onsdag 13. desember 2017

Oppsummering 2


La meg aller først få presentere vårt nyeste barnebarn, 
Klara Johanne.
Her sover hun trygt og godt i babyrede fra farmor
og babyteppe fra mormor,
forøvrig vist her på bloggen før.
Dette er den beste julegaven noen kan ønske seg!
Vi har nettopp vært i Trondheim og blitt litt kjent med den vakre prinsessa som selvfølgelig er helt perfekt!


Så over til oppsummeringa:


Tre par Denversokker, en presang og to par for salg.




Selbuvotter med mansjett.
Mønster fra et gammelt hefte fra Rauma.
Det rød/hvite paret er strikka i Sterk.
Det koksgrå/hvite i Viking sportsragg.
Pinner nr 3 og 3,5.
Mansjetten er dobbel, 
og på innsida har jeg brukt tynn alpakka.




Her er Klara Johannes julekjole.
Mønster fra Babystrik på pinde 3 av Lene Holme Samsøe.
Garn: Drops Baby Alpaca Silk 3609
Pinner: 2,5 og 3
Størrelse: 0-3 mnd
Strikka lue og sokker også,
men glemte visst å ta bilde.
Satser på at jeg kan vise bilder av kjolen i bruk seinere.




Så til slutt noen sokkepar strikka etter god, gammel oppskrift.
Passelig enkelt arbeid til alle håndballkampene nå i desember.


Ønsker dere alle ei fortsatt fin førjulstid!


Klem fra Ingunn

20 kommentarer:

  1. Kjære Ingunn, jeg gratulerer barnebarnet Klara Johanne veldig mye.
    Takk for søt bildet... så nydelig. Koselig med deilig babyteppe.
    Masse du har strikkt igjen. Kjempeflotte selbuvotter, herlig med mansjett... ser ut veldig godt. Jeg liker. Den første kjolen for
    Klara Johanne er julekjole. Det er så fint.
    Kos deg... med håndballkampene og strikke... fin førjulstid.
    Klem fra Viola

    SvarSlett
  2. Stort tillykke med dit barnebarn og jeg ønsker er alle en dejlig julemåned.

    SvarSlett
  3. Gratulerer så mye med nytt barnebarn :D Du er heldig :D

    SvarSlett
  4. Stort tillykke med det nye barnebarn, altid en glæde .....
    Smart med at bruge alpakka til indsiden af manchetterne, der er så irriterende når uld klør!
    God jul til dig og dine ønsker Astrid

    SvarSlett
  5. GRATULERER med et nytt barnebarn, ei vakker tulle! Nå blir det nok strikket litt jentetøy fremover tenker jeg :)
    Masse fin du har strikket både av sokker og votter og julekjolen var nydelig. Kos deg i tiden frem til jul, det går jo så alt for fort!
    Klem fra Berit

    SvarSlett
  6. Så nydelig ei lita prinsesse! Gratulerer! :)

    SvarSlett
  7. Gratulerer med det nye barnebarnet :) Og så fint namn ho har fått. Ho kjem nok ikkje til å frysa med så gode ullplagg som ho har fått. Ha fine førjulsdagar :)

    SvarSlett
  8. Gratulerer med skjønne Klara Johanne! Så fint navn! For en julegave :) Og for en flittig bestemor hun har! :)Hun kan nok glede seg til mange hjemmestrikkede gaver i årene som kommer :)

    SvarSlett
  9. Helledussen så skjønn! Gratulerer! Nydelig teppe og rede også. Og kjempefin strikk til gave og salg.

    SvarSlett
  10. Så koselig bilde av Klara Johanne, og så heldig hun er som får så fin julekjole

    SvarSlett
  11. Gratulere så mykje med nydelege Klara Johanne.
    Så deilig ho har det med varmt og godt teppe og lunt i sitt rede.
    For fem år sidan var det me som vart besteforeldre i november, i dag er ho ei bestemt lita dame som veit kva ho vil :)
    Og så mykje fint du har strikka, eg trur du har meir energi enn eg har for her blir det ikkje så mykje verken handarbeid eller blogging for tida.
    Takk for omtanken, godt at nokon legg merke til at ein er, eller ikkje er, i sving.
    Det har blitt eindel baking av gjærbakst og saltmat og søtmat så frysaren er full.
    Jula skal feirast på hytta som vanleg, men i år blir det ein avbrekk med heimreise og arrangering av 90 årsfeiring av svigermor 30. desember. Kanskje blir det innlegg om det seinare.
    Så langt Ingunn, ha ei fin førjulstid vidare.
    Klem frå Anne-Mari

    SvarSlett
  12. Gratulerer med barnebarnet! Det overskygger helt all den fine strikken du viser fram . Det kan da ikke være noe større enn å få en ny baby i familien!!
    Kos dere masse i jula, og jeg er helt sikker på at Klara Johanne blir nydelig i julekjolen sin!
    Klem fra meg

    SvarSlett
  13. Gratulerer så mye med nydelige barnebarnet :) Så herlig! Julegaven kom tidlig til dere, ser jeg! Veldig koselig.

    Ser du har vært produktiv som bare det med en masse plagg i nydelige mønster og strukturstrikk. Vakkert! Håper du har kost deg med spøt og handball og juleforberedelser i desember. Og tur til familien ;)

    Denne høsten har vært spesiell, hektisk og travel både på jobb og privaten. Startet på en epost til deg to ganger og skulle bare.. Jr min fikk som du vet diabetes 1 i august og nå er det også konstatert Cøliaki. Er i innkjøringsfasen på sistnevnte også, så det testes og bakes ulike matretter og bakst. Kjører glutenfritt fra 1.1. for ham og til dels oss så langt det lar seg gjøre.

    Får strikket litt. Det er terapi på mange plan. Prøver å oppdatere bloggen litt, men det er dårlig med dagslys før og etter jobb :))

    Nyt førjulsdagene! Ønsker deg & dine ei riktig god jul, Ingunn. Følger deg videre med glede i 2018 :D

    Stor klem

    SvarSlett
  14. Gratulerer med nydelig lite barnebarn! Og så mye fint du har strikka, i begge oppdateringene. Ønsker deg en riktig god jul, det blir nok ekstra stas med Klara Johanne i fin julekjole! Klem fra Marit Johanne

    SvarSlett
  15. For et nydelig fint babyteppe! Og gratulerer så mye med barnebarn :)

    SvarSlett
  16. Gratulerer med nytt barnebarn; nydelig, lita tulle. Og så synes jeg det er så flott at de "gamle" navnene er tilbake. Min mormor hadde fornavnet Klara, men andre mellomnavn. Jeg vil ønske deg og dine en fortsatt god jul, kos dere. Klem fra nord.

    SvarSlett
  17. Gratulerer med det nye familiemedlemmet! Heldig liten frøken i hjemmeprodusert nydelig utstyr :)
    God romjul til deg og dine også!

    SvarSlett
  18. Gratulerer masse med det lille vidunderet, så heldig du er. Og så heldig hun er som har deg til bestemor :), flotte kjole du har laget til henne. Kos deg masse med henne og nyt romjulsdagene. Her er det vått som vanlig, men koselig inne så det går bra.
    Klem fra Anette

    SvarSlett
  19. Gratulerer med nytt barnebarn:) så fint med hjemmelaget, og jeg skjønner babyen har både har en kreativ farmor og mormor.

    SvarSlett
  20. Hei ingunn :)
    Takk for hyggelig kommentar til mine Ainigmavotter. Ja, de ble fine, og godt å bli ferdig meg dem! Så hev jeg meg over nok et par votter, men de er ikke ferdige enda. Fant en lekker lueoppskrift som jeg måtte teste ut først. Skinn har jeg også holdt på med. Alt kommer i bloggen etter hvert. Porsjonerer det ut litt og litt. Fortsatt god helg til deg!

    SvarSlett