige sokker! Og de er jo så morsomme å strikke. Og mye enklere enn mange tror.
    Jeg strikker setesdals-genser til sønnen min, og det er et prosjekt som tar tid. Men det er morsom strikk, siden det er mønster hele veien.
    Nå er det rolig vær og sol fra nesten skyfri himmel her, så nå er det "ut i solen, opp i trærne" som de voksne sa da jeg var barn.
    Ha en fin helg!

    SvarSlett
  7. Slike sokkar er så flotte. Forstår godt at dei forsvinn raskt. God helg.

    SvarSlett
  8. Jeg forstår godt at disse sokkene er populære - de har jo et flott mønster - og er sikkert gode og varme! Jeg savner å strikke, for her går det i perlebroderi og annet til konfirmanten vår. Så det skal bli godt å kunne ta frem strikkepinnen igjen etter hvert, om jeg da ikke velger å starte på konskjorte til datteren min med svartsømsbroderi. Jeg ønsker deg en flott søndag! Klem Cathrine :-)

    SvarSlett
  9. Supre sokker. Jeg har mønster et sted men aldri kommet så langt at jeg har strikket slike. Nå bør jeg virkelig prøve. Her går det mye i jakker for tiden, har dessuten garn til 2 sjal, så da får vi se! Ha en riktig fin søndag!

    SvarSlett
  10. Nydelege lestar. Eg har eit par slike i svart/kvitt, men
    brukar dei berre til "bestes". Må ha dei lenge :)
    Her er veret utruleg skiftande, akkurat no sat eg og planla
    å gå ut og gjere noko, men før eg er ferdig å skrive litt kjem det ei stor byge hagl/regn.
    Berre å fortsette å besøke blogger....

    Klem

    SvarSlett
  11. Russesokker er morro å strikke..
    ha ein fin dag

    SvarSlett
  12. I Paris blomstrer kastanjer og her med meg tulipaner... men hvis jeg hadde snø, ville jeg tar ski :-))) God påsketur dette var og
    deilig russesokker du har strikkt igjen. Liker mønsteret. Nydelig.
    Ha riktig god helg kjære Ingunn. Hilsen fra Viola

    SvarSlett