søndag 14. oktober 2018

Lille Kongle-luer

Da var det visst på tide å oppdatere bloggen,
denne gangen med luer.



Denne kjøpte jeg som garnpakke.
Lille Kongle.
Design: Ingvill Freland
Garn: Knit me Merino 
Garnforbruk: ca 80 g
Pinner: 3 og 3,5
Størrelse: Voksen
Jeg syntes denne lua ble litt stram,
så på de neste har jeg brukt et halvt nr tykkere pinner.



Garn: Linde Merinoull kjøpt på Nille
Pinner: 3,5 og 4
Garnforbruk: ca 100 g



Garn: Linde Merinoull, lys grå 504 
Pinner: 3,5 og 4
Garnforbruk: ca 100 g



Garn: Sandnes Merinoull
Garnforbruk: ca 100g
Pinner: 3,5 og 4
Her ble det nok garn til at jeg kunne strikke lua noe høyere.



Her er de fire første, 
for disse blir det nok flere av.
I garnpakken er det oppskrift til 2-4 år, 6-10 år 
og 12 år-voksen.


I dag er det en kjempefin høstdag med hele 16 plussgrader.


 Arbeidsplassen min gjennom 16 år, Uvdal skole.
Gikk tur forbi her i dag.




Siste uka har jeg vært en tur til Kristiansund
og besøkt familien der.




Hyttetur på Beitostølen forrige helg.
Ingvild og jeg på trilletur med Klara.
 Bitihorn i bakgrunnen.



Så begynte det å snø natt til mandag:


Kjekt med vinterdekk her.




Og her!


Nå fikk jeg naturlig nok ikke tatt noe bilde av den tette tåka vi hadde over Valdresflya på vei hjemover.
Ingen tvil om at høsten er i anmarsj.


Ønsker alle mine lesere en fortsatt fin søndag!

Hilsen fra Ingunn

8 kommentarer:

  1. Knallfine luer ! Du er jammen ivrig med strikkepinnane. Kjekt med haust , alle årstidene har sin sjarm . Klem

    SvarSlett
  2. Super luer... snart vi bruker :-))
    Fortsatt deilig vær ... sol, blå himmel og varm. Og det best av alt er de vakre fargene til trærne. Vi tar mange turer, så dessverre har jeg ikke noe nytt fra strikking... men det er mange prosjekter i tankene og snart fortsette det med strikkepinner :-)
    Takk for vakre bilder - jeg er glad for å se :-)))
    Klem fra Viola

    SvarSlett
  3. Nydelige luer! Vi har hatt noen fine høstdager nå, men i dag kom tåka. Da er det veldig greit med et strikketøy på kvelden :)
    Ha det fint.
    Klem fra Berit

    SvarSlett
  4. Kult mønster på flotte huer :) Vil tur dei fell i smak.

    SvarSlett
  5. Flotte luer, det er så gøy så strikke luer! :-)

    SvarSlett
  6. Så fine de luene ble:-) Beitostølen er flott og dere var jo heldige med været også. Ønsker deg en fin helg! Klem Marianne

    SvarSlett
  7. Oj, så fine luer! Det mønsteret likte jeg veldig godt!

    Ja, høsten er i anmarsj nå, med kalde netter og kjølige dager! Da er det hyggelig å kunne fyre på peisen, og kose deg inne!

    Ha en god helg!

    Klem Cathrine

    SvarSlett
  8. Ååå, desse huene er kjempefine. Slike ville nok jentebarnebarna mine likt.
    Eg får sjå. Eg strikkar stort sett berre lestar og hekla litt, plagast med den trasige skuldra. Systra mi sa at kanskje det hadde vore betre med større strikk der ein slepp fem pinnar... eg veit ikkje.
    Veret har vore trasig lenge, men me prøvar å gå turar her omkring.
    Eg har hatt ein tur til St. Olavs igjen og undersøkt hjertet. Dei fann ut kva som gjer anginaen, men det kan ikkje stentast så no er dei meir medikamenter..
    Eg gir meg ikkje over, viktig å halde seg i form og vere aktiv.

    God helg.
    Klem frå Anne-Mari

    SvarSlett