søndag 26. mars 2017

Siden sist

Jeg strikker jevnt og trutt selv om det ikke vises på bloggen akkurat.
Det har blitt 3 Uvdalsluer den seineste tida.
Disse selges på Uvdalsstugu,
og det er greit å strikke flere når jeg først er i gang.



Garn: Finull, naturhvit og koksgrå,
 Drops alpaca på innsida av oppbrettskanten.
Pinner: 3,5
Garnforbruk: ca 65 g


Så ble det ei Lothepuslue til.



Garn: Lys grå Karisma og rester av Sterk til mønsterborden.
Pinner: 4,0
Garnforbruk: 110 g




To små kopptuer er også ferdige.
Garn: Anna og Claras bomuldsgarn fra Søstrene Grene
Pinner: 3,5
Oppskrift: Joruns garn, fant det ikke igjen i farten, 
men tipper det ligger på Drops design.
Jeg brukte et 50 grams nøste til begge.



Siden sist har jeg lært å steike rømmebrød,
og her strør Marit sukker på den sida som er stekt mens leiven ligger på takka.




Så blir leiven bretta to ganger med sukker-sida ut
og tørka litt før den er klar.



Her poserer jeg stolt
med mine først rømmebrød i mors kaketine.
Rømmebrød er tradisjons-bakst fra Hallingdal
og blir brukt til bryllup, konfirmasjoner etc,
og jeg skal love deg at det smaker.


I dag har gradestokken passert 10 varmegrader,
og slik så det ut mens jeg var ute og gikk tur.



Oppover mot Imingfjell.



Nedover Uvdalselva.


Jeg speida forgjeves etter hestehov......



Tusen takk for hyggelige tilbakemeldinger på siste innlegg!

Ønsker dere fortsatt fin søndag og ei god ny uke!


Klem fra Ingunn

12 kommentarer:

  1. Mykje fint du strikka. Spennande med rømmebrødet, kjekt med tradisjonsmat. Ha ei fin og kreativ veke.

    SvarSlett
  2. Du er ei flittige dame, er det ikkje strikking så er det
    baking.
    Baksten ser nydeleg ut. Frys du dei, eller held dei seg gode i
    tett boks ?
    Nydelege huer som vanleg.Ikkje rart dei blir fort utselde.
    Her har det vore surt ute i dag, eg følte behov for
    å vere inne og gjere lite.Har slike dagar av og til,
    men i morgå er eg klar for tur same kva ver det er.

    God søndagskveld og helst seier til landslaget i fotball.
    Klem frå Anne-Mari

    SvarSlett
  3. Fine huer, som altid. God ide at have et fællesskab at sælge tingene igennem. Klude kan man altid bruge og jeg er yderst tilfreds med de sidste jeg strikkede. Rudemønsteret gør, at de ikke bliver lange, når de bliver våde :)
    Flittig er du også med bagningen.
    God dag til dig

    SvarSlett
  4. Fine luer. Kjekt å strikke luer synes jeg. Har fått tak i masse nye oppskrifter som jeg har lyst å prøve meg på. Lefser er koselig å lage. Du er så flink til alt du. Ønsker deg en super dag.
    Klem

    SvarSlett
  5. Populære og fine huer du strikkar. Og rømmebrøda ser såå gode ut :) Ha ei fin veke.

    SvarSlett
  6. Hei Ingunn, så stilige luer du har strikket.
    det er fint med noen håndarbeider som ikke er så store nå fremover så det blir nok noen luer og sokker her også.
    Mmm deilige lefser, ha en fin uke.

    SvarSlett
  7. Må kommentere lefsene dine - mamma kunne det der, men jeg har ikke våget meg på noe slikt før sist jul og da blei det kling. Det gikk sånn passe, men smaken blei som den skulle!
    Ellers må jeg takke for dine fine ord om kysesømmen min på bloggen. Det varmet godt! Hilsen Synnøve

    SvarSlett
  8. flotte luer og Rømmebrødet så veldig godt ut, ha en kreativ helg, klem fra Beth

    SvarSlett
  9. Deilige luer du har strikkt, så fint kantenmønster begge to.
    Fantastiske lefser... nam, nam... dette jeg vil prøve :-)))
    Kaldt er det naturen med deg enda, i dag vi fikk solskinn og masse
    varm... håper det holder helgen :-)))
    Varme hilsen fra Viola

    SvarSlett
  10. Som vanlig strikker du mye fint:-) De rømmebrødene så veldig gode ut, skulle gjerne smakt på de. Ønsker deg en ny, fin uke! Klem Marianne

    SvarSlett
  11. Rømmebrød var det beste jeg visste da jeg var lita. Det sto alltid på kaffebordet da vi besøkte noen i Hallingdal. Tennene mine løper fortsatt i vann når jeg nå ser bildene....
    Flott strikk også!
    Ha en fin dag! Passer også på å ønske deg riktig god påske!

    SvarSlett
  12. Stadig nye flotte luer og plagg ferdig i bloggen. De er heldige på Uvdalsstugu som har kreative og flittige damer som deg der :)

    Rømmebrød er ukjent for meg. Kan tenke meg at de smaker veldig godt. Herlig bilde av deg med nye baksten i kaketina. Flink du!! :D

    Her er det grått og vått. Vi skal på hyttetur, men tror ikke det er vits å ta med noe ski.. Har vært altfor lite snø og for mye plussgrader i vinter. Kanskje det kan bli noen fine turer til fots? Fyre i peisen og nyte roen skal vi iallfall.

    God påske, Ingunn! Kos deg med dine :D Hestehoven dukker nok snart opp hos deg. Vi har fått den her.

    SvarSlett