søndag 4. mars 2018

Votter med reinsdyr


Da ble det votter med reinsdyr.
Det var disse som frista mest da jeg ble den heldige vinner
av dette Sandnesheftet på Martines give-away.



Sokker og votter Tema 42

Dette heftet har tydelige diagrammer 
for både høyre- og venstrevott.
Arbeidsbeskrivelsen er også god.

Jeg valgte å strikke ensfarga vrangbord
da jeg syntes det ble noe rotete med smale striper.
Det er samme diagram for både barn, dame og herre
så her er det garn og pinner som avgjør størrelsen.
Jeg hadde et grått nøste med Østlandsgarn, 
og det hvite er Viking sportsragg.
Jeg brukte pinner nr 3,5,
og vottene ble i minste laget til meg.
Tror kanskje pinner nr 4 hadde blitt bedre.
Det hører med til historien at jeg utelot 2 omganger
med bunnfargen etter vrangborden.
Jeg syntes vottene så lange og smale ut på bildet.
Det blir nok tykkere garn og pinner neste gang.

Tusen takk, Martine, for det innholdsrike heftet!
Det kommer en ekstra hilsen til deg denne gangen.


Takk for fine tilbakemeldinger på siste blogginnlegg!
God, ny uke til dere alle!
Her er vinteren på sitt beste nå utover,
og jeg gleder meg til flere skiturer.


Klem fra Ingunn

18 kommentarer:

  1. Gratulerer med flott gevinst! Vottene var flotte! Av og til må man prøve å "feile" litt så blir det perfekt til slutt :)
    Forsatt god ny uke til deg.
    Klem fra Berit

    SvarSlett
  2. De var veldig fine! Men hvorfor de bruker samme diagram så du må velge garn og pinner selv, synes jeg er litt dumt. Kan være vanskelig å treffe på størrelsen da. Men det ser ut som du har klart det bra! Ser ut til å være godt forhold mellom bredde og lengde på vottene.
    Ønsker deg en riktig god uke! Klem

    SvarSlett
  3. Grattis til deg. Flotte votter det der, det er sant ofte strikker en saker som ikke passer helt men da er det jo lurt å ha en liten gavekiste, sikkert mange som vil bli glade for de vottene :-) Ha ei riktig fin uke, klem Bea

    SvarSlett
  4. Gratulerer med gevinsten . Velfortjent :)! Flittig strikker som du er . Kjempefine votter du har strikka. Ha ei fin veke. Klem

    SvarSlett
  5. Tillykke med den fine gevinst. Du som strikker så fint og meget, er den helt rette for gevinsten. Det ses jo også på resultatet her. Flot , flot
    Klem fra Tove

    SvarSlett
  6. Gratulerer med fin premie :) Ser ut som eit flott hefte. Og det blei fine vottar.

    SvarSlett
  7. Gratulere til vinnst. Et nytt strikke hefte er alltid fantastisk.
    Herlige votter igjen... nydelig med elg og snøstjern. Passer perfekt til vinterlandskap og gå på ski... glede deg.
    God uke. Hilsen fra Viola

    SvarSlett
  8. Du er bare en racer til å strikke votter og sokker. Alt like pent gjort. Når du i tillegg reparerer de som er slitt, da får du en stor stjerne hos meg!! Her har jeg nok mye dårlig samvittighet. Ha en super uke med mye fint strikk!

    SvarSlett
  9. Så fine vottene ble! Moro at du strikket noe fra heftet med det samme. Enig i at det er et fint og innholdsrikt hefte, med mange fine oppskrifter. Ha en fortsatt fin dag, og tusen takk for hilsen :)

    SvarSlett
  10. Kjekt å vinne. Og du er flink å bruke det du får. Enda et fint vottepar! De fryser nok ikke på hendene de som er så heldige å kjenne deg.

    SvarSlett
  11. Fine reinsdyrvotter! Synes dette Sandnes-heftet har mye fint, største problemet er meg og strikke noe som kommer i par. Jeg blir jo aldri ferdig :-)

    SvarSlett
  12. Veldig fine votter, gratulere som vinner, slikt er gøy! God helg til deg og Happy Knitting!

    SvarSlett
  13. Så fine votter:) Det er så artig å strikke votter, og moro å vinne et så fint hefte. Jeg blir aldri lei av vottestrikking!

    SvarSlett
  14. Det var skikkelig stilige votter! :)
    Nå er jeg endelig i gang igjen med bogging, etter ei altfor lang pause.

    SvarSlett
  15. Fine votter med kjent motiv. Husker jeg hadde en genser med elg på. Tror den var rød og svart. Det er maaaange år siden!

    SvarSlett
  16. Gratulerer med skikkelig vinnerlykke og flott premie! Det ble jo nok et nydelig vottepar med motiv fra deg. Du er rå på pinnene dine altså :D

    Håper du nyter flotte og aktive dager! Er det begynt å våres litt - eller er det fortsatt godt sparkeføre og skiløyper hos deg?? :D

    Kos deg, Ingunn! I dag er det gråvær og regn her. Må i fjellene etter snøen nå.

    SvarSlett
  17. Kjekt å vinne. Og du er flink å bruke det du får. Enda et fint vottepar! De fryser nok ikke på hendene de som er så heldige å kjenne deg.
    ผ่านเว็บ B2BET

    SvarSlett