søndag 16. februar 2014

Pakke til Kristiansund

Sist jeg var i byen,
 ja, Kristiansund er fremdeles byen for meg, 
nordmøring som jeg er, 
kom Hanne fram med en enslig vott som hadde mista sin make. 
Det visste mamma råd for, 
for vottene hadde jeg strikka, 
og jeg trodde til og med jeg hadde Sterk til overs etter de vottene. 
Det viste seg å stemme,
og det stod  Hanne og dato på banderolene. 
Det lønner seg å notere underveis. 
Det gikk fort og greit å få til et vottepar da jeg bare trengte å strikke en vott. 
Garnet holdt med en halvmeter for lite av det grå,
 men der hadde jeg Pt5 med omtrent samme farge, 
og en liten nyanseforskjell fremst på tommelen er det ingen som ser.



Etter en vask er det ikke lett å se hvem som er ny.


Litt småtteri til Sigurd ble det også med det samme.



Ei brun uglelue strikka i dobbelt Baby Silk
på pinner nr 4.




Det ble to lyseblå ugleluer før den brune så dagens lys. Jeg var litt redd for at de blå skulle klø,
for jeg merka meg at han helst ville bruke votter i silkealpakka.
Så ble det votter også.



Vottene til venstre er barnehagevotter strikka i enkelt garn, 
og vottene til høyre er samme modell, 
men med ugle i dobbelt garn.
Jeg tilpassa lengden så de ble omtrent like store.
Hanne og Sigurd er godt fornøyde.

Jeg vil ønske en ny følger velkommen,
og takke for hyggelige tilbakemeldinger på siste innlegg!


Håper alle har en fin søndag!
Her er det oppholdsvær til en forandring,
men sola ser vi lite til.
Nå trenger vi noen kuldegrader så vi får brukt all snøen vår til skigåing.
I likhet med mange andre,
er jeg ingen smøre-ekspert,
og nullføre holder jeg meg langt unna.



Klem fra Ingunn

29 kommentarer:

  1. Så snill du er som ordner opp. Ingen ting er så fortvilende som å miste den ene av ting! Nyyydelige ugleluer. Jeg har lagret oppskriften og håper jeg en gang kan skjønne oppskriften;)
    Sigurd er heldig som har en så flink bestemor! Hos oss er det ingen av bestemødrene som er noen strikkere, og det savner jeg veldig;)

    SvarSlett
  2. Flotte votter med gode mansjetter, ha en fin uke, hilsen Beth

    SvarSlett
  3. Så flott at du kunne trylle frem en ny vott! Og så nydelige de er! Jeg regner med at både datter og barnebarn er strålende fornøyd;) Så snill og gavmild du er, for det er litt av en produksjon du har hatt bare siden jeg ble "kjent" med deg;)

    SvarSlett
  4. Så flott å få ny vott når den ene er mistet! Og de så ut som nye begge to. Og heldige Sigurd med masse fint ulltøy til å hold varmen :)
    Jeg har vært i Kragerø i helgen, med regn, strikketøy og ol.
    Ha en flott uke.
    Klem fra Berit

    SvarSlett
  5. Så mange fine plagg! Så herlig at du hadde garn nok til å lage en ny vott:)

    SvarSlett
  6. Herlig at du kunne hjelpe, stor fin er mønsteret med mansjett.
    Veldig hyggelig ugle vottene og lua også. Klem fra Viola

    SvarSlett
  7. Må si du har god oversikt over garnet. Så bra at du hadde igjen garn til en ny vott! Flotte ugleprosjekter. Kan tenke meg at de ble godt mottatt ja :)

    SvarSlett
  8. Jeg kunne ikke se forkjell på de mønstervottene, så lurt å notere ned på banderolen, det trikstet tar jeg med meg. Ugler er og blir alltid populært :-)

    SvarSlett
  9. Nydelige votter. Både de små og de store. Fint mønster. Luene er jo bare søte da.
    Klem

    SvarSlett
  10. Så utrolig smart å notere på banderolene. Det kom jo helt klart til nytte :) Og du har helt rett i at det ikke er lett å se forskjell på vottene. Bra jobbet :)

    SvarSlett
  11. Så godt at du kunne hjelpa :) Dei var nydelege både vottane og huene. Ha ein fin dag.

    SvarSlett
  12. Så flotte votter til Hanne! Det er så kjedelig å miste ting man er glad i, godt du visste råd!! :-) Kjempesøtt ugle-sett til Sigurd!
    Ha en fortsatt fin mandag! :-)

    SvarSlett
  13. Alltid like flink:) Står jo på som bare det:)
    Søtt sett til Sigurd også, skjønn liten gutt:)
    (FruBoger)

    SvarSlett
  14. Så smart å merke garnet!!! Vottene er kjempefine og det er jo skikkelig flaks når det holder å strikke kun en vott:-)

    SvarSlett
  15. Lurt å notere ;o) En dag trenger man det, eller dagen etter at det er kastet.. Fine votter! Klem

    SvarSlett
  16. Så heldig huv var som bare kunne komme til deg! Dermed tryllet du fram en ny vott i det skjønneste mønstr! Jeg er stum av beundring! :)

    SvarSlett
  17. Skal si du er effektiv og så mye FINT du produserer. Heldig jente som har mamma som fixer ny vott, jammen bra det, så lekre som de var!

    SvarSlett
  18. Så utrolog kjekt å kunne få ny vott når man har vært så uheldig å misten en.
    PS: Genseren du har på deg på profilbildet ditt er helt nydelig!

    Det er give away hos meg om du vil bli med ;)

    SvarSlett
  19. Er som vanlig imponert over alt det flotte du produserer! Synes luene var ekstra fine.
    Og tenk å ha noen til å trylle frem en ny vott når man har mistet en....

    SvarSlett
  20. Ja, det var jo helt utrolig at du hadde garn igjen til en vott til, så datteren din var jammenmei heldig! Og så nydelig uglelue- og votter! Du er flink!

    Ønsker deg en fin uke i Kr. sund!

    Klem Cathrine :-)

    SvarSlett
  21. Det er så imponerande alt det fine du lagar.
    Og system har du forstår eg med namn og nr. Eg likar også det ;)
    Det blir ikkje mykje tid til eigne sysler desse dagane, men eg har strikka begge brota. Stussar litt på hælfellinga fortsatt, men eg finn vel ut av det når eg får samle tankane :)
    Eg kosar meg, men det går i eitt...
    Fin veke vidare til deg.
    Klem frå Anne-Mari

    SvarSlett
  22. Skikkeleg flotte vottar! Og kjekt å få pakke i posten:) Eg ser du har strikka mange huer i det siste, eg er også inne i ei hueperiode, akkurat no pjonar eg, påverknad frå ol- huene. Eg går nok sna

    SvarSlett
  23. flotte votter og luer - skal samle denne inspirasjonen til en annen anledning. Blir lite strikk for tiden, men med så mye flott på nett - er jeg nok snart inspirert til å strikke igjen .....

    SvarSlett
  24. Kjempe fine ugleluer og vottar. Takk for alle kommentar hjå meg. Det varma. Ha ei kreativ veke. kLem

    SvarSlett
  25. Flotte votter og luer .
    Alltid så kjekt å se det fine du strikker .
    Ønsker deg fine dager videre .

    SvarSlett
  26. Kjempefine votter! Hvilket mønster er det?

    SvarSlett
    Svar
    1. Heftet heter Raumagarn Design 4 M. Spør på Husfliden!

      Hilsen Ingunn

      Slett
    2. Har spurt på Husfliden, men de finner ikke mønster på disse vottene.
      Har du noen flere opplysninger (årstall, navn,...)?

      Slett
    3. Hei!

      Dersom du sender meg en e-post med navn og adresse, skal jeg sende en kopi til deg.

      ingunn_zm@hotmail.com

      Hilsen fra Ingunn

      Slett