mandag 8. februar 2021

Så ble det toving.....

 Tusen takk til alle dere som har besøkt bloggen min siden sist!

Denne gangen har jeg skrevet en hilsen til dere som har kommentert,

men dere må se på forrige innlegg igjen for å lese det.

Her i Uvdal har vi like mye snø som sist,

og kulda vedvarer dag etter dag.

Riktig gammeldags vinter med andre ord med temperaturer rundt 20 minus.

Godt det er noe som er normalt, og godt vi har mye ved!

Prøver å komme meg ut på ski om det bare blir en times tid i kulda.

Motto: En liten tur er bedre enn ingen tur!

Ellers blir det mye strikketid.


 Jeg hadde en stor kasse med Vams fra Rauma, 

og nå er julegaveproduksjonen i gang.

Mønster er Mariusvotter fra Sandnesgarn,

og pinnestørrelse er 6,0.

Garnforbruk pr par ca 75 g.

Det lysegrå paret heter Vinter-roser. Design: Rita Nygård Andersen

Jeg tover vottene på 40 grader, finvask 2 ganger, 

og det passer for min maskin.

Vottene skal være tette, men myke.

Jeg fortsetter med tova votter litt til.....



Ønsker alle mine lesere en riktig fin mandag!


Klem Ingunn





18 kommentarer:

  1. Det blir deilig og varme vottegaver! Her har vi det også kaldt, men lite snø, bortsett fra snøen jeg fortalte om på bloggen min som ble produsert med snøkanon. Det har i hvertfall gitt stor glede for mange barn, det er aktivitet der hele dagen. Og nå har de også produsert snø til akebakker to andre steder, slike tiltak gleder i disse dager.

    SvarSlett
    Svar
    1. Så bra at det legges til rette for vinteraktiviteter! Det heier vi på. Med skispor på jordet har jeg det som plommen i egget. Det er kaldt her, men registrerer at sola varmer godt allerede. Og det føles så riktig å strikke varme votter, og tova votter er absolutt best på kalde dager.

      Slett
  2. Fine vottepar.
    Veldig fint at tova votter ikke blir for tykke og harde, så det høres lurt ut at du vasker to ganger.
    Ønsker deg en fin helg, Ingunn!
    Hilsen fra et kaldt Vestfold, litt snø, men for lite til å gå på ski her hvor vi bor.
    Turid

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk, Turid! God helg til deg og dine også! Kom nettopp inn fra en liten kveldstur. 18 minus. Mye trafikk oppover dalen. Sikkert hyttefolk som vil til fjells.

      Hilsen Ingunn

      Slett
  3. Deilig med tova votter i kulden! Her i Bergen har vi hatt snø, kuldegrader og sol i flere uker nå. Det er så deilig! Sola og snøen gjør at det blir lyst og lettere å komme gjennom dager med nedstenging og lite sosial omgang.

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, hadde ikke klart meg uten tova votter nå i vinter. Jeg merker også at dagene er lengre og lysere og gleder meg over det. Vi er nok heldige som bor på landsbygda med store friarealer rundt oss.

      God lørdagskveld fra Ingunn

      Slett
  4. Flotte votter, for en produksjon ;)

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk! Dette er kjappstrikka votter og supergode på kalde dager.

      Ønsker deg fine februardager!

      Slett
  5. Jøsses, her var det mye å velge mellom!
    Skjønner godt du må ha tova votter når det blir sååå kaldt.
    Her hvor jeg bor har vi hatt 17 kuldegrader på det meste, - men nå er det bare plussgrader å se så langt YR rekker.
    Det meldes opp til 9+ i helga, så nå ser vi mot våren!
    Ønsker deg fine dager ute på ski nå, - her har det blitt lite skigåing p.g.a. mye ekstrajobbing... Men jeg får se hva det blir til når vi nå skal ha vinterferie.

    Inger G.

    SvarSlett
    Svar
    1. Nå er mildværet kommet hit også. Litt deilig, men ca 10 minus er perfekt her da. Så i dag blir det nok en piggsko-tur til fots. Regner med kuldegrader og mer snø her etterhvert.
      Nyt vinterferien!

      Ingunn

      Slett
  6. Vottene har herlig... og jeg liker toved. Vakre farger og fint mønsteret.
    Vi har hatt 4 uker snø her hos oss, og det var 4 uker skiløper hver dag... så deilig :-)) Mange kuldegrader og luer og votter var viktig.
    I dag er det 10 grader og neste uke opp til 18 grader ... en rask vår ... det blir definitivt kaldt igjen! Derfor bruker vi det fine været så godt vi kan ... Jeg gleder meg allerede til de første vårblomstrene ...
    Hilsen til deg Ingunn... mange moro med WM i skiskyting :-) Klem fra meg.

    SvarSlett
    Svar
    1. Så fint at du har fått gått på ski i hele 4 uker! Det er mildvær her nå, og jeg går tur med piggsko. Men vinteren er nok ikke over her..... Det har vært veldig artig med skiskyting, og nå er det å glede seg til VM på ski. Og så gleder jeg meg til Corona-vaksinen, men får vel vente til det blir min tur.

      Gode ønsker til deg, og nyt våren om den kommer nå!

      Klem

      Slett
  7. Så flotte, gode votter i fine farger! Min mann og jeg har fått slike av vår svigerdatter. Har vært herlig i kulda. Hilsen Tove/fargeneforteller

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, tova-votter er tingen i kulda! Tette, myke og varme. Jeg synes også de skal sitte litt tett rundt hendene, men det er en smaksak.
      Nå er det mildvær her også. Ikke uvanlig om vinteren med slike perioder. Spark og piggsko er det bruk for nå.

      God, ny uke til deg!

      Hilsen Ingunn

      Slett
  8. Hei Ingunn! Tovede votter er veldig fint når det er ordentlig kaldt, og det blir sikkert en veldig populær julegave! Jeg har ikke begynt med julegavene ennå, men vurderer å strikke gaver til 2 guttekonfirmanter dette året. Har du noe forslag? Ha en flott helg! Klem Cathrine :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg ville nok valgt en tidløs genser med isatte ermer, og da hadde det nok blitt en Marius her, gjerne i grått, hvitt og svart. Setesdal er også fin. Det er pause i tovinga for øyeblikket, og i går tok jeg en opprensk i restegarnet mitt. Det blir vel noen barnesokker før resten går i et hekla-teppe.

      Riktig god helg til deg! Jeg er straks klar for VM på ski.

      Klem

      Slett
  9. Det har startet flott i VM. Et lite land som Norge har så mange flinke folk!
    Kanskje vil du glede deg over alle visdomsord som jeg har lagt ut på min blogg. God søndag ønskes av Tove/fargeneforteller

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, VM er bra for meg. Jeg er vel det vi kan kalle litt over middels interessert. Jeg skal sjekke visdomsorda nå straks.

      Ønsker deg ei fin uke!

      Slett