søndag 2. mars 2014

Gaver


Som dere kanskje husker, 
hadde Viola og jeg et strikkeprosjekt sammen. 
Det kan du lese om her
Noen dager etter at vi var ferdige med vottene, 
kom det en overraskelse fra Tyskland.



To brikker med påskeegg, 
kylling og hare i blåtrykk, 
og et fint, lite hjerte med rød snor. 
Blåtrykk er en gammel tysk håndverktradisjon, og nå gleder jeg meg til å pynte til påske med blåtrykk.


Jeg ville også glede Viola med noe norsk, 
og hva var vel mer aktuelt i øyeblikket enn ei OL-lue for en sann Norges-venn?! 



Her er bildet som kom som takk. 
Er hun ikke flott!

Jeg har brukt babyull fra Gjestal, 
og til kanten tok jeg en rest med Silja. 
I mangel på flagg, 
klipte jeg en bit av ei 17. mai-sløyfe og sydde fast i kanten. 
Mønster til lua fant jeg hos


Neste OL-lue hekla jeg av to nøster Lima, 
og det var mye enklere å hekle av et tykkere garn enn dobbel baby-ull. 
Jeg brukte krok nr 4 på begge. 
Fargen ble en tanke mørkere med dette garnet.





Det var igrunnen ganske morsomt å hekle igjen, så kanskje jeg skulle forbarme med over oldemor-rutene jeg har liggende? 
Det trengs mange til et teppe i alle fall.



En ny følger ønskes velkommen!
Snøen daler ned jevnt og trutt, 
mildværet varer ved, 
og kuldegradene jeg ønsker meg uteblir. 
Og våren, 
ja, den er langt unna her ved foten av Hardangervidda.
Takk for fine kommentarer på siste innlegg!



Ønsker alle ei fin, ny uke!

Og en ekstra hilsen til deg, Viola!


Klem fra Ingunn

16 kommentarer:

  1. Så koselige gaver dere har fått, begge to! Hyggelig med samarbeidsprosjekter er det også.
    Her regner og sludder det idag, typisk marsvær for oss. Skulle gjerne hatt ordentlig vinter litt lenger men, men..
    Ha en fin uke :) klem herfra

    SvarSlett
  2. Tusen takk Ingunn, så fantastisk er OL-lua. Jeg reiser i morgen til fjellet og jeg ta med OL-lua med stor glad. Vi har våren her - men fjellet er vinter... kanskje.
    Ha en riktig fin kveld og stor klem fra meg.

    SvarSlett
  3. Tror nesten jeg må kaste meg på ol-lue trenden jeg også :)

    SvarSlett
  4. Tusen takk for hyggelig kommentar hos meg, det varmet :) Har ikke lest blogger på mange måneder og merker at jeg har savnet det. Godt å være tilbake.
    OL-lua i år var spesielt fin, merker det på populariteten. Koselig å lese om samarbeidet ditt med Viola, tipper hun var glad for lua :)
    Klem fra Anette

    SvarSlett
  5. Så gøy med gaver til begge to, fin ble lua di også.

    Det der blåtrykk var noe helt nytt for meg som jeg aldri har hverken hørt eller sett tidligere. Ønsker ei fin uke til deg og :-)

    SvarSlett
  6. Så fin gave du fikk og Viola kledde virkelig ol lua :)
    Her har det sluddet i hele dag, så da har det blitt mest strikketøy..
    Og så har vi vært ute å spist og det er alltid koselig:)
    Ha en fin ny uke.
    Klem fra Berit

    SvarSlett
  7. Så artig å gi bort ei skikkelig norsk lue, og mottakeren ser veldig fornøydd ut;) Så lurt det var å bruke et bånd i rødt, hvitt og blått! Ser på kommentar du har skrevet at du også har besøk av han anonym... Håper han snart forstår at han ikke er velkommen;)

    SvarSlett
  8. Så hyggelig å utveksle både erfaringer og gaver :)
    På Sørlandet har det vært grått og trist, nå savner jeg litt sol.
    Ønsker deg en fin uke :)

    SvarSlett
  9. Så flotte luer du har laget og fin gave du fikk.
    Ha en fin dag

    SvarSlett
  10. Så spennande teknikk med blåtrykk, og så fint det var :) Og flott hue du har hekla. Ha ein fin dag.

    SvarSlett
  11. Koselig gaveutveksling! OL-lua passet perfekt til den skiglade norgesvennen Viola!
    Ha en fortsatt fin kveld! :-)

    SvarSlett
  12. Flotte luer. Her produseres det også OL luer. Fine blå brikker.

    SvarSlett
  13. Det var flotte luer du har heklet og Viola kledde den godt. Flotte utvekslinggaver også.
    Jeg har ennå ikke heklet OL lua. men har hatt lyst til å prøve, jeg er ikke så flink til å hekle, men kanskje dette er et passende prosjekt å øve seg på?
    Ha en riktig god dag.

    SvarSlett
  14. Hi everybody, here every person is sharing such experience, thus it's fastidious to read this weblog, and I
    used to pay a visit this blog everyday.

    Also visit my page :: Live free sex cams chat

    SvarSlett
  15. Viola kledde den lua skikkelig godt, hun fortjener virkelig en slik lue så glad som hun er i Norge. Nydelige brikker du har fått også, det blåtrykk mønsteret er skikkelig fint. Jeg har en duk jeg har fått av henne og den er flott.
    Ønsker deg en flott helg.

    SvarSlett
  16. Kor kjekt at dokke utveksla gåver.
    Begge fekk perfekte ting til å glede seg over !

    Klem frå Anne-Mari

    SvarSlett