fredag 12. april 2013

Grytekluter og øyenstikker




Her er nok et par grytekluter i vaffelhekling. 
Denne heklemåten gir tykke gode grytekluter nesten uansett hvilket garn som brukes. 
Her har jeg brukt rester av Mandarin Petit og krok nr 2, 
og det gikk med ca 55 gram. 
Det er lys lilla, mørk lilla og hvit, 
men det lilla 
ser faktisk blått ut på bildet. 
Jeg ser det er flere som har link til oppskrift på slike grytekluter på bloggen sin, 
og jeg har funnet mønsteret her.
Disse skal pakkes inn og gis bort i løpet av helga.



Her er den flotte øyenstikkeren jeg var så heldig å vinne hos Edny sine puslerier.
Er du ikke kjent med bloggen hennes, 
anbefaler jeg en tur innom.
Hun lager de lekreste ting med symaskin og det hun finner i naturen.
Tusen takk, Edny!
Det går en ekstra hilsen til deg i dag.


Jeg ønska visst god helg i går også,
men tar en reprise i dag.
I kveld har vi gudskjelovskvelden
med ei hel ubrukt helg foran oss.

Været er det samme som i går.
Godt strikkevær med andre ord.


Klem fra Ingunn

18 kommentarer:

  1. Nydelige grutekluter i flotte farger! Og gratulerer med flott gevinst, det bilde er så fint. Der var du heldig :) beklager litt rot med kommentarene i forrige innlegg. Er i Kragerø hos min mor og her er det mega dårlig dekning. Så dermed knota jeg litt og kommentaren var plutselig publisert to ganger. Her skal vi ha vår dugnad i morgen og i dag laver snøen ned, så dette blir spennende. Ha en flott helg. Klem fra meg ;)

    SvarSlett
  2. Gryteklutene er kjempefine. Fine farger,og grytekluter trenger en alltid.Kjempefint bilde du vant. Hun er flink Edny. Ønsker deg en fin helg

    SvarSlett
  3. Nydelige farger på gryteklutene dine. Er veldig glad i blått. Så heldig du var med gevinsten også - flott laget.

    SvarSlett
  4. Din heldiggris,du vinner jo titt og ofte med flotte saker. De grytelappene skal jeg hekle en vakker dag jeg liker at de er tykke og gode. Flotte farger du har valgt. Her på min skjerm ser de ikke blå ut ideheletatt jeg ser lilla og hvitt.. :-) og man kan vel aldri ønske god helg for mange ganger :-) så kos dæ med strikking i helga!

    SvarSlett
  5. Koselig at øyenstikkeren kom til deg:)
    Og de gryteklutene var kjempefine. Heldig den som får disse i pakken:) Vaffelhekling er en fin teknikk. Jeg heklet grytekluter i den teknikken en gang, men brukte for hardt garn, så de endte opp som hus:)

    SvarSlett
  6. Gode gryteklutar, fine også :)
    Så heldig du var som vann den flotte øyenstikkaren, den er eit kunstverk !
    Gratulerer !

    Klem frå Anne-Mari

    SvarSlett
  7. Lykkønskning deg vinner det øyenstikkaren. Koselig med den.
    Besøker meg gjerne også.
    Jeg ønsker deg en fin helg. Vi har solskinn i dag og gå på tur.

    Hjertelig hilsen Viola.

    SvarSlett
  8. Den derre øyenstikkeren er bare hærlig, tenk å ha sånn flaks da :) Koselig med back to the roots grytekluter.... :)
    Ha en fin helg :)

    SvarSlett
  9. Så flott gevinst du fikk - nydelig øyenstikker!

    Et par gode grytekluter er alltid stas å få, det blir en fin gave. Det er strikkevær her også i dag - etter masse flott vær i det siste. Deilig å surre seg inn i et varmt sjal og kose seg med strikketøyet. God helg!

    SvarSlett
  10. Kjempefin premie- gratulerer!
    Og flotte grytekluter i vaffelmønster- heldig de som får dem! Jeg har heklet grytekluter i det mønsteret for lenge siden, aner ikke hvor det er blitt av mønsteret, så det var fint at du linka til ei oppskrift!
    Fortsatt god helg! :-)

    SvarSlett
  11. Lekre og flotte farger på gryteklutene
    Ha en fin lørdag

    SvarSlett
  12. Flotte grytekluter og flott øyenstikker! Heldig du som vinner litt av hvert fra kreative sjeler der ute :) Kos deg med strikketøye i helga, det skal jeg også gjøre når jeg har hatt meg en liten tur ut i fineværet.
    Hilsen fra Anette

    SvarSlett
  13. Fine gryteklutar du skal gje bort. Og gratulerer med flott premie. Ha ein fin kveld :)

    SvarSlett
  14. Flotte grytelapper :) Skal si du har vinnerlykke for tiden :)) Bilde var flott, god helg herfra :)

    SvarSlett
  15. Gratulerer med flott premie! Flotte grytekluter du har laget, blir nok en fornøyd mottaker:-) Nyt søndagskvelden! Klem Marianne

    SvarSlett
  16. Øyenstikkeren var kjempefin. Er ikke fult så glad i de som flyr rundt hytta vår på sommeren. Foretrekker at de holder seg på avstand. Føles ikke akkurat som ei lita mygg men mer som et lite helikopter når de kommer flyvende;)

    SvarSlett
  17. Så lekre grytekluter i lekre farger, tipper mottakeren blir riktig så fornøyd - det hadde iallfall jeg blitt :-)

    Klem

    SvarSlett
  18. Flotte og praktiske grytekluter! Og så SÅ nydelig øyenstikker du har fått i hus, da!

    SvarSlett