mandag 12. februar 2018

Cloudberry Flower


Forrige uke var jeg så heldig å vinne et helt nytt sokkemønster hos StrikkeBea.
Jeg hadde garn til overs etter Setesdal Love - genseren,
og da var det bare å legge opp med en gang.



Garn: Sterk, natur og gråmelert.
Pinner: 3 og 3,5
Garnforbruk:  Bunnfarge ca 70 og og mønsterfarge ca 30 g. 
Str: 38/39



Synes blondekanten med falske fletter gjør det lille ekstra!
Det er ikke ofte jeg strikker sokker til meg selv,
men disse vil jeg beholde.



Mønsteret er ulikt på fram - og bakside,
men det var ikke vanskelig å strikke,
men litt konsentrasjon trengtes i begynnelsen.
Ellers ble det litt slik at jeg bare måtte strikke en omgang til....
Jeg valgte å strikke med et halvt nr tykkere pinner enn anbefalt, men ellers fulgte jeg oppskrifta.
Mulig jeg strikker flere par etterhvert,
men akkurat nå må jeg ha noe enkel OL-strikk.


Ellers laver snøen ned om dagen.
Bare se her:





Tusen takk for fine tilbakemeldinger på genseren min.
Den er tatt i bruk, og jeg trives godt i den.


Ønsker dere alle ei riktig fin uke!


Klem fra Ingunn

10 kommentarer:

  1. Jeg kan godt forstå, at du beholder de strømper selv, for de er bestemt flotte.
    Hyg dig med ol-strik og ha en god aften

    SvarSlett
  2. Jepp her laver også snøen ned som bare det men det synes jeg er bare flott - ennå - dog-- det er jo vinter da :-) og slik håper jeg vi får det i mange år til... Sokkene ble jo super flotte veldig morsomt å se de i nøytrale fager :-) Ha ei fin uke da.... :-)

    SvarSlett
  3. Du og du kor fine lestar du har strikka.
    Ikkje rart du måtte konsentrere deg ekstra med eit så eklusivt mønster.
    Eg har strikka nokre lestar i garnet Sterk, lika det godt, og mjukaste lestane er når eg strikka dei med pinnar nr. 3,5 Det dumme er at den nuppar på nokre.
    Her har det snøa i dag over frå før glatte vegar,
    det har ført til to dødsulykker ikkje langt her i frå. Forferdeleg !
    Det er godt me ikkje veit kva framtida bringer.

    Klem på ein sein mandagskveld.

    SvarSlett
  4. Det var eit nydeleg mønster, og så fine med dei fargane du har brukt.

    SvarSlett
  5. Så flott mønster det var! En må unne seg selv litt fin strikk av og til også. Og så mye snø dere har! Det har visst kommet mye snø i sør også, men i Østfold her vi bor blir det bare et par cm. Men Oslo, Telemark og Sørlandet får jo masse snø. Ja, jeg er nå bare glad for det :) Kos deg med OLstrikk!

    SvarSlett
  6. så fine sokker..
    God helg frå meg :D

    SvarSlett
  7. Flotte sokker til pengebruk! De må jo vises fram og ikke puttes i støvlene når man skal ut og hente ved 🙂😉
    God helg! Klem

    SvarSlett
  8. Dette var riktige stas sokker, kjempefine var de.
    Det har snødd masse her også, men ikke så mye som hos deg :)
    Her går det mest i brodder og tunga rett i munden.
    God lørdagskveld fra Berit

    SvarSlett
  9. For noen stilige sokker! Lekre :) Flott genser du har strikket deg også! Her snør vi snart inne :) :) men jeg har en mann som liker å måke, og det blir så fint :)
    Koser meg med OL-strikking!

    SvarSlett
  10. Nydelige sokker, Ingunn! Ville nesten sagt fin-sokker :D
    Og kjekt når plagg kan matche litt ;)

    SvarSlett