søndag 16. desember 2012

Drops-produkter

 
De fleste av oss ivrige strikkere har vel for lengst blitt klar over at alt alpakkagarnet fra Drops selges med 25% rabatt fram til nyttår.
Disse sakene er blitt ferdige den siste uka og skal ikke bli julegaver og kan derfor blogges.
Hurra!
Alltid artig å ha noe å vise fram.


 
Disse pulsvarmerne er en gjenganger her hos meg,
men jeg liker dem veldig godt og de er fremdeles morsomme å strikke.
Garn: Drops Alpaca, 1 nøste, farge 3770
Pinner: 2,5
Heklekrok: 2,5
Perler: Kobber-glassperler fra DSA
Du kan se flere pulsvarmere i andre farger og finne en link til mønsteret her.



Her er nok ei hvit lue med flettemønster strikka i Lima fra Drops. Du finner mer om denne og link til mønster i forrige innlegg.
I den doble halsen har jeg brukt Drops Alpaca Boucle og strikka rillestrikk på metallpinner nr 5.
Rillestrikk er ikke akkurat min favoritt, men når jeg har flere bundinger og kan bytte på, går det helt greit.
Dette ble en god og myk hals, ca 150 cm lang og ca 20 cm brei.
Jeg la opp 36 masker og strikka opp to nøster.
Jeg sydde den sammen som vridd hals da jeg innbiller meg at den ligger bedre rundt halsen da.
 
Det har blitt mange repriser i bloggen i det siste,
men tror jeg kan love noe nytt neste gang.
Håper dere har en fin 3. søndag i advent!
Jeg følger med på bronsefinalen i håndball-EM samtidig som jeg blogger,
og i skrivende øyeblikk vet jeg ikke hvor lurt det er.
 
Tusen takk for alle hyggelige kommentarer på siste innlegg!
Jeg er kjempeglad for alle.
 
 
Klem fra Ingunn

15 kommentarer:

  1. Alpakkagarn fra Drops med rabatt??
    Visste ikke, men så følger jeg heller ikke med på de store garnselgerne, har en fiks ide om at alt garnet der er så dyrt...
    Og du får alltid ferdig noe flott og kjempenyttig!
    Jeg tuller her med mine nisser. De nålefiltede er bare vanlige smånisser, skogsnissene bærer ikke rødt, for da ser reven dem så godt...
    Det er artig å leke selv om man er godt voksen!

    SvarSlett
  2. Så mye fint du har strikket! De pulsvantene er så lekre og perlene er prikken over ien. Lekker lue og hals også :)
    Ha en fin adventstid videre.
    Klem fra meg.

    SvarSlett
  3. Flott strikk igjen! Nydelige fingervanter, de har jeg lyst til å prøve å strikke- takk for oppskrift! :-) Her i huset er tv'n på og spenning rundt håndballkampen! Snart ferdigbakte lussekatter (første gang jeg baker det) og 3 lys er tent...Ha en fortsatt fin adventssøndag! :-)

    SvarSlett
  4. Eg er imponert over alt det flotte du strikkar. Både pulsvantane og hue/halssettet er kjempeflott!!!

    Ha ein god fin kveld.

    SvarSlett
  5. Du er produktiv, gitt! Her handles det Alpakkagarn i lange baner, har isolert huset godt de neste årene, for å si det sånn :)

    SvarSlett
  6. Liker godt gjengangerne dine :) Får meg til å ha pulvarmerne dine på "må gjøre"-lista mi ;)

    Nydelig lue og hals!

    Her har jeg islender nr 2 på pinnene, men siden disse er julegaver og den ene mottakeren er fast leser av bloggen min, kommer ikke de på blogginnlegg før i romjula :)

    Nyt resten av adventssøndagen :)

    Klem, Lene Sofie

    SvarSlett
  7. Superfina! Och så många mössor du har stickat!

    SvarSlett
  8. Flott sett igjen, og de pulsvantene er bare nydelige! Har litt garn på lur fra forrige Dropssalg så jeg har klart å stagge garnkjøpelysten. Enn så lenge :0) Ha en god uke videre! klem

    SvarSlett
  9. Du er berre så flink og produktiv med nydelege strikka ting.
    Imponerande.
    Ynskjer deg ei fin neste veke !
    Klem frå Anne-Mari

    SvarSlett
  10. pulsvarmerne var kjempe flotte. har notert de på min "must knitt in 2013" liste. :)
    Ha en flott uke :)
    klem

    SvarSlett
  11. Som altid, flot, flot arbejde du viser frem.
    Inden længe vil jeg også prøve at strikke pulsvarmere med mange snoninger.
    Er igang med en lille trøje til Hjalte med en lille snoning på hver side af knaplukningen og jeg håber det giver øvelse, da jeg aldrig har lavet snoninger før :)

    God aften og mange hilsner fra Danmark

    SvarSlett
  12. Kjempelekre pulsar. Lekkert med flettene. Du flinkisen.
    Klem

    SvarSlett
  13. Nydelig med de perlene på pulsvantene.
    Det hvite settet var så sart og flott.

    SvarSlett
  14. Supre pulsvarmere! Slike fikk jeg lyst til å strikke! Og settet med lue og hals var lekkert! Lurt å sy halsen sammen "vridd". den faller helt klart penere rundt halsen da!
    Nå er jeg i gang med julebaksten og har akkurat dummet meg ut med kransekakestenger - de ble brytebrød istedet... grrrrr!
    Ha en fin dag! Klem :)

    SvarSlett
  15. Lekre pulsvanter..
    Har kjøpt en pose med garn i en nydelig blåfarge.
    Skal bli klær til kommende barnebarn.
    Må kanskje kjøpe noe mere,for garnet er jo så nydelig:-)

    Ha en fin kveld.

    SvarSlett