tirsdag 11. februar 2014

Luer - nok en gang


Det er vel flere enn jeg som har enkle strikketøy/bundinger til TV-en nå om dagen. 
I dag ble denne Uvdalslua ferdig under innspurten av skiskytinga. 
Slike har jeg strikka mange av tidligere. 
Vi har Uvdalsgenseren til salgs på Uvdalsstugu. 
Den er maskinstrikka, 
men luene strikker jeg for hånd, 
så det kommer nye luer her på bloggen etterhvert som de selges unna. 
Neste gang skal jeg prøve å få tatt et bilde av genseren også. 
Luene strikkes i Finull fra Rauma på pinner nr 3,5. Koksgrått og naturhvitt.
Neste lue er allerede på pinnene.



Lua har jeg strikka 2 cm høyere enn på oppskrifta. 
Synes de fleste luene bare rekker så vidt over ørene, 
og mange liker dem litt romsligere.



Denne Tripp trapp-lua er strikka i svart Lima på pinner nr 4 og 4,5.
Nå ble lua grå her på bildet,
men da vises i alle fall mønsteret godt.
Dette er også en gjenganger hos meg,
og mønster finnes her.
Dette er ei super lue som er lett å tilpasse både på høyde og vidde og til det garnet du har.
Anbefales på det varmeste til damer, herrer og barn.


Selv om det er rev som er på moten i år,
er jeg veldig svak for ugler,
så da jeg fant mønster på ei herlig uglelue her,
var jeg ikke sein med å finne fram garn og pinner.




Her er det dokka Emma som er modell,
garnet er Jade fra Gjestal,
pinner nr 4 og 4,5.
Dette fine garnet produseres ikke lenger, dessverre.
Genseren hun har på seg brukte jentene da de var små.
Dette var ei kjapp lue å strikke,
men det tar litt tid å sy på alle øynene.
Mønsterrapporten er på 11 masker,
og det er bare å ta en rapport mer eller mindre
så får du den størrelsen du trenger.




Synes vrangborden faller så fint rundt ørene.

Det ble to ugleluer til,
men de kommer i neste innlegg.

Akkurat nå ser jeg at dette garnet hadde passa perfekt til å hekle OL-lue av,
men skulle lysten bli for påtrengende,
 har jeg to nøster med Lima liggende.
Hva skulle vi gjort uten et lite garnlager?

Takk for alle hyggelige tilbakemeldinger!
Velkommen til en ny følger!


Klem fra Ingunn

25 kommentarer:

  1. Ååå den Uvdalslua var råflott :) Ha en fortsatt fin uke, hilsen Beth

    SvarSlett
  2. Så tøff og spesiell den Ulvdalslua var! Nydelig uglelue. Det ser ut til at den har god passform. Og den tripp-trapp lua er fin, både på bilde hos deg, og hjemme hos meg;)

    SvarSlett
  3. Det var fine luer! Særlig syns jeg den tripp-trapp-lua er en praktisk modell - går til alt og alle.
    Ble inspirert - men nå holder jeg på med helt andre ting, så det får bli i mars, trur eg...
    Da er det bare å titte videre på TV, akkurat nå er det tøffe jenter som hopper på ski :-)

    SvarSlett
  4. Nydelige luer, Uvdalslua var lekker. Gøy med tradisjonelle mønster.
    Jeg har genser på pinnene nå under ol.
    Ha en fin uke videre.
    Klem fra Berit

    SvarSlett
  5. Luestrikking er gøy! Fine var de alle sammen:)

    SvarSlett
  6. Fine huer.
    Eg likte alle tre, men den flottaste er nok Uvdalshua.

    Ha ein fin kveld.
    Klem frå Anne-Mari

    SvarSlett
  7. Du er flink med luer også du. Jeg har lyst til å prøve meg på OL lua. Må ut å kjøpe litt garn først.
    Klem

    SvarSlett
  8. Kjempe fine:) Gode som gull alle tre:)
    Ha en god kveld;)

    SvarSlett
  9. Helt enig - forlenger alltid luer, de må jo kunne trekkes godt ned i panna :)
    Kos deg med OL og bunningen :)

    SvarSlett
  10. Det var mange luer, enig med at luene bør gå litt nedenfor øra...:-) Gleder meg til å få se uvdalsgenseren når du legger ut bilde av den. Ugler går vel aldri av moten de, kan jeg ikke tenke meg :-) takker for link til oppskrifter og nyt Ol-strikkingen, ha en fin uke :-)

    SvarSlett
  11. Her var det mange flotte huer :) Ha ei fin veke.

    SvarSlett
  12. Flotte luer igjen, likte Uvdalslua veldig godt. Her går det også i luer igjen. Haddde egentlig bestemt at januar skulle være lue-måned men sklei utpå med heklekroken idag.. God uke videre :)

    SvarSlett
  13. Her var det mye fint å se! Jeg har ikke surfet så mye i bloglandia i det siste, så jeg ser at det blir litt av en jobb å oppdatere seg på hva dere bloggvenninner har bedrevet tiden med de siste månedene. :o)

    SvarSlett
  14. Dette var tre flotte luer! Uglelua i denne farger var kjempefin! Her blir det også en del OL-strikking:)

    SvarSlett
  15. Så mange flotte luer! Det er kjekk tv-strikk og raske prosjekter. Jeg hadde dilla på luer i nesten hele fjor, nå er det votter som har tatt over ;)

    Ha en fin onsdag videre!

    SvarSlett
  16. Stadig nye flotte luer fra deg!! Falt pladask for den artige uglelua, så søt! :-)

    SvarSlett
  17. Herlige luer, jeg likte godt den første som jeg ikke husker navnet på i farta. Godt med TV-vennlige strikkerier i disse tider:)

    SvarSlett
  18. Denne kommentaren har blitt fjernet av en bloggadministrator.

    SvarSlett
  19. Denne kommentaren har blitt fjernet av en bloggadministrator.

    SvarSlett
  20. Flotte luer. Er svak for ugler jeg,disse ser utrolig myke ut :-)

    SvarSlett
  21. Du er så flink til å strikke, de er kjempefine alle sammen.
    Jeg strikker kluter og grytekluter for OL og mønster blir bare kluss for meg he he.

    Ha en fin dag fra Marit.

    SvarSlett
  22. Som altid...skønt strik fra din hånd.
    Lige nu får jeg intet strikket, men lidt tid bliver der dog tilovers, så jeg kan sidde lidt ved min skønne rok.
    God weekend.
    Knus fra DK

    SvarSlett
  23. Så produktiv du er, flotte luer alle sammen! Ja, strikketøy må man ha når en ser på OL :)

    SvarSlett
  24. Så herlige lua du har strikket. Jeg liker første med deilig mønstert i koksgråt og naturhvit
    og alt annen deilig også... naturlig. Tripp-trapp-lua ser ut veldig spennende å strikke.
    Ha en koselig OL helg. Klem fra Viola

    SvarSlett
  25. Så flotte luer du har laga! Ugler er aldri feil, vettu...

    SvarSlett