lørdag 2. desember 2017

Oppsummering 1

Jeg lovte å vise det jeg har strikka siden siste innlegg,
men nå ser jeg at det er litt mye,
og derfor deler jeg det i to.
Fortsettelse følger......



Garn: Karisma
Pinner: 3,5 og 4
Garnforbruk: ca 75 g



Ingunns flettepuls
Garn: Alpaca soft
Pinner: 3 og 3,5
Oppskrift: Min egen
Hel lengde: 14 vridninger, ca 22 cm
Garnforbruk: 60 g
Erfaring: Kunne ha brukt et halvt nr tykkere pinner.



Annie-lue fra Klompelompe,
strikk til hele familien

Jeg har strikka flere slike luer før, 
men de har vært mer baggy enn denne varianten.
Det ble to av denne utgaven,
og alle luene er solgt.
Garn: Alpaca fra Nille
Pinner: nr 4 med dobbel tråd
Oppskrift: voksen
Starta felling etter 20 cm
Garnforbruk: ca 75 g
1 "pelsdusk"


Dette artige pannebåndet så jeg på Strikkesida på facebook.


Pannebånd med flette
Garn: Karisma mix 72
Pinner: 4
Opplegg: 30 m, 1 r, 1 vr ca 20 cm
Del arbeidet i 3 og strikk hver remse ca 12 cm.
Flett og sett alle maskene inn på pinnen. Strikk ca 20 cm.
Fell av og sy sammen.
Garnforbruk: ca 50 g



Slik ser pannebåndene ut liggende
i selskap med et par russesokker.
Har strikka to par til også, 
men disse får representere.
Populære julegaver dette.


Akkurat nå er det litt julegaver på pinnene.
For meg som er litt over middels sportsinteressert,
blir det nok mye strikketid foran tv-en i desember.


Ønsker alle ei fin adventstid!
Om vi har aldri så gode forsetter,
blir det nok travelt før jul i år også.


Klem fra Ingunn

15 kommentarer:

  1. Jammen går pinnane raskt hos deg.
    Mange fine strikketing.
    Ja, det blir nok mykje sport framover. I kveld søndag, er det
    desverre så dårleg ver at sendinga stadig blir avbroten. Me må
    visst til å flytte antenna...
    Ynskjer deg ei fin desemerveke.
    Helsing Anne-Mari

    SvarSlett
  2. Jammen er du produktiv! Her var det mye fint :)
    Ha ei fortsatt god helg!

    SvarSlett
  3. Du har strikket så mye fint! Og du har vært på julemesse og fått solgt mye! Du er flittig. I år hoppa jeg over salg på julemesse, det var andre ting å holde på med...

    SvarSlett
  4. Du er så utrolig produktiv!!! Jeg ønsker deg en fin advent, med mye hygge og glede! Klem Cathrine :-)

    SvarSlett
  5. Ser at du ikke ligger på latsiden. Ser for meg at du har noe i hendene så snart du har en anledning. Og det kommer det mye fint ut av :-) Du gleder mange med strikkingen din.

    SvarSlett
  6. Her var det mange fine plagg :) Det er mange som får glede av alt du lagar. Ynskjer deg ein fin første søndag i advent.

    SvarSlett
  7. Oh ja kjære Ingunn, vintersport hva en glede... herlig med SKI på TV... jeg har for øyeblikket ikke mønster å strikke, så heldig :-))
    Fantastisk Synnøve Solemdal og begge Boe brødre... og jeg har hatt
    glede med Erik Lesser og Denis Herrmann, hun kommer fra langrenn.
    Og når tiden er skihopping, nordiske kombinere....
    Herlig du har strikkt igjen... så flott mønster fra Dropsdesign, jeg tenker jeg bruker også :-))) Takk for link, Ingunn.
    Luer med dusk er så veldig fint også og flettepulsvarmere ser ut
    koselig. God søndag... første advent... første lys brenner.
    Klem fra Viola

    SvarSlett
  8. Jeg er beint frem imponert over alt det fine du lager! Vakkert og nyttig. Her er det andre aktiviteter som dominerer for tiden, har lovet skuldrene en strikkepause. Men når lyset kommer tilbake, blir det kanskje en ordning. Ha en flott adventstid!

    SvarSlett
  9. Du har ikke ligge på latsiden nei, her var det mye fint!
    Jeg strikker også julegaver så det kommer vell et ras på bloggen etter jul :)
    Kos deg videre med sport og strikking, en utmerket kombo.
    God adventstid til deg.
    Klem fra Berit

    SvarSlett
  10. Litt av en produksjon, kjempeflotte ting du lager.

    SvarSlett
  11. Så mye fint! Fint å se! Tusen takk for kommentar om Sondreluene mine også. Har strikket dem i snart fire år nå, og har ikke lager. De forsvinner, gitt! Ha ei fin uke! Hilsen Synnøve

    SvarSlett
  12. Heldig den som får slike deilige pulsvarmere! Det er noe å ønske seg til jul ! :)

    SvarSlett
  13. Så fine ting! De pannebåndene er så fine, synes jeg!

    SvarSlett
  14. Så mye fint du lager.

    SvarSlett
  15. There is so much in this article that I would never have thought of on my own. Your content gives readers things to think about in an interesting way.PLaying roblox but don't have enough money to purchase robux don't worry read this article about how to get free robux

    SvarSlett