søndag 23. februar 2014

TOMTEBOVANTAR OG LUE


Som jeg skrev i forrige innlegg, 
begynte jeg først på tomtebovantar i damestørrelse. 
Tenkte jeg måtte ha ei lue til, 
og her er hele stasen.



Denne gangen valgte jeg å bruke et bånd i hull-raden og med små dusker i endene. 
Garn: Falk fra lageret.
Pinner: 3,5. 
Mønster her.

Til lua la jeg opp 96 masker,
og etter kanten med rillestrikk økte jeg 12 masker.
Strikka lua så høy som jeg ønska
og felte av med gult garn.
Strikka 10 masker, 2 sammen
omgangen rundt.
Videre 9 masker, 2 sammen etc.
Ble godt fornøyd med dette settet,
og det er blitt mitt.



Da jeg var ferdig,
 fant jeg ut at vottene og lua var som skapt til dun-jakken min.
Nå mangler det bare kuldegrader.
I dag er det pluss 5, 
og det drypper fra taket.

Ser ikke bort fra at jeg strikker flere tomtebovantar,
for det var en morsom teknikk,
og gode å bruke er de også.



Det er artig å få seg noe nytt,
selv om votter eller luer ikke er mangelvare her i huset.



Luer i bruk.



Votter i bruk.



Tusen takk for gode kommentarer på siste innlegg!
Velkommen til en ny følger!

God, ny uke til dere alle!


Klem fra Ingunn

26 kommentarer:

  1. Rett og slett nydelig, det var kjempefint i grønt også, Og med lue til ble det prikken over ien.
    Så mange fine luer og votter du har. Er dessverre ikke flink til å bruke lue, men litt flere votter må jeg nok ha etter hvert :)
    Ønsker deg en fin ny uke.
    Klem fra Berit

    SvarSlett
  2. Så stilig sett! Du er jammen meg kreativ:) Så fint det andre du har strikka også. Jeg ha sånn vottedilla nå og du inspirerer meg sånn med flotte mønstre!

    Ha en flott søndag videre!

    SvarSlett
  3. Kjempeflott er du strikt deilige luer og vottene.
    Fantastisk er strikke luer og votter - jeg har masse luer også, men votter jeg er digge :-) ... nå :-)
    Ha en riktig fin søndag fortsatt. Klem fra Viola

    SvarSlett
  4. Så stilig sett. Man får da aldri nok av luer og votter.

    SvarSlett
  5. Har ikke sett slikt mønster før, tomtebo. De ble veldig fine. Så mage flotte luer du har ....og votter. Det blir vel slik at man lager til seg selv også når man finner noe fint. Ha e god søndag

    SvarSlett
  6. Nydeleg, rett og slett !

    Klem frå Anne-Mari

    SvarSlett
  7. Kjempefine tomtebovantar og lue. Goé veke til deg og. klem

    SvarSlett
  8. Kjempestilig og annleis sett :) Likte og fargane du har valt. Ha ei god veke.

    SvarSlett
  9. Nok et flott sett! Og så mange fine votter og luer i bruk, jeg har mangel på begge deler og burde virkelig strikke litt av det fremover...

    SvarSlett
  10. Flott tomtebosett, supre farger du har valgt!
    Ha en fin uke :) klem herfra

    SvarSlett
  11. Nydelig sett du har strikket! Artige farger og detaljer også;) Jeg har aldri tvilt på utvalget av fine luer og votter hos deg;) Heldige meg som vant igjen da;)

    SvarSlett
  12. Kjempeflott sett du har strikket! Så artig at de passa så godt til vinterjakken din!
    Det er godt å ha et rikholdig utvalg av luer og votter - og dine eksemplarer er jo så fine!!
    Ha en fin søndagskveld!

    SvarSlett
  13. Det var en gin samling votter og luer

    SvarSlett
  14. Du verden for en produksjon. =) Artig de der Tomtebovantene.
    Takk for hyggelig kommentar hos meg. Det er travle tider imellom hos meg og nå har det vært og kommer til å bli ganske travelt, men jeg håper selvsagt å få tid imellom til blogginga. Det er jo så koselig.
    Klem Tone

    SvarSlett
  15. Hei Ingunn!
    Tomteb- mønsteret er artig, og det ble fint i grønt også! Og så likte jeg alle de fine luene dine - du har et godt utvalg, ja! Her er det også +5 og regn, men nå kan godt våren komme for min del, jeg er klar! :-)

    Ønsker deg en fin, ny uke!

    Klem Cathrine :-)

    SvarSlett
  16. Kjempe flott i grønt! Veldig søtt sett:)
    Ha en fin uke Ingunn:D

    SvarSlett
  17. Artig sett! Og det er som du sier, det er alltid moro med noe nytt :)
    Ha en fin uke! Klem :)

    SvarSlett
  18. Bra du unner deg noe selv også Dette ble jo et stassett.
    Klem

    SvarSlett
  19. Så flotte de ble :-)
    og fin farge :-)

    SvarSlett
  20. Så fint og morsomt sett. Fint at du beholder litt av det du strikker selv også!
    Tusen takk for kommentar i bloggen min;) perlestrikk og pinne nr 7 går rimelig fort da;)
    Ha en flott uke;)

    SvarSlett
  21. Så flott det settet ble og det er jo moro å beholde litt av det en strikker selv:-) Klem Marianne

    SvarSlett
  22. Virkelig flotte arbeider; flink, du!

    Ønsker en god natt - hilsen fra Torunn

    SvarSlett
  23. Kjempefine luer og votter. Jeg er imponert over votte- og luesamlingen din. Jeg har vel omtrent noe lignende i mengde selv, men det er jo så morsomt å lage seg noe nytt likevel :) Og det er lett å se at rød er en yndlingsfarge hos deg ;)

    SvarSlett
  24. Så fint sett, når en har så flott vinterutstyr håper en vel på at vinteren blir lang og kald he he.
    Ha en fin dag Ingunn.

    SvarSlett
  25. De var kjempeflotte! Imponerende samling med strikke plagg du har! Ha en flott kveld hos deg!

    SvarSlett