fredag 29. desember 2017

Grått er flott!

Nå på slutten av 2017 forekommer det meg at jeg har brukt mye grått garn i år.
Det er slett ikke så spennende å strikke med bestandig,
men for meg som strikker en del for salg,
må det bare bli slik.
Kunden har alltid rett,
og det ser ut til at "Grått er flott".



Enkle hverdagssokker til herre.
Garn: Labbegarn fra Sandnes
Pinner: 3,5
Oppskrift: Sitter i fingrene
Garnforbruk: 120 g
Dette garnet er noe hardt å strikke med,
men det blir mykere etter en omgang med Milo.
Dette ble en julegave.



Så ble det spørsmål om pulsvarmere rett før jul,
og slik ble disse til i siste liten.
Garn: Nako, 100 % ull, kjøpt på Kypros
Pinner: 3,5 og 4
Oppskrift: Min egen
Garnforbruk: 65 g
Denne julegaven falt i god smak.



Resten av nøstet på 100 g ble til et pannebånd.
Oppskrift fant jeg på facebook på sida "Strikking",
og det var et innlegg av Mariann Bårdsen.
Jeg brukte liten rundpinne nr 4, 
og det skulle legges opp 84 masker.
Perlene syes på etterpå.
Dette pannebåndet ble for lite til meg,
og neste gang blir det flere rapporter
og perler som er en anelse mindre.


Det ble ikke noe God jul - innlegg fra meg i år.
Jeg har hatt en ny runde med krystallsyke.
Svimmel og kvalm, men heldigvis ikke noe farlig.
Det eneste som hjelper er øvelser og å ta tida til hjelp.
I dag har jeg vært ute igjen, og det ble en tur på spark.
Greit å ha noe å holde seg fast i.


Vi har blitt velsigna med en del snø og kuldegrader,
og det er så fint når alt ser normalt ut.



Vil ønske alle mine lesere et godt nytt år
med et vinterbilde nedover gardsveien i dag!


Takk for alle hilsener og kommentarer i 2017!


Klem fra Ingunn





16 kommentarer:

  1. Grått er noe mange syns er flott :-) Passer til alt og går ikke av moten. Pannebåndet var veldig søtt da. Regner med at du har noe på pinnene nå også.
    Her har det også blitt vinter nå. Snø og kaldt i romsdalen, men ryktet sier at det er mindre hvitt på nordmøre :-) Godt nytt år til deg, uten svimmelhet forhåpentligvis

    SvarSlett
  2. Rigtig god bedring - og alle gode ønsker for det nye år sender Astrid

    SvarSlett
  3. Ønsker deg god bedring, Ingunn! Og så gleder jeg meg til nye innlegg fra deg, alltid kjekt å følge med på dine flotte produkter. Synes både pulsvarmerne og pannebåndet ditt var helt nydelig.
    Her i Haugesund har vi faktisk litt vinterstemning nå med en liten tanke snø, jeg nyter det så lenge det varer :)
    Godt nyttår til deg!
    Klem fra Anette

    SvarSlett
  4. Grått er flott, ein sikker vinnar !
    Uff, den trasige krystallsjuka.
    Eg har faktisk voreganske bra i jula. Fekk behandling av trimvenninna
    mi som er fysioterapeut re gongar i desember.
    Håpe det går over med deg også snarast.
    I morgå skal me feire svigermor sin 90 årsdag så i dag har det vore kakebaking.
    God nyårshelg.
    Takk for fine «samtalar» gjennom året.
    Klem frå Anne-Mari

    SvarSlett
  5. Masse fint du har strikka, pulsvarmerne var superfint :D
    Godt nytt år til deg også. Håper du får kontroll på krystallsyken etterhvert :)

    SvarSlett
  6. Ønsker deg et riktig godt nyttår! Likte pannebåndet ekstra godt :o) så jeg må ta en ekstra titt på oppskriften :o) Mannen min har hatt krystallsyken, det gikk heldigvis over i løpet av et par tre uker, skjønner at det er plagsomt. Riktig god berding til deg! Nyttårsklem fra meg.

    SvarSlett
  7. Her var det mykje fint, og grått er jo ein fin farge som passar til alt. Ynskjer deg god bedring, og eit godt nytt år :)

    SvarSlett
  8. Du er så herlig aktiv med alle strikkeprosjektene dine!
    Godt nytt år ønsker jeg deg!

    SvarSlett
  9. Du lager så mye fint! Alltid spennende å følge bloggen din...tusen takk for masse god inspirasjon! Ønsker deg god bedring med krystallsyken og et Godt nytt år!
    Hilsen Anita

    SvarSlett
  10. Grått er jo en anvendelig og fin farge, så for salg er nok det kjekt. Og mye flott har du tryllet fram gjennom året! Vakkert vinterbilde! Vi hadde ikke hvit jul, men nå har vi hvit nyttårsaften :) God bedring og ET RIKTIG GODT NYTTÅR! klem fra Marit Johanne

    SvarSlett
  11. Grått passer jo til det meste. Og hvis det er det kundene vil ha, så har det liten hensikt å absolutt skulle strikke med andre farger.
    Ønsker deg fortsatt god bedring og et riktig godt nytt år!

    SvarSlett
  12. Jeg vil ønske deg og dine et riktig godt nytt år. Og så er det nok slik at nøytrale farger er sikrest når det kommer til salg, de går liksom sammen med det meste. Jeg har en del plagg strikket i "knallfarger" (genseren synes 300 meter før mennesket - type!) Passer meg, neppe salgbare...

    SvarSlett
  13. Ønsker deg et riktig flott nytt år med mange spennende prosjekt! Ja, grått er flott!

    SvarSlett
  14. Håper du har hatt et godt nyttår! Jeg liker også veldig mye det grå garnet - fargen passer til det meste. Hos hobbii.no kjøper jeg altid favoritt garnet mit https://hobbii.no/garn

    SvarSlett
  15. Godt nytt år! Ja, grått er flott, og her strikkes det perlegrå genser til datteren min i Drops Air, som er supermykt! Får håpe du snart er bedre, og kan gå tur uten spark! Ha en fin søndag! Klem Cathrine :-)

    SvarSlett
  16. Grått er flott, men kjekt med variasjon i plagg, garn og farger :) Har nok strikket en del i grått jeg også, men ser jeg har fått en tendens mot okergult også ^_^ Og høye halser unngår vi alle, ikke sant? Best å høre hva mottaker sier til sånt. Ikke vits å strikke noe som skal ligge ubrukt. Det er lagt inn ønske om nok en grå Tirilgenser hos meg, så det blir vel snart gråe farger på mine pinner. Igjen.

    Håper du har fine dager og at krystallsyken er forsvunnet nå....? Kjenner såvidt til den, men ikke hatt den selv. Kan ikke være lett å håndtere over tid. Tvi tvi for bedring og fine opplevelser utendørs. Håper det har blitt litt skiturer på deg ;)

    SvarSlett